مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

623
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

770
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثربخشی آموزش به روش الگوی پیش سازمان دهنده، سکوسازی و سنتی بر میزان تاب آوری تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 123 | صفحه پایان 141

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی اثربخشی آموزش به روش الگوی پیش سازمان دهنده, سکوسازی و سنتی بر میزان تاب آوری تحصیلی دانش آموزان دختر سال دوم متوسطه در درس زبان انگلیسی شهر خرم آباد بود. در یک طرح نیمه تجربی 60 دانش-آموز به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و به طور تصادفی در سه گروه جایگزین شدند. گروه های آزمایش به طور مجزا 12 جلسه با روش های الگوی پیش سازمان دهنده و سکوسازی آموزش دیدند و گروه کنترل با روش سنتی آموزش دید. همه ی گروه ها به پرسش نامه ی تاب آوری تحصیلی ساموئلز (2004) در مرحله ی پیش آزمون, پس آزمون و پیگیری دو ماهه, پاسخ دادند. داد ه ها با روش تحلیل کوواریانس تحلیل شدند. نتایج نشان داد در مرحله ی پس آزمون رو ش های الگوی پیش-سازمان دهنده و سکوسازی باعث افزایش میزان تاب آ وری تحصیلی شده است, اما در مرحله ی پیگیری بین روش های الگوی پیش سازمان دهنده و سکوسازی در افزایش تاب آوری تحصیلی تفاوت معناداری وجود نداشت. بنابراین, گرچه تأثیرگذاری هر دو روش در مرحله ی پس آزمون معنادار بوده است, اما در بلند مدت میان این دو روش تفاوت معناداری وجود نداشت. بنابراین روش-های تدریس سکوسازی و الگوی پیش سازمان دهنده در کوتاه مدت بر افزایش تاب آوری تحصیلی مؤثر هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قدم پور، عزت اله، صادقی، مسعود، یوسف وند، مهدی، ملکی، سبحان، و رجبی، هومن. (1397). مقایسه اثربخشی آموزش به روش الگوی پیش سازمان دهنده, سکوسازی و سنتی بر میزان تاب آوری تحصیلی. مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)، 10(2 (پیاپی 2-75) )، 123-141. SID. https://sid.ir/paper/382954/fa

    Vancouver: کپی

    قدم پور عزت اله، صادقی مسعود، یوسف وند مهدی، ملکی سبحان، رجبی هومن. مقایسه اثربخشی آموزش به روش الگوی پیش سازمان دهنده, سکوسازی و سنتی بر میزان تاب آوری تحصیلی. مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)[Internet]. 1397؛10(2 (پیاپی 2-75) ):123-141. Available from: https://sid.ir/paper/382954/fa

    IEEE: کپی

    عزت اله قدم پور، مسعود صادقی، مهدی یوسف وند، سبحان ملکی، و هومن رجبی، “مقایسه اثربخشی آموزش به روش الگوی پیش سازمان دهنده, سکوسازی و سنتی بر میزان تاب آوری تحصیلی،” مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)، vol. 10، no. 2 (پیاپی 2-75) ، pp. 123–141، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/382954/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button