مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

520
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

129
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و تبیین الگوی همکاری-رقابت: مورد مطالعه گروه سایپا

صفحات

 صفحه شروع 353 | صفحه پایان 377

چکیده

 کسب موقعیت رقابتی و ارتقاء رقابت پذیری یکی از مهم ترین چالش های شرکت ها است. همکاری-رقابت به معنی همکاری و رقابت هم زمان شرکت ها, راهبردی است که به منظور کسب, حفظ و ارتقاء جایگاه رقابتی در دو دهه اخیر موردتوجه بسیاری از شرکت ها قرارگرفته است. صنعت خودروسازی دنیا یکی از صنایعی است که در استفاده از این راهبرد پیشگام بوده است. شرکت های خودروساز ایرانی هم به دنبال رقبای جهانی خود از این راهبرد استفاده کرده اند. اما بررسی های انجام گرفته حاکی از این است که تاکنون الگویی از همکاری-رقابت در صنعت خودروسازی ایران شناسایی نشده است. این پژوهش با رویکرد کیفی و استراتژی نظریه پردازی داده بنیاد به شناسایی و تبیین الگوی همکاری-رقابت در گروه خودروسازی سایپا می پردازد. جامعه آماری این پژوهش گروه خودروسازی سایپا است که با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند تا رسیدن به اشباع نظری با تعداد 15 نفر از خبرگان و مدیران این گروه مصاحبه شده و 10 مستند مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج حاصل از پژوهش حاکی از آن است که الگوی همکاری-رقابت در گروه خودروسازی سایپا شامل دو بخش اصلی است. بخش اول شامل محرک های همکاری-رقابت که شامل دودسته کلی از محرک های داخلی و خارجی با محوریت منابع و قابلیت ها است و بخش دوم به قالب و شکل همکاری خودروسازان با رقبا می پردازد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، مهدی، حاجی پور، بهمن، و حمیدی زاده، محمدرضا. (1397). طراحی و تبیین الگوی همکاری-رقابت: مورد مطالعه گروه سایپا. کاوش های مدیریت بازرگانی، 10(20 )، 353-377. SID. https://sid.ir/paper/380442/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی مهدی، حاجی پور بهمن، حمیدی زاده محمدرضا. طراحی و تبیین الگوی همکاری-رقابت: مورد مطالعه گروه سایپا. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1397؛10(20 ):353-377. Available from: https://sid.ir/paper/380442/fa

    IEEE: کپی

    مهدی محمدی، بهمن حاجی پور، و محمدرضا حمیدی زاده، “طراحی و تبیین الگوی همکاری-رقابت: مورد مطالعه گروه سایپا،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 10، no. 20 ، pp. 353–377، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/380442/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button