مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

522
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

752
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مفهوم سازی برند کتابخانه ها بر پایه مرور نظام مند پژوهش ها

صفحات

 صفحه شروع 103 | صفحه پایان 134

چکیده

 هدف: هدف از این پژوهش شناسایی مفهوم برند برای کتابخانه ها بر پایه مرور نظام مند پژوهش هاست. روش: این پژوهش با استفاده از روش مرور نظام مند و بر پایه نه گام «مرکز مرور و نشر خدمات ملی بهداشت (ان اچ اس)» است. آثار علمی (مقاله, پایان نامه, و رساله) با موضوع برندسازی کتابخانه ها در ده پایگاه داده فارسی و هفت پایگاه داده جهانی جست وجو شد. آثار بازیابی شده, ارزیابی کیفیت و سرانجام 36 منبع انگلیسی و سه منبع فارسی تحلیل شدند. نتایج پژوهش بر پایه روش کرسول و میلر (2000) و با کاربرد روش های تبادل نظر با همتایان, ممیزی, و تعامل بلندمدت در بافت, روایی سنجی شدند. برای بررسی پایایی نیز روش گیبس (2007) به کار رفت. یافته ها: برند کتابخانه ها با 11 بعد هویت برند, تداعی برند, آگاهی برند, تصویرسازی برند, هم خوانی برند, کیفیت برند, اعتبار برند (تخصص برند و اعتماد برند), برتری برند, و وفاداری رفتاری مفهوم می یابد. اصالت/ارزش: دنیای بازاریابی و برندسازی پیچیده است و نمی توان از مدیران و کتابداران انتظار داشت که بدون آموزش یا مطالعه, با این مفاهیم آشنا باشند و بتوانند در مسیر درست بازاریابی و برندسازی پیش روند. این پژوهش نخستین پژوهشی است که برند را برای کتابخانه ها مفهوم سازی کرده است. نتایج پژوهش می تواند راهنمای خوبی برای درکی آسان از مفهوم برند و اهمیت آن برای کتابخانه ها, مدیران, و کتابداران باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سهلی، فرزانه، و علیدوستی، سیروس. (1400). مفهوم سازی برند کتابخانه ها بر پایه مرور نظام مند پژوهش ها. تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)، 27(1 (پیاپی 104) )، 103-134. SID. https://sid.ir/paper/384642/fa

    Vancouver: کپی

    سهلی فرزانه، علیدوستی سیروس. مفهوم سازی برند کتابخانه ها بر پایه مرور نظام مند پژوهش ها. تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)[Internet]. 1400؛27(1 (پیاپی 104) ):103-134. Available from: https://sid.ir/paper/384642/fa

    IEEE: کپی

    فرزانه سهلی، و سیروس علیدوستی، “مفهوم سازی برند کتابخانه ها بر پایه مرور نظام مند پژوهش ها،” تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)، vol. 27، no. 1 (پیاپی 104) ، pp. 103–134، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/384642/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button