Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    1-14
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    303
  • دانلود: 

    626
چکیده: 

هدف از تحقیق حاضر بررسی ارتباط بین وابستگی و وفاداری به تیم در قصد خرید محصولات حامی مالی تیم فوتبال پرسپولیس بود. همچنین تاثیر قصد خرید در تبلیغات دهان به دهان حامی مورد بررسی قرار گرفت. جامعه ی آماری تحقیق کلیه ی هواداران تیم فوتبال پرسپولیس که حداقل یکبار بازی های این تیم را در فصل 96-1395 از ورزشگاه تماشا کرده اند، بودند و حجم نمونه 420 نفر تعیین شد. داده های تحقیق با استفاده از پرسشنامه ی برگرفته از تحقیقات قبلی جمع آوری شد. برای تحلیل داده ها از روشهای آمار توصیفی و استنباطی(تحلیل عاملی تائیدی و مدل معادلات ساختاری) استفاده شد. یافته های تحقیق نشان داد به جز مسیر وفاداری نگرشی به وفاداری رفتاری و همچنین مسیر وفاداری رفتاری به تیم با قصد خرید، بقیه مسیرها معنادار بودند. بدین ترتیب با توجه به نتایج تحقیق وفاداری رفتاری نمی تواند تحت عنوان میانجی در ارتباط بین وفاداری نگرشی به تیم و قصد خرید عمل کند. مدیران تیم ها می توانند با افزایش وابستگی و وفاداری نگرشی هواداران به تیم شان مراتب قصد خرید و همچنین تبلیغات دهان به دهان محصولات حامی مالی را در هوادارانشان افزایش دهند. . .

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 303

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 626 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    15-28
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    347
  • دانلود: 

    619
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر، مدل سازی عوامل مؤثر بر پیاده سازی مدیریت دانش در فدراسیون های ورزشی ایران بود, روش تحقیق آمیخته و از نوع اکتشافی متوالی بود, جامعه آماری تحقیق شامل تمام کارکنان فدراسیون های ورزشی (51 فدراسیون) بود, روش نمونه گیری به صورت طبقه ای-تصادفی انجام گرفت, بدین صورت که ابتدا تمامی فدراسیون ها به دو طبقه فدراسیون های گروهی و فدراسیون های انفرادی تقسیم شدند, سپس 5 فدراسیون گروهی و 16 فدراسیون انفرادی به صورت تصادفی انتخاب شدند, تعداد کارکنان در فدراسیون های انتخاب شده حدود 490 نفر بود, بر اساس جدول مورگان و به شیوه اختصاص بهینه تعداد 280 پرسشنامه بین فدراسیون های نمونه توزیع شد که تعداد 225 پرسشنامه صحیح و کامل برگشت داده شد که همین تعداد به عنوان نمونه آماری تحقیق در نظر گرفته شد, ابزار تحقیق پرسشنامه ای با شش بخش استراتژی و رهبری، ساختار سازمانی، فرهنگ سازمانی دانش محور، فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت منابع انسانی و مدیریت دانش (لاوسون، 2003) بود, روایی و پایایی پرسشنامه قبل از استفاده مورد بررسی و تأیید قرار گرفت, از تحلیل عاملی تأییدی برای بررسی روایی سازه پرسشنامه و از مدل یابی معادلات ساختاری با نرم افزار لیزرل، برای ارائه مدل تحقیق استفاده شد, نتایج آزمون مدل تحقیق نشان داد که برازش مدل با داده ها مناسب است و ضریب تأثیر چهار عامل استراتژی و رهبری (89/0)، ساختار سازمانی (14/0-)، فرهنگ سازمانی دانش محور (24/0) و فناوری اطلاعات و ارتباطات (19/0) بر پیاده سازی مدیریت دانش در فدراسیون های ورزشی معنی دار بود, . .

