لایه زیرین هرم دانش، «داده» است. با استفاده از داده ها به اطلاعات می رسیم و از اطلاعات، دانش کسب می کنیم و سپس به بینش و خرد دست می یابیم، از این رو می توان به اهمیت «کیفیت داده» در پژوهش پی برد. داده هایی که اعتبار و کیفیت لازم را نداشته باشند، سرمنشأ خطاهای نتیجه پژوهش خواهند شد. برای بهبود کیفیت داده های پژوهش، محققان باید تمرکز و دقت بیشتری را به کار گیرند تا ضمن کاهش دادن خطاهای نمونه گیری و غیرنمونه گیری، از تورش در داده ها بکاهند و پدیده جعلی بودن، نامتناسب بودن، به روز نبودن و. . . در داده های پژوهش ها بروز نکند...