مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

407
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

602
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه یادگیری مادامالعمر با اثربخشی مدرسه در معلمان مدارس هوشمند منطقه 5 شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 39

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی وضعیت و رابطه یادگیری مادام العمر با اثربخشی مدرسه است. جامعه پژوهش کلیه معلمان مدارس هوشمند منطقه 5 شهر تهران که شامل1109 نفر هستند, از این جامعه با روش نمونه گیری تصادفی ساده, نمونه ای به حجم 240 نفر انتخاب گردید. روش پژوهش کمی, توصیفی و از نوع مطالعات پیمایشی-همبستگی است. ابزار پژوهش پرسشنامه است. جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته 21 سوالی یادگیری مادام العمر بر مبنای مدل گای و همکارانش (2014) و از پرسشنامه محقق ساخته 18 سوالی اثربخشی مدرسه بر مبنای مدل چن و لین (2011) استفاده شد. جهت تعیین پایایی و روایی ابزار از تکنیک های آلفای کرانباخ و تحلیل عاملی تائیدی استفاده شد, نتایج بیانگر پایایی و روایی مطلوب ابزاربود. جهت تحلیل داده ها از تکنیک های توصیفی( شاخص های مرکز و پراکندگی) و استنباطی( آزمون های تی تک نمونه ای, ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره خطی) با استفاده از نرم افزار SPSS استفاده شد. نتایج بیانگر آن است که: وضعیت یادگیری مادام العمر و اثربخشی مدرسه در معلمان مدارس هوشمند منطقه 5شهر تهران دارای تفاوت معنادار با وضعیت مطلوب در سطح آلفای 05/0 و بیانگر وضعیت نامطلوب است؛ همچنین یادگیری مادام العمر و ابعاد آن دارای رابطه و اثر مثبت, مستقیم و معنادار با / بر اثربخشی مدرسه در معلمان مدارس هوشمند منطقه 5 شهر تهران در سطح آلفای 05/0 هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسینی لرگانی، سیده مریم، و امانی، مرتضی. (1398). بررسی رابطه یادگیری مادامالعمر با اثربخشی مدرسه در معلمان مدارس هوشمند منطقه 5 شهر تهران. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، 7(1 )، 23-39. SID. https://sid.ir/paper/377555/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی لرگانی سیده مریم، امانی مرتضی. بررسی رابطه یادگیری مادامالعمر با اثربخشی مدرسه در معلمان مدارس هوشمند منطقه 5 شهر تهران. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)[Internet]. 1398؛7(1 ):23-39. Available from: https://sid.ir/paper/377555/fa

    IEEE: کپی

    سیده مریم حسینی لرگانی، و مرتضی امانی، “بررسی رابطه یادگیری مادامالعمر با اثربخشی مدرسه در معلمان مدارس هوشمند منطقه 5 شهر تهران،” مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، vol. 7، no. 1 ، pp. 23–39، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/377555/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button