Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    1-26
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    717
  • دانلود: 

    688
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر اقدامات مدیریت زنجیره تأمین بر عملکرد مالی شرکت های بزرگ تولیدی استان خوزستان، انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش کاربردی را 180 شرکت تولیدی بزرگ و فعال موجود در استان خوزستان تشکیل می دهد. واحد آماری جامعه، مدیران تولید/مالی آن شرکت هاست که 123 شرکت با استفاده از فرمول کوکران برای جوامع محدود، به عنوان نمونه انتخاب و پرسشنامه ای در اختیار مدیر تولید/مالی هر یک از شرکت ها قرار گرفت. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه داته (2013) و اینمان و همکاران (2011) است که روایی محتوای آن را خبرگان و استادان دانشگاهی تأیید کردند و روایی سازه آن، از طریق تحلیل عاملی تأییدی بررسی شد. تحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها با بهره گرفتن از نرم افزار SPSS 18 و روش مدل سازی معادلات ساختاری صورت پذیرفت. نتایج نشان داد که اقدامات مدیریت زنجیره تأمین بر پاسخگویی زنجیره تأمین، مزیت رقابتی و عملکرد مالی تأثیر مثبت و معناداری دارد و پاسخ گویی زنجیره تأمین بر مزیت رقابتی و مزیت رقابتی بر عملکرد مالی تأثیر مثبت و معناداری دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 717

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 688 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    27-49
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    283
  • دانلود: 

    524
چکیده: 

فرانشیز سریعترین شکل خرده فروشی رو به رشد و روش محبوب و فراگیری برای مدیریت رشد کارآفرینانه در جهان است. ایجاد و حفظ روابط مستحکم با فرانشیزگیرندگان یکی از چالش های اصلی پیش روی فرانشیزدهندگان بوده و یکی از عوامل کلیدی موفقیت سیستم های فرانشیز، توجه به انتظارات فرانشیزگیرندگان است. با این حال تفاوت مهم بین انواع انتظارات در ادبیات فرانشیز نادیده گرفته شده است. انتظارات شامل دو دسته انتظارات هنجاری (سطح کلان) و انتظارات قابل پیش بینی (سطح خرد) است. در نتیجه این تحقیق بر آن است تا تاثیر همزمان (عدم) تصدیق هر دو نوع انتظارات هنجاری و انتظارات قابل پیش بینی فرانشیز گیرنده را در روابط فرانشیزدهنده و فرانشیزگیرندگان او بسنجد. بدین منظور، 304 نمایندگی شرکت های بیمه توسط پرسشنامه مورد بررسی قرار گرفت و به منظور تجزیه و تحلیل داده ها و پاسخگویی به سوالات پژوهش به روش مدل یابی معادلات ساختاری، از نرم افزارهای SPSS 22 وLISREL 8. 5 استفاده شد. نتایج حاصل از آزمون فرضیات تاثیر مثبت باز بودن ارتباطات و حمایت ادراک شده توسط فرانشیزگیرنده را بر رضایت او از روابط تایید کرد و تاثیر منفی همین عوامل را بر تعارض ادراک شده توسط وی نشان داد. همچنین نتایج بیانگر این موضوع است که باز بودن ارتباطات، و حمایت ادراک شده توسط فرانشیزگیرنده، از طریق متغیر میانجی (عدم) تصدیق انتظارات هنجاری و قابل پیش بینی، روی تعارض ادراک شده توسط وی و رضایت او از روابط، تاثیرگذار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 283

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 524 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    51-69
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    604
  • دانلود: 

    737
چکیده: 

