مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

657
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

703
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل نقش و الگوی مخاطب شناسی در اتخاذ شیوه های تربیتی بر مبنای آموزه های نهج البلاغه

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 77

کلیدواژه

امیرمومنان(ع)Q2

چکیده

 درک صحیح شخصیت, خلق وخوی و استعدادهای مخاطبان یکی از مهم ترین عوامل دخیل در انتخاب شیوه های کارآمد و اثر گذار تربیتی است؛ لذا شناخت مخاطب یکی از ارکان اساسی در تاثیرگذاری شیوه های آموزشی تربیتی به شمار می رود. نهج البلاغه به عنوان مجموعه ای از سخنان بلیغ امیرمومنان (ع), با تکیه بر این نگاه که رسالت امام در سمت وسوی تربیت صحیح جامعه, رشد و تعالی انسان است, بهترین راهنما در جهت شناسایی شیوه های تربیتی مناسب با ویژگی های مخاطبان است. روش این پژوهش, به لحاظ هدف, کاربردی و با روش توصیفی تحلیلی است که تلاش کرده ارتباط ویژگی های گوناگون مخاطبان همچون سن, میزان پذیرش, ویژگی های اخلاقی و رفتاری, خصوصیات روحی, میزان عقلانیت, آگاهی ها و باورهای مخاطبان در اتخاذ شیوه هایی تربیتی مانند همراهی گام به گام, ارایه معیار و الگو, موعظه, تنبیه و تشویق و. . . موردبررسی و تحلیل قرار دهد. مربی با اصلاح جایگاه آموزش و با کنار نهادن رفتار آمرانه که در پرتو شناختی صحیح از مخاطب صورت می گیرد, راه رسیدن به تربیت شایسته را به صورت هموار طی نماید. یافته های این مقاله می تواند در مطالعات تربیت دینی مورد بهره برداری قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ژیان، فاطمه، و رفعت، محسن. (1399). تحلیل نقش و الگوی مخاطب شناسی در اتخاذ شیوه های تربیتی بر مبنای آموزه های نهج البلاغه. پژوهشنامه نهج البلاغه، 8(30 )، 57-77. SID. https://sid.ir/paper/378914/fa

    Vancouver: کپی

    ژیان فاطمه، رفعت محسن. تحلیل نقش و الگوی مخاطب شناسی در اتخاذ شیوه های تربیتی بر مبنای آموزه های نهج البلاغه. پژوهشنامه نهج البلاغه[Internet]. 1399؛8(30 ):57-77. Available from: https://sid.ir/paper/378914/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه ژیان، و محسن رفعت، “تحلیل نقش و الگوی مخاطب شناسی در اتخاذ شیوه های تربیتی بر مبنای آموزه های نهج البلاغه،” پژوهشنامه نهج البلاغه، vol. 8، no. 30 ، pp. 57–77، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/378914/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button