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 347

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 619 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    29-43
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    743
  • دانلود: 

    711
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، بررسی اثر یادگیری استراتژیک بر عملکرد سازمانی با توجه به نقش میانجی چابکی استراتژیک در اداره-های ورزش و جوانان می باشد. تحقیق حاضر، توصیفی – پیمایشی و از نظر هدف، کاربردی می باشد. جامعه آماری این پژوهش را همه کارشناسان، کارمندان و مدیران اداره های ورزش و جوانان استان های همدان و کرمانشاه در سال 1396 تشکیل داده اند (410N=)، که از طریق نمونه گیری تصادفی-طبقه ای متناسب با حجم، تعداد 202 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسش نامه استاندارد یادگیری استراتژیک تسینگ (2011)، پرسش نامه چابکی استراتژیک سامر (2011)، پرسش نامه عملکرد سازمانی هرسی و گلد اسمیت (2003)، بود. روایی صوری پرسش نامه ها با استفاده از نظر 10 نفر از متخصصان و اساتید مدیریت ورزشی و روایی سازه با استفاده از تحلیل عامل تأییدی بررسی و تأیید شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از مدل معادلات ساختاری و تحلیل مسیر با استفاده از نرم افزار LISREL8/8 استفاده گردید. نتایج معادلات ساختاری نشان داد که بیشترین میزان اثر مربوط به رابطه بین یادگیری استراتژیک و چابکی استراتژیک کارکنان بود. یادگیری استراتژیک نیز تأثیر نسبتا بالایی بر عملکرد سازمانی داشت، چابکی استراتژیک نیز با شدت متوسطی بر عملکرد سازمانی مؤثر بود. همچنین یادگیری استراتژیک از طریق چابکی استراتژیک اثر چشمگیری بر عملکرد سازمانی می گذارد که از مقدار اثر مستقیم آن بیشتر می باشد. پیشنهاد می شود مدیران سطوح مختلف ادارات ورزش و جوانان، با تهیه برنامه جامع استراتژیک و گردآوری دانش جدید، به منظور گسترش یادگیری استراتژیک، سرعت عکس العمل در مقابل تغییرات محیطی سازمان و افزایش چابکی استراتژیک را برای کارکنان خود مهیا سازند. . .

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 743

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 711 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    45-60
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    402
  • دانلود: 

    529
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر، تدوین برنامه ی راهبردی به منظور توسعه ورزش همگانی در شرکت ملی نفت ایران است. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران، رؤسای ورزش شرکت های اصلی و تابعه شرکت ملی نفت ایران (12 نفر-به عنوان شورای راهبردی-) و متخصصان و نخبگان گرایش رشته ی تربیت بدنی دفتر اداره کل سلامت، تربیت بدنی و مسئولیت اجتماعی وزارت نفت، رؤسای هیات های ورزشی و صاحب نظرانی بود که در زمینه فعالیت ها و مشاغل ورزش همگانی شرکت ملی نفت ایران نقش کلیدی و تجربه کافی داشتند (80 نفر). در این پژوهش کلیه افراد جامعه تحقیق، به عنوان نمونه ی آماری پژوهش در نظر گرفته شدند. برای گردآوری داده ها از نظر سنجی و جلسات راهبردی استفاده شد. ابزار اندازه گیری پرسشنامه بسته پاسخ با طیف پنج مقیاسی لیکرت بود که روایی آن توسط پنج تن از اساتید صاحب نظر تأیید شد و ضریب پایایی آن توسط آلفای کرونباخ (79/0=α ) محاسبه گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون فریدمن و تحلیل SWOT استفاده شد. نتایج نشان داد که ورزش همگانی شرکت ملی نفت ایران در موقعیت راهبردی WT قرار دارد. با این وجود تمامی 12 راهبرد تدوین شده برای تحقق رسالت و اهداف بلندمدت آن انتخاب شدند. بنابراین شرکت ملی نفت ایران برای به حداقل رساندن ضعف ها و دوری از تهدیدها باید از راهبرد تدافعی (تغییر یا رها کردن) استفاده کند. . .