در حال حاضر در نظام بانکداری، عدم بازپرداخت تسهیلات به یکی از بزرگ ترین مسائل تبدیل شده است و به دلیل عدم وجود یک سیستم مناسب برای تخصیص تسهیلات، بانک ها و موسسات مالی دچار مشکلات عدیده ای ازجمله افزایش حجم مطالبات معوق شده اند. نظر به اهمیت ریسک اعتباری، بانک های تجاری در سطح دنیا درگذشته اغلب از روش قضاوتی برای تعیین ریسک استفاده می نمودند، لکن استفاده از این روش ها با توجه به توان محدود انسان ها در تحلیل هم زمان فاکتورهای مختلف مؤثر بر ریسک اعتباری در مقایسه با روش های آماری و هم چنین روش های هوش مصنوعی از کارایی کمتری برخوردار است. به همین منظور این تحقیق درصدد است تا کارایی مدل رگرسیون لجستیک و شبکه عصبی مصنوعی را در تشخیص وضعیت اعتباری مشتریان بانک در فاصله زمانی سال 1388-1392 بسنجد. بررسی نتایج نشان داد که دقت کل مدل شبکه عصبی در داده های آموزش 87% و رگرسیون لجستیک 2/77% تعیین شده است و خطای نوع اول و دوم در شبکه عصبی به میزان قابل ملاحظه ای نسبت به روش دیگر کاهش یافته است. با توجه به نتایج نمی توان انتظار داشت مدل های آماری با مفروضات کلاسیک نظیر خطی بودن روابط متغیرها، بتوانند ریسک اعتباری مشتریان را به درستی ارزیابی نماید؛ از این رو بکارگیری یا تلفیق تکنیک های هوش مصنوعی در این مساله ضرورتا توصیه می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 604

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 737 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    71-90
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    541
  • دانلود: 

    624
چکیده: 

در عصر جدید که خرید و فروش کالا و خدمات از طریق اینترنت رونق فراوان یافته است، عوامل متفاوتی می تواند بر تصمیم گیری مشتریان در انتخاب شیوه خرید موثر باشد. پس از خرید مشتری از یک فروشگاه، آن فروشگاه باید در راستای وفادار کردن مشتری اقداماتی انجام دهد به گونه ای که موجب قصد خرید مجدد او از فروشگاه شود. هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر کیفیت خدمات الکترونیک و بهبود الکترونیک بر وفادار کردن مشتریان فروشگاه های الکترونیک و قصد خرید مجدد آن ها از همان فروشگاه الکترونیک است. جامعه آماری پژوهش، مشتریان چند فروشگاه اینترنتی منتخب هستند که نمونه ای تصادفی از میان آن ها انتخاب شده است. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که امنیت اطلاعات و کارایی وب سایت بر کیفیت خدمات الکترونیک تأثیر گذار است. همچنین مسئولیت پذیری، جبران خسارت و ارتباطات بر بهبود الکترونیک تأثیرگذار است. کیفیت خدمات الکترونیک و بهبود الکترونیک نیز به نوبه خود بر وفاداری مشتریان در خرید آنلاین و قصد خدید مجدد الکترونیک آن ها تاثیر گذارند و وفاداری نیز بر قصد خرید مجدد آنلاین تأثیر معناداری دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 541

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 624 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    91-114
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    376
  • دانلود: 

    586
چکیده: 

هدف این پژوهش بررسی رابطه مسئولیت اجتماعی سازمانی با عملکرد سازمانی با توجه به نقش متغیرهای میانجی مزیت رقابتی، شهرت سازمانی و رضایت مشتری در صنایع مواد غذایی شهرستان آمل در سال 94 است. این پژوهش از روش توصیفی-پیمایشی محسوب می شود. در این راستا 196 نفر از مدیران ارشد شرکت های صنایع مواد غذایی شهرستان آمل به عنوان نمونه موردمطالعه به روش نمونه برداری تصادفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات از نوع پرسشنامه ای، و روش تحلیل داده ها بر اساس شیوه الگوسازی معادلات ساختاری مبتنی بر ساختار روابط خطی هست. یافته های پژوهش نشان می دهند که سازه مزیت رقابتی نسبت به سازه های رضایت مشتری و شهرت سازمانی از بیشترین شدّت رابطه با عملکرد سازمانی برخوردار بوده است. اگرچه مسئولیت اجتماعی سازمانی در این شرکت ها از بیشترین شدت اثر بر میزان رضایتمندی مشتریان در مدل ساختاری برخوردار بوده است. همچنین شهرت و اعتبار و مزیت رقابتی در ارتقای نسبتاً اندک عملکرد شرکت و متعاقباً بهبود سطح رضایت مشتری نقش مؤثری دارند. یافته های این پژوهش می تواند بینش های قوی را به مدیران برای مدیریت عوامل زمینه ساز عملکرد سازمانی در شرایط رکود اقتصادی از طریق بهبود شاخص های مسئولیت اجتماعی سازمانی ارائه نماید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 376

