مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

342
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

551
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی تجارب نیکبودی دانشگاهی اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور فارس: یک مطالعه ی پدیدارشناسانه

صفحات

 صفحه شروع 16 | صفحه پایان 31

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, کشف نیکبودی آکادمیک اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور استان فارس بود. این پژوهش از نوع کیفی و روش مورداستفاده, پدیدارشناسی هوسرلی بود. مشارکت کنندگان در پژوهش شامل 20 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور استان فارس در رشته های علوم انسانی, علوم پایه و مهندسی بود که با رویکرد نمونه گیری هدفمند و روش نمونه گیری معیار انتخاب شدند (با توجه به رویکرد اشباع نظری و در هجده امین مصاحبه ما اطلاعات جدیدی به دست آورده نشد در بیستمین مورد مصاحبه متوقف شد. ) روش گردآوری داده های این پژوهش, مصاحبه نیمه ساختاریافته بود. برای اعتباریابی داده ها از معیارهای اعتبارپذیری (از روش همسوسازی استفاده شد و سعی شده است با جمع آوری داده های کافی از منابع چندگانه, این باورپذیری را ایجاد نمود) و اعتمادپذیری (این معیار در حقیقت به ثبات نتایج در زمان و شرایط مختلف اشاره دارد و معادل پایایی در تحقیق کمی است) استفاده شد. پس از کدگذاری داده ها از روش تحلیل مضمون (مضامین پایه, مضامین سازمان دهنده و مضمون فراگیر) برای تشکیل شبکه مضامین تجارب نیکبودی آکادمیک استفاده شد. نتایج نشان داد از ترکیب و ادغام کدهای پایه (علاقه مندی دانشجو به تحصیل, پژوهش درزمینه ی خلأ علمی, ایجاد حس اعتماد در دانشجو و. . . ) و مضامین سازمان دهنده افزایش دهنده و مضامین سازمان دهنده کاهش دهنده (مرتبط با تدریس, پژوهش, مشاوره و راهنمایی و خدمات اجتماعی) شکل گرفت. بر اساس نتایج به دست آمده می توان دریافت که با توسعه ی مؤلفه های افزایش دهنده ی نیکبودی آکادمیک و جلوگیری از بروز مؤلفه های کاهش دهنده, می توان انتظار داشت که اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور در انجام مسئولیت های شغلی خود با بالاترین میزان اثربخشی و کارایی عمل نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نصیری، محمدحسن، جهانی، جعفر، شفیعی سروستانی، مریم، و محمدی، مهدی. (1400). واکاوی تجارب نیکبودی دانشگاهی اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور فارس: یک مطالعه ی پدیدارشناسانه. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 18(41 (پیاپی 68) )، 16-31. SID. https://sid.ir/paper/378565/fa

    Vancouver: کپی

    نصیری محمدحسن، جهانی جعفر، شفیعی سروستانی مریم، محمدی مهدی. واکاوی تجارب نیکبودی دانشگاهی اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور فارس: یک مطالعه ی پدیدارشناسانه. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1400؛18(41 (پیاپی 68) ):16-31. Available from: https://sid.ir/paper/378565/fa

    IEEE: کپی

    محمدحسن نصیری، جعفر جهانی، مریم شفیعی سروستانی، و مهدی محمدی، “واکاوی تجارب نیکبودی دانشگاهی اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور فارس: یک مطالعه ی پدیدارشناسانه،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 18، no. 41 (پیاپی 68) ، pp. 16–31، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/378565/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button