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 402

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 529 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    61-71
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    257
  • دانلود: 

    558
چکیده: 

هدف از این پژوهش، بررسی تاثیر نوع دوستی بر قابلیت یادگیری سازمانی ادارک شده با نقش میانجی تعارض ارتباطی در اداره کل ورزش و جوانان استان های گیلان و مازندران می باشد. روش تحقیق توصیفی-همبستگی و جامعه آماری کلیه کارکنان ادارات و سازمان های ورزش و جوانان استان گیلان و مازندران، از پرسش نامه های جمع آوری شده از طریق نمونه گیری تصادفی ساده، 218 نمونه انتخاب گردید. تحلیل مسیر نشان می دهد نوع دوستی بر قابلیت یادگیری سازمانی ادراک شده در ادارات ورزش دو استان تاثیر معنی داری دارد، بین نوع دوستی و تعارض ارتباطی در ادارات ورزش دو استان رابطه معنی داری وجود دارد، همچنین تعارض ارتباطی اثر منفی بر قابلیت یادگیری سازمانی ادراک شده در ادارات ورزش دو استان دارد و در نهایت تعارض ارتباطی نقش میانجی در نوع دوستی و قابلیت یادگیری سازمانی ادراک شده در ادارات ورزش دو استان دارد. مسئولان و سیاست گذاران باید توجه خاصی به گسترش نوع دوستی، افزایش قابلیت های یادگیری ادراک شده سازمانی و تقویت روحیه تیمی در سازمان ها داشته باشند تا بر مساله تعارض مسلط شده و همدلی و کارایی را بین کارکنان بیشتر کنند. . .

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 257

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 558 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    73-81
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    264
  • دانلود: 

    538
چکیده: 

هدف این تحقیق بررسی تأثیر کیفیت خدمات بر نیات رفتاری تماشاگران لیگ برتر فوتبال ایران از طریق اعتماد بود. روش پژوهش از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل تماشاگران لیگ برتر فوتبال ایران بود. با توجه به این که حجم جامعه آماری نامحدود بود از نمونه گیری تصادفی طبقه بندی استفاده شد و در مجموع 944 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش 4 پرسشنامه اطلاعات جمعیت شناختی، پرسشنامه کیفیت خدمات دارای پایایی 87/0=α ، پرسشنامه اعتماد دارای پایایی 92/0=α و پرسشنامه نیات رفتاری دارای پایایی 80/0=α ، بود. برای تعیین روایی صوری پرسشنامه ها نیز از نظر متخصصان استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی (مدل سازی معادلات ساختاری) استفاده شد. نتایج یافته ها نشان داد کیفیت خدمات و اعتماد بر نیات رفتاری تأثیر مثبت و معنی داری (01/0≥ P و 24/0=β ) دارند. همچنین تأثیر کیفیت خدمات بر نیات-رفتاری تماشاگران لیگ برتر فوتبال ایران از طریق اعتماد مثبت و معنی دار (01/0≥ P و 28/0=β ) بود. بنابراین، مدیران سازمان لیگ برتر فوتبال ایران می توانند با بکارگیری رویه های گوناگونه کیفیت خدمات و اعتماد در بخش برنامه ریزی، نیات رفتاری تماشاگران را بهبود بخشند. . .

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 264

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 538 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    83-91
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    260
  • دانلود: 

    582
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر رابطه سبک های تفکر با خلاقیت دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه های استان فارس بود. جامعه آماری پژوهش دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه های استان فارس با حجم 320 بودند. نمونه شامل85 نفر مرد و 90 نفر زن بودند که به شیوه نمونه گیری طبقاتی در دسترس انتخاب شدند. ابزار اصلی اندازه گیری، پرسشنامه استاندارد سبک های تفکر و سنجش خلاقیت بود. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار Spss 21 انجام شد. جهت تجزیه وتحلیل داده ها از ضریب همبستگی اسپیرمن، رگرسیون چندگانه و برای بررسی معنادار بودن رگرسیون از آزمون ANOVA استفاده شد، نتایج نشان داد که باتوجه به سطح معناداری 046/0 سبک تفکر قانونگذار باخلاقیت این دانشجویان رابطه دارد، اما سبک تفکر اجرایی، قضایی، سلسله مراتبی، درونی، کلی و جزئی با سطح معناداری223/0، 213/0، 587/0، 891/0 و 052/0 باخلاقیت این دانشجویان رابطه ندارد، بطور کلی اکثر تحقیقات از جمله این تحقیق از وجود رابطه معنی دار بین سبک تفکر قانونگذار و عدم وجود رابطه معنی دار بین سبک های تفکر اجرایی، قضایی و. . . را با خلاقیت نشان می دهد...

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 260

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 582 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button