Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

422
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

536
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر ویژگی های هیئت مدیره بر آگاهی دهندگی سود با در نظر گرفتن نقش تعدیل کنندگی گرایش احساسی سرمایه گذاران

صفحات

 صفحه شروع 87 | صفحه پایان 118

چکیده

 بر اساس تیوری های حاکم انتظار بر آن است که سرمایه گذاران در قبال اطلاعات مربوط به سودآوری, تصمیمات و رفتار عقلایی و منطقی و فارغ از احساسات داشته باشند. نقش مدیران در تقویت مکانیزم های شرکتی می تواند موجب اطمینان بیشتر به کیفیت سودآوری شود که خود به عنوان عاملی اثر گذار بر گرایشات احساسی سرمایه گذاران مطرح است. لذا هدف پژوهش حاضر, تاثیر ویژگی های هییت مدیره برارتباط آگاهی دهندگی سود با در نظر گرفتن نقش تعدیل کنندگی گرایش احساسی سرمایه گذاران است. این پژوهش از نوع مطالعه کتابخانه ای و تحلیلی-علمی بوده و مبتنی بر تحلیل داده های تابلویی (پانل دیتا) است. در این پژوهش اطلاعات مالی 136 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در طی دوره زمانی 1390 تا 1396 بررسی شده است (952 شرکت-سال). برای تجزیه و تحلیل نتایج به دست آمده ی پژوهش از نرم افزار10Eviews استفاده شده است. بر اساس یافته های این پژوهش بین آگاهی دهندگی سود و گرایشات احساسی سرمایه گذاران رابطه منفی و معناداری وجود دارد و همچنین ویژگی های هیات مدیره از جمله استقلال, اندازه و سنوات (تجربه) هیات مدیره بر آگاهی دهندگی سود تاثیری معنادار و مستقیم دارد. از طرفی در بررسی اثرات این ویژگی ها بر رابطه بین آگاهی دهندگی سود و گرایشات احساسی مشخص گردید که استقلال, اندازه و سنوات (تجربه) هیات مدیره موجب تقویت رابطه منفی بین آنها خواهد شد. به عبارتی این ویژگی ها منجر به تقویت آگاهی دهندگی سود و در نتیجه بروز کمتر گرایشات احساسی در بین سرمایه گذاران می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    وحدانی، محمد، و محمدی مهر، جواد. (1399). تاثیر ویژگی های هیئت مدیره بر آگاهی دهندگی سود با در نظر گرفتن نقش تعدیل کنندگی گرایش احساسی سرمایه گذاران. راهبرد مدیریت مالی، 8(30 )، 87-118. SID. https://sid.ir/paper/383071/fa

    Vancouver: کپی

    وحدانی محمد، محمدی مهر جواد. تاثیر ویژگی های هیئت مدیره بر آگاهی دهندگی سود با در نظر گرفتن نقش تعدیل کنندگی گرایش احساسی سرمایه گذاران. راهبرد مدیریت مالی[Internet]. 1399؛8(30 ):87-118. Available from: https://sid.ir/paper/383071/fa

    IEEE: کپی

    محمد وحدانی، و جواد محمدی مهر، “تاثیر ویژگی های هیئت مدیره بر آگاهی دهندگی سود با در نظر گرفتن نقش تعدیل کنندگی گرایش احساسی سرمایه گذاران،” راهبرد مدیریت مالی، vol. 8، no. 30 ، pp. 87–118، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/383071/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا