مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

844
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

804
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تجارب معلمان دورة ابتدایی از آزادسازی برنامه درسی: یک رویکرد پدیدارشناختی

صفحات

 صفحه شروع 46 | صفحه پایان 60

چکیده

 پژوهش حاضر در جستجوی کشف تجارب آموزشی مشترک معلمان دورة ابتدایی از وضعیت موجود آزادسازی برنامه درسی بوده است. هدف پژوهش نشان دادن تمهیدات و اقداماتی بود که در راستای آزادسازی برنامه درسی صورت گرفته است. روش پژوهش از نوع تحقیقات کیفی و به شیوة پدیدارشناسی تفسیری بوده و جامعة آماری پژوهش, همة آموزگاران مدارس دورة ابتدایی شهرستان های خوی و چایپاره را در سال تحصیلی 96-95 شامل شده است که به صورت نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. در این راستا مصاحبه های نیمهساختاریافتهای با 23 نفر از آموزگاران صورت گرفت. داده های به دست آمده با استفاده از روش پدیدارشناسی اسمیت (1995) مورد تجزیه وتحلیل قرارگرفت. یافته های این تحقیق دارای 4 مضمون اصلی شامل موانع و محدودیت ها, نقش معلمی, نوآوری ها و مشارکت ذینفعان بود که هرکدام دارای چندین مضمون فرعی بودند که جمعاً در 20 مؤلفه فرعی قرار گرفتند و عبارت اند از: تمرکززدایی متمرکز, دیدگاه حاکم بر برنامه درسی ملی, آموزش ضمن خدمت, ماهیت دورة ابتدایی, پذیرش اجتماعی, هویت حرفه ای, فرهنگ معلمی, معلم به عنوان محقق, گروه های معلمان, جایگاه معلمی, تولید محتوای الکترونیکی, برنامه درسی تلفیقی, طرح های آموزشی, نظریه سازنده گرایی, دبیرخانه های استانی, همایش ها, راهبران برنامه درسی, سرگروه های معلمان, شورای معلمان, انجمن اولیا و مربیان.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    معصومی نژاد، رضا، فتحی آذر، اسکندر، ادیب، یوسف، و محمودی، فیروز. (1399). تجارب معلمان دورة ابتدایی از آزادسازی برنامه درسی: یک رویکرد پدیدارشناختی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 17(37 (پیاپی 64) )، 46-60. SID. https://sid.ir/paper/380227/fa

    Vancouver: کپی

    معصومی نژاد رضا، فتحی آذر اسکندر، ادیب یوسف، محمودی فیروز. تجارب معلمان دورة ابتدایی از آزادسازی برنامه درسی: یک رویکرد پدیدارشناختی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1399؛17(37 (پیاپی 64) ):46-60. Available from: https://sid.ir/paper/380227/fa

    IEEE: کپی

    رضا معصومی نژاد، اسکندر فتحی آذر، یوسف ادیب، و فیروز محمودی، “تجارب معلمان دورة ابتدایی از آزادسازی برنامه درسی: یک رویکرد پدیدارشناختی،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 17، no. 37 (پیاپی 64) ، pp. 46–60، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/380227/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button