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 586 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    115-134
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1566
  • دانلود: 

    1078
چکیده: 

مدیریت ارتباط با مشتری اجتماعی (SCRM) مفهومی نوین در رویکرد ارتباط با مشتری است که فلسفه­ ی آن استفاده از قابلیت رسانه­ های اجتماعی در جهت جذب و نگهداری حداکثری مشتریان می باشد. هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر به کارگیری مدیریت ارتباط با مشتری اجتماعی بر عملکرد رابطه با مشتری می­ باشد. مدل توسعه داده شده پژوهش، ارتباط بین مدیریت ارتباط با مشتری اجتماعی شامل متغیرهای مشتری مداری، به­ کارگیری فناوری رسانه اجتماعی، طرح­ های تعامل با مشتری، فرآیندهای اطلاعات ارتباطی و قابلیت­ های مدیریت ارتباط با مشتری اجتماعی و عملکرد رابطه با مشتری را می­ سنجد. برای آزمون این الگو، اطلاعات 150 نفر از مدیران و کارشناسان ارشد سازمان­ های فعال استان فارس در حوزه بازاریابی با استفاده از پرسشنامه جمع­ آوری گردید. الگوی مفهومی پژوهش با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری با به­ کارگیری نرم افزارWRARP PLS4 و روش تحلیل مسیر مورد سنجش قرار گرفت. نتایج نشان داد که بکارگیری مدیریت ارتباط با مشتری اجتماعی (شامل متغیرهای مشتری مداری، استفاده از فناوری رسانه اجتماعی، طرح­ های تعامل با مشتری، فرآیندهای اطلاعات ارتباطی و قابلیت­ های مدیریت ارتباط با مشتری اجتماعی) بر عملکرد رابطه با مشتری تأثیر مثبت و معنی­ داری دارد. نتایج همچنین حاکی بود که فرایندهای اطلاعات ارتباطی بر قابلیت­ های مدیریت ارتباط با مشتری اجتماعی تأثیرگذار نیست.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1566

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1078 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    135-152
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1431
  • دانلود: 

    1142
چکیده: 

در جوامع امروزی، در مورد نقش موثر دولت در سیستم اقتصادی، تردیدی وجود ندارد. در هر سیستم اقتصادی دولت و بازار فرآیندهای اقتصادی را تنظیم و هدایت می کنند. سیستم اقتصادی، علاوه بر دولت و بازار، یک عنصر مهم دیگر را نیز در بر دارد: بستر نهادی. بستر نهادی، در واقع حلقه واسط میان دولت و بازار است؛ لذا هدف اصلی تحقیق حاضر بررسی جایگاه نهادها (سیاسی، اقتصادی و اجتماعی) بر حجم بازرگانی داخلی در اقتصاد ایران می باشد. برای دستیابی به این هدف در فضای نرم افزار XLSTAT با روش PLSاقدام به اولویت بندی نهادهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بر حجم بازرگانی داخلی نمودیم. نتایج حاکی از این واقعیت بود که به ترتیب نهادهای سیاسی، نهادهای اجتماعی و اقتصادی دارای بالاترین سهم اثرگذاری بر حجم تجارت داخلی می باشند. بر اساس نتایج حاصل از برآورد مدل، به ترتیب شاخص نهادهای اقتصادی، اجتماعی و سیاسی به میزان 42/0، 379/0 و 435/0-درصد بر حجم تجارت داخلی تأثیر معنادار داشتند. بر این اساس با توجه به تأثیر منفی شاخص نهادهای سیاسی بر حجم تجارت داخلی، پیشنهاد می گردد سیاست های گسترش دولت الکترونیک جهت کنترل فساد و شفاف شدن فعالیت های در راستای کار سیاست گذاران مورد توجه قرار گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1431

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1142 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    153-167
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    387
  • دانلود: 

    605
چکیده: 

