مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

321
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

239
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مفهوم مالکیت روان شناختی از دیدگاه خریداران

صفحات

 صفحه شروع 399 | صفحه پایان 421

چکیده

 هدف: برای بهبود فرایند تعامل با خریداران, مالکیت روان شناختی بخش جدایی ناپذیر مشارکت و ارتباط خریداران محصولات و خدمات با سازمان تلقی می شود. هدف از نگارش مقاله حاضر, تبیین مفهوم مالکیت روان شناختی از دیدگاه خریداران و شناسایی روابط متقابل و تعاملات درونی موجود میان عناصر نام برده است. پژوهش حاضر با هدف فهم ذات و جوهره پدیده مالکیت روان شناختی خریداران اجرا شده است. روش: روش پژوهش حاضر, نوع خاصی از سنت پژوهش کیفی به نام نظریه داده بنیاد است که مطابق با الگوی نظام مند این نظریه با مشارکت 10 نفر از خبرگان خوش نام و باسابقه از میان مدیران حوزه بازاریابی و بازرگانی صنایع اجرا شده است. ضمن انجام مصاحبه نیمه ساختاریافته و بررسی نظرهای آنان, مجموعه ای از مضامین اولیه طی فرایند کدگذاری باز گردآوری و از بطن آنها مقوله هایی استخراج شدند. سپس, با استفاده از روش تحلیل تم به شناسایی, تحلیل و گزارش الگوهای موجود در داده ها با استفاده از نرم افزار MAXQDA اقدام شد. یافته ها: 10 مولفه اصلی و 27 زیرمولفه استخراج و در قالب الگوی نظری بر مبنای نظریه داده بنیاد به دست آمد. یافته های پژوهش ضمن اشاره به مفاهیم پیش بینی کننده مالکیت روان شناختی خریداران, به شناخت و مفهوم پردازی متغیرهای مختلف موثر بر این پدیده تاکید می کند. نتیجه گیری: نتایج این پژوهش, ضمن وارد کردن مفهوم رویکرد خریداران به ادبیات مالکیت روان شناختی, زمینه را برای تبیین مفهوم آن, تفکیک این پدیده از موارد مشابه و تنظیم استراتژی های تعامل با خریداران در سطح عالی سازمان فراهم کرده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    گلکاری حق، سینا، طباطبایی نسب، سیدمحمد، و رجبی پور، علیرضا. (1399). بررسی مفهوم مالکیت روان شناختی از دیدگاه خریداران. مدیریت بازرگانی، 12(2 )، 399-421. SID. https://sid.ir/paper/381577/fa

    Vancouver: کپی

    گلکاری حق سینا، طباطبایی نسب سیدمحمد، رجبی پور علیرضا. بررسی مفهوم مالکیت روان شناختی از دیدگاه خریداران. مدیریت بازرگانی[Internet]. 1399؛12(2 ):399-421. Available from: https://sid.ir/paper/381577/fa

    IEEE: کپی

    سینا گلکاری حق، سیدمحمد طباطبایی نسب، و علیرضا رجبی پور، “بررسی مفهوم مالکیت روان شناختی از دیدگاه خریداران،” مدیریت بازرگانی، vol. 12، no. 2 ، pp. 399–421، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/381577/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button