مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

681
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

684
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر رویدادهای فرهنگی بر تصویر شناختی و عاطفی مقصد گردشگری (مورد مطالعه: شهر کرج)

صفحات

 صفحه شروع 147 | صفحه پایان 161

چکیده

 جشنواره ها را می توان ابزاری مقرون به صرفه برای توسعه جاذبه های گردشگری و فعالیت های تفریحی در حال توسعه یک مقصد در نظر گرفت. به کارگیری فرهنگ و اجرای رویدادهای فرهنگی, همواره عاملی پیشرو در حوزه های بازاریابی گردشگری و فرهنگی یک مقصد است. در این پژوهش به بررسی مولفه های ساختاری, برند رویداد, مکان رویداد و رویداد فرهنگی بر تصویر کلی که شامل تصویر شناختی و تصویر عاطفی پرداخته شده است. پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش تحقیق در زمره ی تحقیقات توصیفی پیمایشی قرار می گیرد. جامعه آماری پژوهش, گردشگران شهر کرج می باشد. تحلیل های آماری نیز با استفاده از نرم افزار اس, پی اس, اس و آموس انجام و در آزمون تحلیل مسیر فرضیه ها نیز از روش رگرسیونی استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان داد که مولفه های ساختاری, برند رویداد, مکان رویداد و رویداد فرهنگی بر تصویر شناختی تاثیر مثبت و معناداری دارد, همچنین مولفه های ساختاری و برند رویداد بر تصویر عاطفی تاثیرگذار است, مکان رویداد و رویداد فرهنگی بر تصویر عاطفی بی تاثیر می باشد و تصویر شناختی و تاثیر عاطفی نیز بر تصویر کلی تاثیر مثبت و معناداری دارد. تصویر عاطفی از تصویر شناختی بر تصویر کلی اثرگذارتر می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیرمحمدی، یزدان، جلالیان، سیداسحاق، هاشمی باغی، زینب، و ترکاشوند، سعید. (1398). بررسی تاثیر رویدادهای فرهنگی بر تصویر شناختی و عاطفی مقصد گردشگری (مورد مطالعه: شهر کرج). برنامه ریزی و توسعه گردشگری، 8(31 )، 147-161. SID. https://sid.ir/paper/379933/fa

    Vancouver: کپی

    شیرمحمدی یزدان، جلالیان سیداسحاق، هاشمی باغی زینب، ترکاشوند سعید. بررسی تاثیر رویدادهای فرهنگی بر تصویر شناختی و عاطفی مقصد گردشگری (مورد مطالعه: شهر کرج). برنامه ریزی و توسعه گردشگری[Internet]. 1398؛8(31 ):147-161. Available from: https://sid.ir/paper/379933/fa

    IEEE: کپی

    یزدان شیرمحمدی، سیداسحاق جلالیان، زینب هاشمی باغی، و سعید ترکاشوند، “بررسی تاثیر رویدادهای فرهنگی بر تصویر شناختی و عاطفی مقصد گردشگری (مورد مطالعه: شهر کرج)،” برنامه ریزی و توسعه گردشگری، vol. 8، no. 31 ، pp. 147–161، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/379933/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button