پخش موسیقی در فضای فروشگاه ها یکی از روش های نوین برای جذب مشتری و ماندگاری بیشتر او در فروشگاه است که امروزه خرده فروشی های بزرگ از این روش بسیار استفاده می کنند. در یک محیط خرده فروشی، موسیقی می تواند نقش یک محرک احساسی قوی را نیز داشته باشد. این مطالعه در مورد نقش آفرینی موسیقی در تشویق به خرید می باشد. روش تحقیق حاضر، پیمایشی است و با استفاده از تحلیل معادلات ساختاری به نتیجه رسیده ایم و هدف آن نیز کاربردی می باشد. جامعه آماری آن مشتریان فروشگاه های بزرگ در سطح شهر اراک نیز می باشد که جهت خرید در فضای فروشگاهی حضور داشته و موسیقی پخش شده در فروشگاه را نیز شنیده اند. موسیقی به طور مثبت بر روی یکی از مهم ترین بخش های انجام رفتار، یعنی خرید، تأثیر می گذارد مشتریان در هنگام پخش موسیقی در فروشگاه احساس بهتری داشته و زمان بیشتری را در فروشگاه گذرانده و نهایتاً خرید بیشتری را انجام می دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 387

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 605 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    169-186
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    754
  • دانلود: 

    1001
چکیده: 

در دنیای رقابتی کسب و کار امروز، عوامل متعددی بر رفتار خرید مصرف کنندگان و مشتریان تاثیرگذار است. در سال های اخیر تبلیغات ویروسی به عنوان یکی از روش های کارا و اثربخش که می­ تواند سبب ایجاد آگاهی، علاقه، آزمایش و پذیرش محصول شود، پدیدار­ شد. تبلیغات ویروسی از طریق انتقال داوطلبا­ نه پیام تحریک­ آمیز یک برند از فردی به فرد دیگر به منظور تحت تأثیر قرار­ دادن یا متقا­ عد­ کردن بیننده پیام جهت انتقال آن به دیگران از طریق اینترنت عمل می­ کند. بنابراین مهمترین هدف این تحقیق بررسی تاثیر محتوای احساسی پیام (خشم، ترس، تنفر، شادی، غم و تعجب) و اعتبار پیام تبلیغات ویروسی (قابلیت اعتماد، تخصص و جذابیت) بر رفتار خرید مصرف­ کنندگان (قصد و تمایل به خرید، میزان و تکرار خرید) است. در این مطالعه 320 کاربر اینترنتی در شهر اهواز با روش نمونه­ گیری در دسترس انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده­ ها پرسشنامه­ های دارای روایی و پایایی بوده که ازطریق ایمیل به همراه فیلم تبلیغاتی کوتاه برای کاربران ارسال شد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده­ ها با استفاده از مدل معادلات ساختاری با نرم­ افزار ایموس نشان داد که محتوای احساسی پیام (تلفن همراه) و اعتبار پیام تبلیغات ویروسی (در هرسه محصول) بر رفتار خرید مصرف­ کننده به­ طور مثبت و معنادار تاثیر­ می­ گذارد. همچنین نتایج بیانگر تاثیر منفی و معنادار محتوای احساسی بر رفتر خرید مصرف کننده در دو محصول بیمه عمر و حشره کش الکتریکی است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 754

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1001 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    187-213
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1002
  • دانلود: 

    995
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف مدلسازی عوامل موثر بر شبکه های دانش در شرکت های دانش بنیان انجام شده است. از نظر روش شناسی، این پژوهش از نوع ترکیبی-اکتشافی بوده به همین منظور با ترکیبی از روش های کمی و کیفی و با تکیه بر نظر خبرگان عوامل موثر در شکل گیری شبکه های دانش و روابط بین آنها در شرکت های دانش بنیان، شناسایی و رتبه بندی شدند. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات، در مرحله کیفی از روش تحلیل محتوا و در مرحله کمی از روش مدلسازی ساختاری تفسیری استفاده شد. نتایج این پژوهش نشان داد، توسعه فرآیندهای مدیریتی بیشترین تاثیر را در شکل گیری شبکه های دانش دارند و تاثیر پذیرترین عامل ها نیز در سطح نخست از مدل قرار دارند که شامل نوع دانش، عوامل فرهنگی، ساختارهای سازمانی و سازوکارهای ارتباطی می باشند. پیشنهاد می شود در حوزه پژوهش و فناوری و حتی در حوزه های عملیاتی دیگر، نیز شبکه های دانش بین سازمانی با مدل طراحی شده در این تحقیق، جایگزین طرح ها و پروژه های پراکنده فعلی مدیریت دانش شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1002

