مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

294
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

254
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی نقش زیست بوم صادرات کالاهای صنعتی بر کسب و کارهای بخش خصوصی

صفحات

 صفحه شروع 315 | صفحه پایان 334

چکیده

 هدف: در این پژوهش, سعی می شود با طراحی زیست بوم صادرات صنعتی و واکاوی نقش آن در سطح کسب وکارهای کوچک و متوسط, بتوان عملکرد صادراتی آنها را بهبود بخشید و نقش آنها را در رشد اقتصادی کشور پررنگ کرد. روش: در این پژوهش از روش آمیخته استفاده می شود. در مرحله نخست پژوهش, مبتنی بر ادبیات پژوهشی, 15 بازیگر اثرگذار بر عملکرد صادراتی بنگاه های صنعتی شناسایی شد و 11 خبره از وزارت صنعت, معدن و تجارت و اتاق بازرگانی ایران, رابطه میان آنها را بررسی و تحلیل کردند. نتایج مصاحبه ها از طریق روش نگاشت شناختی علی و نرم افزار یوسینت تحلیل شدند. در مرحله دوم پژوهش, به کمک نرم افزار Smart PLS و توزیع پرسش نامه میان 97 کسب وکار صادراتی, اثرگذاری خوشه های استخراج شده از مرحله نخست, بر عملکرد صادراتی کسب وکارها بررسی شد. یافته ها: بازیگران شناسایی شده در چهار خوشه هژمونی دانشی, فرهنگ تولید, دیپلماسی بازار و ساختار انسانی بنگاه دسته بندی شدند. سه خوشه نخست با یکدیگر تعامل دوطرفه و قوی دارند و خوشه ساختار انسانی بنگاه نیز به عنوان عنصر زیرساختی, به طور مستقل بر خوشه های هژمونی دانشی و فرهنگ تولید موثر است. نتیجه گیری: بنگاه ها باید برای دستیابی به بهترین عملکرد صادراتی, بر تمام این چهار خوشه تمرکز کرده و برای هر یک از آنها, راهبردهای منحصربه فردی طراحی و پیاده سازی کنند. بی توجهی به هر یک از این چهار خوشه, سبب نزول عملکرد صادرات شرکت ها می شود. خوشه های دیپلماسی بازار و فرهنگ تولید, مفاهیم بدیعی هستند که شرکت ها باید برای کسب بهترین عملکرد صادراتی, در این حوزه ها آموزش ببیند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تفقدی، حمیدرضا، رمضانیان، محمدرحیم، یاکیده، کی خسرو، و اکبری، محسن. (1399). واکاوی نقش زیست بوم صادرات کالاهای صنعتی بر کسب و کارهای بخش خصوصی. مدیریت بازرگانی، 12(2 )، 315-334. SID. https://sid.ir/paper/380457/fa

    Vancouver: کپی

    تفقدی حمیدرضا، رمضانیان محمدرحیم، یاکیده کی خسرو، اکبری محسن. واکاوی نقش زیست بوم صادرات کالاهای صنعتی بر کسب و کارهای بخش خصوصی. مدیریت بازرگانی[Internet]. 1399؛12(2 ):315-334. Available from: https://sid.ir/paper/380457/fa

    IEEE: کپی

    حمیدرضا تفقدی، محمدرحیم رمضانیان، کی خسرو یاکیده، و محسن اکبری، “واکاوی نقش زیست بوم صادرات کالاهای صنعتی بر کسب و کارهای بخش خصوصی،” مدیریت بازرگانی، vol. 12، no. 2 ، pp. 315–334، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/380457/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button