مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

741
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

676
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی معیارها و شاخص های رتبه بندی مدارس غیردولتی از دیدگاه عوامل راهبردی

صفحات

 صفحه شروع 396 | صفحه پایان 415

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف شناسایی معیارها و شاخص های رتبه بندی مدارس غیردولتی دوره متوسطه نظری از دیدگاه عوامل استراتژیک, به روش کیفی و با مطالعه موردی در شهر شیراز انجام شد. مشارکت کنندگان بالقوه این تحقیق, کارشناسان مدارس غیردولتی و اعضای ارکان پنج گانه مدرسه شامل: مدیر, شورای مدرسه, شورای دبیران, انجمن اولیا و مربیان و شورای دانش آموزی بود. انتخاب افراد به روش نمونه گیری هدفمند و تکنیک ملاک محور انجام گردید. برای تعیین حجم نمونه, با توجه به رویکرد چند سطحی بودن نمونه گیری, کار جمع آوری اطلاعات تا مرحله ی پدید آیی نظم و عدم گسترش بیش ازحد, با مشارکت 28 نفر از ذی نفعان فوق صورت گرفت. ابزار جمع آوری داده ها, مصاحبه باز با مشارکت کنندگان بود. تجزیه وتحلیل دادها بر اساس تحلیل مضمون انجام شد. برای اعتبار یابی داده ها از روش های بازخورد به مشارکت کنندگان, بازبینی و موضع گیری پژوهشگر و همسوسازی با منابع علمی و اسناد کلیدی آموزش وپرورش استفاده گردید. اعتمادپذیری یافته ها نیز با استفاده از نظرات اعضای کمیته راهنما شامل کارشناسان خبره مدارس غیردولتی و همچنین کمیته رساله انجام شد. یافته های تحقیق نشان می دهد که از دیدگاه عوامل استراتژیک تعداد 9 معیار و 28 شاخص در رتبه بندی مدارس غیردولتی دوره دوم متوسطه نظری موثر است. معیارها شامل: ارگونومی دانش آموزان, امکانات و تجهیزات, خدمات آموزشی-پرورشی, خدمات اجتماعی, مدیریت سرمایه انسانی, مدیریت مدرسه, بانک اطلاعاتی, مشارکت و رضایت عوامل استراتژیک و بروندادها است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بزرگی نژاد، خدیجه، زارعی، رضا، امیریان زاده، مژگان، و خیر، محمد. (1399). شناسایی معیارها و شاخص های رتبه بندی مدارس غیردولتی از دیدگاه عوامل راهبردی. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، 8(1 )، 396-415. SID. https://sid.ir/paper/383906/fa

    Vancouver: کپی

    بزرگی نژاد خدیجه، زارعی رضا، امیریان زاده مژگان، خیر محمد. شناسایی معیارها و شاخص های رتبه بندی مدارس غیردولتی از دیدگاه عوامل راهبردی. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)[Internet]. 1399؛8(1 ):396-415. Available from: https://sid.ir/paper/383906/fa

    IEEE: کپی

    خدیجه بزرگی نژاد، رضا زارعی، مژگان امیریان زاده، و محمد خیر، “شناسایی معیارها و شاخص های رتبه بندی مدارس غیردولتی از دیدگاه عوامل راهبردی،” مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، vol. 8، no. 1 ، pp. 396–415، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/383906/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button