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 995 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    215-242
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    827
  • دانلود: 

    719
چکیده: 

تبلور نگرش انسان ها در رفتارهای آنها؛ نگاهی است که اندیشمندان رفتاری از گذشته های دور نسبت به رفتارهای انسانی بیان نموده اند؛ علیرغم این موضوع، برخی مطالعات تجربی و بررسی رفتارهای انسانی، نتایج متفاوتی را نشان داده و به نوعی ناهمسانی بین نگرش و رفتار اشاره کرده اند. مطالعه حاضر، درصدد بررسی عوامل مؤثر بر ناهمسانی شناختی پس از خرید و قصد خرید مجدد مصرف کنندگان نسبت به فرآورده های لبنی کاله است. تحقیق حاضر، جهت جمع آوری داده ها از روش پیمایشی و جهت تحلیل داده ها از روش همبستگی استفاده نموده است. جامعه آماری پژوهش 390 نفر از مصرف کنندگان فرآورده های لبنی کاله در شهر ارومیه می باشند که به روش نمونه گیری کوکران انتخاب شدند. به منظور گردآوری داده های میدانی از پرسشنامه و برای تجزیه و تحلیل داده ها از مدل سازی معادلات ساختاری بر اساس نرم افزار Smart-Pls استفاده شد. یافته های پژوهش نشان می دهد؛ خرید خردمندانه، تمایل به خرید تفننی و تمایل به مصرف لذت-جویانه بر ناهمسانی شناختی تأثیر معکوس و معناداری داشته و بین مشارکت در محصول و نگرانی بعد از خرید با ناهمسانی شناختی تأثیر مثبت و معناداری یافت شد. همچنین این ناهمسانی شناختی بر ارزش مصرف و رضایت پیش-بینی شده تأثیر مثبت و معناداری دارد؛ و بین ناهمسانی شناختی بر کیفیت خدمات درک شده تأثیر معناداری یافت نشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 827

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 719 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    243-262
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    249
  • دانلود: 

    483
چکیده: 

نوستالژی احساس خوشایند و خاطرات مثبتی است که فرد هنگام مواجه با محرک هایی از قبیل اضطراب، اشیاء، اماکن و. . . آن را فرا می خواند. یکی از کارکردهای نوستالژی این است که هنگامی که مصرف کننده اضطراب را تجربه می کند و تعادل روانی خود را ازدست می دهد (گسست روانی) احساس آسودگی و آرامش را به آن بازگرداند. از این رو هدف اصلی مقاله حاضر بررسی تاثیر گسست روانی مصرف کننده بر فراخوانی نوستالژی به عنوان پیشآیند اساسی فراخوانی نوستالژی در مصرف کننده می باشد. سپس این پژوهش سعی دارد به بررسی این موضوع بپردازد چگونه مصرف کننده برای فرونشاندن اضطراب خود تمایل به مصرف محصولات نوستالژیک پیدا می کند. به همین منظور ابتدا به منظور مقایسه میانگین اضطراب دو گروه کنترل و آزمایش پرداخته شد. پس از مشاهده تفاوت میان دو گروه، با استفاده از طرح تحقیق پس ازآزمون تنها با یک گروه کنترل از 191 دانشجو به منظور آزمون فرضیات داده جمع آوری گردید. سپس با استفاده از روش معادلات ساختاری و نرم افزارPLS به تجزیه و تحلیل داده ها پرداخته شد. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که گسست روانی مصرف کننده تاثیر مثبت و معنی داری بر نوستالژی دارد. همچنین مصرف کنندگانی که گسست روانی را تجربه کردند تمایل و ترجیح بیشتری به مصرف محصولات نوستالژیک دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 249

