مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

355
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

151
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش واسطه ای پردازش هیجانی در رابطه حالات فراشناختی بر گرایش به شبکه های مجازی در دانش آموزان تیزهوش

صفحات

 صفحه شروع 220 | صفحه پایان 226

چکیده

 زمینه: فضای مجازی ابعاد زیادی از زندگی انسانها را پوشش میدهد و این گرایش به فضای مجازی میتواند تحت تاثیر ابعاد شناختی و هیجانی باشد. هدف پژوهش حاضر بررسی نقش واسطهای پردازش هیجانی در رابطه حالات فراشناختی بر گرایش به شبکههای مجازی در دانش آموزان تیزهوش بود. روش کار: روش پژوهش, توصیفی-همبستگی و به طور خاص مدلیابی معادلات ساختاری بود. جامعه آماری پژوهش حاضر تمامی 300 دانش آموزان تیزهوش مدرسه سمپاد متوسطه دوم در مقطع یازدهم رشته تجربی در سال تحصیلی 1399-1398, در شهر گرگان بودند که به روش سرشماری انتخاب شدند و با پرسشنامه شبکههای مجازی مجردی و همکاران (1393), پرسشنامه ﭘ ﺮ دازش ﻫ ﯿ ﺠ ﺎ ﻧ ﯽ ﺑ ﺎ ﮐ ﺮ و همکاران (2010) و پرسشنامه فراشناخت حالتی اونیل و عابدی (1996) ارزیابی شدند. برای تجزیه و تحلیل دادهها از معادلات رگرسیونی با نرم افزار SPSS نسخه 18 و Amos نسخه 23 استفاده شد. یافتهها: نتایج نشان داد, بین حالات فراشناختی و پردازش هیجانی با گرایش به شبکه های مجازی رابطه ی منفی معنی دار وجود دارد. مدل پژوهش دارای برازش بوده و تایید شد و 330/0 از واریانس گرایش به شبکه های مجازی توسط حالات فراشناختی و پردازش هیجانی مورد تبیین قرار گرفت. پردازش هیجانی در رابطهی بین حالات فراشناختی با گرایش به شبکههای مجازی نقش واسطهای دارا بود. نتیجه گیری: تغییرات گرایش به فضای مجازی بر مبنای مستقیم حالات فراشناختی و غیرمستقیم پردازش هیجانی در دانش آموزان تیزهوش قابل تبیین است و این پژوهش تلویحات کاربردی برای مشاوران مدارس دارا می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سنگانی، علیرضا، مکوندی، بهنام، عسگری، پرویز، و بختیارپور، سعید. (1398). نقش واسطه ای پردازش هیجانی در رابطه حالات فراشناختی بر گرایش به شبکه های مجازی در دانش آموزان تیزهوش. مجله علمی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، 37(4 )، 220-226. SID. https://sid.ir/paper/384692/fa

    Vancouver: کپی

    سنگانی علیرضا، مکوندی بهنام، عسگری پرویز، بختیارپور سعید. نقش واسطه ای پردازش هیجانی در رابطه حالات فراشناختی بر گرایش به شبکه های مجازی در دانش آموزان تیزهوش. مجله علمی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران[Internet]. 1398؛37(4 ):220-226. Available from: https://sid.ir/paper/384692/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا سنگانی، بهنام مکوندی، پرویز عسگری، و سعید بختیارپور، “نقش واسطه ای پردازش هیجانی در رابطه حالات فراشناختی بر گرایش به شبکه های مجازی در دانش آموزان تیزهوش،” مجله علمی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، vol. 37، no. 4 ، pp. 220–226، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/384692/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button