مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

306
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

516
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

علل تاثیرگذار در انتقال قصد به عمل در خلق ارزش کارآفرینانه

صفحات

 صفحه شروع 321 | صفحه پایان 339

چکیده

 هدف این پژوهش, کشف عواملی است که در رابطه قصد-عمل در خلق ارزش تاثیرگذارند. در این مقاله از سازه "میل به ارزیابی کارآفرینانه", به عنوان رابط میانجی بین قصد و عمل در خلق ارزش استفاده شده است. نقش عمل به عنوان پیامد این سازه و قصد و عوامل محرک آن به عنوان علل, مفهوم پردازی شده است. روش پژوهش از منظر هدف, کاربردی و برحسب روش گردآوری اطلاعات, پیمایشی-کمی است که به صورت طولی انجام شده است. جامعه تحقیق, کارآفرینان پارک های علم وفناوری کشور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند. مقطع زمانی جمع آوری داده ها, سال های 1395 تا 1396 است. نمونه تحقیق شامل 213 نفر است که با روش نمونه گیری مرحله ای و منظم به دست آمده است. ابزار گردآوری داده ها, پرسش نامه استاندارد با پرسش های بسته پاسخ است. روابط بین پیامد و علل نیز با استفاده از روش معادلات ساختاری مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان می دهد: نگرش کارآفرینان به خلق ارزش و خودباوری, بر عمل تاثیر مثبت و معنادار دارد, اما هنجار های اجتماعی که از پیش نیازهای مهم قصد است, تاثیری بر اقدام به خلق ارزش ندارند. در مجموع, تاثیر خودباوری کارآفرینانه بر ادراکات مربوط به رفتارهای برنامه ریزی شده بیشتر است (قصد و عمل) تا بر میل به ارزیابی کارآفرینانه.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امامی، امیر. (1398). علل تاثیرگذار در انتقال قصد به عمل در خلق ارزش کارآفرینانه. توسعه کارآفرینی، 12(3 )، 321-339. SID. https://sid.ir/paper/384769/fa

    Vancouver: کپی

    امامی امیر. علل تاثیرگذار در انتقال قصد به عمل در خلق ارزش کارآفرینانه. توسعه کارآفرینی[Internet]. 1398؛12(3 ):321-339. Available from: https://sid.ir/paper/384769/fa

    IEEE: کپی

    امیر امامی، “علل تاثیرگذار در انتقال قصد به عمل در خلق ارزش کارآفرینانه،” توسعه کارآفرینی، vol. 12، no. 3 ، pp. 321–339، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/384769/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button