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 483 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    263-281
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    572
  • دانلود: 

    841
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر شناسایی شاخص های توان رقابتی در بانکداری الکترونیک بود. جهت دستیابی به هدف پژوهش از روش کیفی و مصاحبه نیمه ساختار یافته استفاده شده است. اطلاعات و داده های لازم پژوهش، با مصاحبه از چهل نفر خبرگان و صاحب نظران در امر بانکداری الکترونیکی جمع آوری گردیده است. اطلاعات و داده های گرد آوری شده از مصاحبه ها، با استفاده از روش کدگذاری باز و کدگذاری محوری مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. سپس با اطلاعات حاصل از تجزیه و تحلیل انجام شده، شاخص های اولیه توان رقابتی در بانکداری الکترونیک شناسایی گردید. در مرحله بعد با استفاده از تکنیک دلفی چهار مرحله ای، از خبرگان و متخصصان بانکداری الکترونیک در مورد شاخص های به دست آمده از مصاحبه ها ی انجام شده نظرخواهی شد. نتایج نهایی نشان داد شاخص های کیفیت خدمات، بهبود کانال های ارائه خدمات، تنوع و نوآوری در خدمات، استفاده از فناوری های نوین، تبلیغات، مشتری مداری و شهرت و اعتبار بانک به عنوان شاخص های توان رقابتی در بانکداری الکترونیک مورد تأیید قرار گرفت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 572

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 841 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    283-307
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    462
  • دانلود: 

    618
چکیده: 

استفاده از منبع انسانی پیام در تبلیغات به عنوان ابزار بازاریابی کارا در کشور ما با نوساناتی همراه بوده است. در برهه ای از زمان استفاده از افراد مشهور در تبلیغات منع شد لیکن چندسالی است که مجددا شاهد حضور گسترده افراد مشهور در تبلیغات شرکت ها هستیم. در واقع گفته می شود استفاده از این منبع به عنوان محور تبلیغات و تلاش های ترفیعی شرکت ها، یکی از موثرترین راهکارهای تاثیرگذاری بر تصور ذهنی مخاطب از برند است. انتخاب منبع اثربخش ابعاد متفاوتی می تواند داشته باشد و با وجود گستردگی مطالعات مرتبط، کمبود مدلی که عوامل موثر بر اثربخشی منبع انسانی پیام را در تبلیغات پوشش دهد، در ادبیات نظری کشور مشهود است. لذا در این پژوهش کیفی تلاش گردید ضمن مرور پیشینه و مصاحبه نیم ساختاریافته با 15 تن از خبرگان صنعت تبلیغات ایران عوامل مهم در انتخاب منبع انسانی پیام شناسایی گردد. نتایج نشان دهنده 7 تم اصلی تجانس منبع با پیام تبلیغ، تجانس منبع با مخاطب، تخصص متناسب، جذابیت ظاهری، شناخته شده بودن، قابلیت اعتماد و محبوبیت به عنوان عوامل اصلی انتخاب و استفاده اثربخش منبع انسانی پیام در تبلیغات است. در پایان بر اساس تم های حاصله، مدل سنجش اثربخشی تبلیغات از منظر منبع انسانی پیام و پیشنهادات کاربردی ارائه می گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 462

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 618 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    309-328
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    366
  • دانلود: 

    590
چکیده: 

