مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

263
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

535
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر کیفیت خدمات بر نیات رفتاری تماشاگران لیگ برتر فوتبال ایران از طریق اعتماد

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 81

چکیده

 هدف این تحقیق بررسی تأثیر کیفیت خدمات بر نیات رفتاری تماشاگران لیگ برتر فوتبال ایران از طریق اعتماد بود. روش پژوهش از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل تماشاگران لیگ برتر فوتبال ایران بود. با توجه به این که حجم جامعه آماری نامحدود بود از نمونه گیری تصادفی طبقه بندی استفاده شد و در مجموع 944 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش 4 پرسشنامه اطلاعات جمعیت شناختی, پرسشنامه کیفیت خدمات دارای پایایی 87/0=α , پرسشنامه اعتماد دارای پایایی 92/0=α و پرسشنامه نیات رفتاری دارای پایایی 80/0=α , بود. برای تعیین روایی صوری پرسشنامه ها نیز از نظر متخصصان استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی (مدل سازی معادلات ساختاری) استفاده شد. نتایج یافته ها نشان داد کیفیت خدمات و اعتماد بر نیات رفتاری تأثیر مثبت و معنی داری (01/0≥ P و 24/0=β ) دارند. همچنین تأثیر کیفیت خدمات بر نیات-رفتاری تماشاگران لیگ برتر فوتبال ایران از طریق اعتماد مثبت و معنی دار (01/0≥ P و 28/0=β ) بود. بنابراین, مدیران سازمان لیگ برتر فوتبال ایران می توانند با بکارگیری رویه های گوناگونه کیفیت خدمات و اعتماد در بخش برنامه ریزی, نیات رفتاری تماشاگران را بهبود بخشند. . .

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نوری، محمدسیوان، محرم زاده، مهرداد، و سلیمانی، مجید. (1397). تأثیر کیفیت خدمات بر نیات رفتاری تماشاگران لیگ برتر فوتبال ایران از طریق اعتماد. پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی، 8(15 )، 73-81. SID. https://sid.ir/paper/381652/fa

    Vancouver: کپی

    نوری محمدسیوان، محرم زاده مهرداد، سلیمانی مجید. تأثیر کیفیت خدمات بر نیات رفتاری تماشاگران لیگ برتر فوتبال ایران از طریق اعتماد. پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی[Internet]. 1397؛8(15 ):73-81. Available from: https://sid.ir/paper/381652/fa

    IEEE: کپی

    محمدسیوان نوری، مهرداد محرم زاده، و مجید سلیمانی، “تأثیر کیفیت خدمات بر نیات رفتاری تماشاگران لیگ برتر فوتبال ایران از طریق اعتماد،” پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی، vol. 8، no. 15 ، pp. 73–81، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/381652/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button