مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

371
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

535
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه چارچوب هوشمندی بازار اجتماعی مبتنی بر وب 2/0 با استفاده از تکنیک متن کاوی در وب سایت های رسانه های اجتماعی

صفحات

 صفحه شروع 98 | صفحه پایان 125

چکیده

 با توسعه فناوری های مبتنی بر وب 0/2 و ابزارهای مفید رسانه های اجتماعی در سازمان ها, نحوه عملکرد سیستم های اطلاعاتی سازمان به جهت کسب هوشمندی رقابتی بهبود یافته است. یکی از بهترین منابع اطلاعاتی, محتوای تولیدشده کاربران در مورد شرکت, محصول و رقبا است که در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود و شرکت ها می توانند با استفاده از تکنیک های تحلیلی در کلان داده ها از الگوی دانش پنهان در این اطلاعات بهره مند شوند. از این رو مهمترین اهداف این پژوهش, ارایه چارچوب هوشمندی بازار اجتماعی مبتنی بر وب 0/2 با استفاده از تکنیک متن کاوی در وب سایت های رسانه های اجتماعی و همچنین مقایسه وضعیت هوشمندی بازار 0/2 در بین دو برند امرسان و سامسونگ از طریق تحلیل رقابتی می باشد. روش این پژوهش از نوع کیفی و نحوه گردآوری داده ها, بهره گیری از مرور ادبیات, مصاحبه با خبرگان و همچنین استفاده از تکنیک متن کاوی در میان 3860 داده متنی مشتریان در رسانه های اجتماعی می باشد. با مرور ادبیات و مصاحبه با خبرگان, 4 بعد اصلی هوشمندی بازار اجتماعی 0/2 مشخص گردید. سپس از تکنیک خوشه بندی برای استخراج مهمترین شاخص ها و زیرشاخص های موثر در هر یک از ابعاد, استفاده گردید که همه آن ها به تایید خبرگان رسیدند. به منظور بررسی مقایسه ای وضعیت هوشمندی بازار اجتماعی 0/2 در بین برندها نیز از تحلیل احساسی کلمات استفاده شد که نتایج آن نشان می دهد, برند سامسونگ نسبت به امرسان در اکثر شاخص ها نظرات مثبت مشتریان را به خود جلب کرده است. درنهایت به دلیل وجود ارتباطات پنهان در شاخص های اصلی, از روش ساختاری-تفسیری برای تعیین روابط بین آن ها استفاده گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زارعی، عظیم، فیض، داوود، و طاهری، غزاله. (1399). ارائه چارچوب هوشمندی بازار اجتماعی مبتنی بر وب 2/0 با استفاده از تکنیک متن کاوی در وب سایت های رسانه های اجتماعی. پژوهش های مدیریت در ایران، 24(4 )، 98-125. SID. https://sid.ir/paper/384281/fa

    Vancouver: کپی

    زارعی عظیم، فیض داوود، طاهری غزاله. ارائه چارچوب هوشمندی بازار اجتماعی مبتنی بر وب 2/0 با استفاده از تکنیک متن کاوی در وب سایت های رسانه های اجتماعی. پژوهش های مدیریت در ایران[Internet]. 1399؛24(4 ):98-125. Available from: https://sid.ir/paper/384281/fa

    IEEE: کپی

    عظیم زارعی، داوود فیض، و غزاله طاهری، “ارائه چارچوب هوشمندی بازار اجتماعی مبتنی بر وب 2/0 با استفاده از تکنیک متن کاوی در وب سایت های رسانه های اجتماعی،” پژوهش های مدیریت در ایران، vol. 24، no. 4 ، pp. 98–125، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/384281/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button