پژوهش پیش رو با هدف بررسی تأثیر کیفیت خدمات، ارزش درک شده، رضایت مشتری بر روی تمایلات رفتاری مصرف-کنندگان جهت جلب اعتماد، تعهد و وفاداری صورت گرفته است. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ گردآوری داده ها جزء پژوهش های توصیفی-پیمایشی است که بر روی نمونه ای 384 نفری از مصرف کنندگان اینترنت خطوط ایرانسل در شهر تهران انجام گرفت. از جمله محدودیت های این پژوهش می توان هزینه بر بودن و در دسترس نبودن تمام مصرف کنندگان صنعت تلکام را نام برد. این پژوهش 13 فرضیه را بررسی نمود که در نتایج تحلیل عاملی تاییدی و مدل یابی معادلات ساختاری یک فرضیه که تأثیر کیفیت برتعهد به رابطه با برند را بررسی می نمود، رد شد. از کاربردهای مدیریتی پژوهش بررسی تمایلات رفتاری مصرف کنندگان برند است که کاربردهای بسیاری در صنایع و سازمان ها دارد. نوآوری پژوهش نیز بررسی مدل ارائه شده با این حجم از متغیرهاست که نشان می دهد ارائه ی خدمات با کیفیت بالا و ارزش ایجاد شده برای مشتری به خوبی می تواند منجر به رضایت زیاد و تعهد در مشتری شود. بنابراین تصویر ذهنی ایجاد شده از شرکت را مورد تأثیر قرار داده و نهایتاً باعث حفظ وفاداری مشتریان می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 366

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 590 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    329-351
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    322
  • دانلود: 

    600
چکیده: 

سرعت تغییرات در دنیای امروز، رشد فزاینده تکنولوژی و گسترش بی رویه رقابت بنگاه ها، مصرف کنندگان را در شرایط پر تلاطمی قرار داده و آن ها را با نوعی عدم اطمینان مواجه نموده است. در میان این همه ابهامات و واقعیات غیر قابل پیش بینی، مصرف کننده در جستجوی نقطه ای برای اتکاء و اطمینان است. همین موضوع توجه مصرف کننده را به برندهایی جلب نموده است که دارای میراث می باشند و این میراث موجبات اطمینان و آرامش خاطر مصرف کننده را فراهم می آورد. اهمیت این موضوع به اندازه ای است که سرفصلی به عنوان میراث برند در ادبیات بازاریابی مطرح شده است. در این مقاله با ارائه مفهوم جدیدی با عنوان "عناصر مقوم میراث برند" تلاش شده تا ابزاری برای سنجش برخورداری یک برند از میراث و میزان توانایی بالقوه آن برای استفاده از مزیت میراث برند ارائه گردد. این مطالعه کیفی و از نوع مطالعه موردی است و برای گردآوری اطلاعات از مصاحبه، مشاهده و نیز بررسی اسناد و مدارک استفاده شده است. این تحقیق با بررسی عناصر مقوم میراث برند و اجزای آن در یکی از شرکت های ایرانی نشان می دهد این شرکت از عناصر مقوم برخوردار بوده و ظرفیت مناسبی برای استفاده از مزیت میراث برند دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 322

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 600 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    353-377
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    511
  • دانلود: 

    531
چکیده: 

کسب موقعیت رقابتی و ارتقاء رقابت پذیری یکی از مهم ترین چالش های شرکت ها است. همکاری-رقابت به معنی همکاری و رقابت هم زمان شرکت ها، راهبردی است که به منظور کسب، حفظ و ارتقاء جایگاه رقابتی در دو دهه اخیر موردتوجه بسیاری از شرکت ها قرارگرفته است. صنعت خودروسازی دنیا یکی از صنایعی است که در استفاده از این راهبرد پیشگام بوده است. شرکت های خودروساز ایرانی هم به دنبال رقبای جهانی خود از این راهبرد استفاده کرده اند. اما بررسی های انجام گرفته حاکی از این است که تاکنون الگویی از همکاری-رقابت در صنعت خودروسازی ایران شناسایی نشده است. این پژوهش با رویکرد کیفی و استراتژی نظریه پردازی داده بنیاد به شناسایی و تبیین الگوی همکاری-رقابت در گروه خودروسازی سایپا می پردازد. جامعه آماری این پژوهش گروه خودروسازی سایپا است که با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند تا رسیدن به اشباع نظری با تعداد 15 نفر از خبرگان و مدیران این گروه مصاحبه شده و 10 مستند مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج حاصل از پژوهش حاکی از آن است که الگوی همکاری-رقابت در گروه خودروسازی سایپا شامل دو بخش اصلی است. بخش اول شامل محرک های همکاری-رقابت که شامل دودسته کلی از محرک های داخلی و خارجی با محوریت منابع و قابلیت ها است و بخش دوم به قالب و شکل همکاری خودروسازان با رقبا می پردازد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 511

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 531 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button