هدف این پژوهش، کشف عواملی است که در رابطه قصد-عمل در خلق ارزش تاثیرگذارند. در این مقاله از سازه "میل به ارزیابی کارآفرینانه"، به عنوان رابط میانجی بین قصد و عمل در خلق ارزش استفاده شده است. نقش عمل به عنوان پیامد این سازه و قصد و عوامل محرک آن به عنوان علل، مفهوم پردازی شده است. روش پژوهش از منظر هدف، کاربردی و برحسب روش گردآوری اطلاعات، پیمایشی-کمی است که به صورت طولی انجام شده است. جامعه تحقیق، کارآفرینان پارک های علم وفناوری کشور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند. مقطع زمانی جمع آوری داده ها، سال های 1395 تا 1396 است. نمونه تحقیق شامل 213 نفر است که با روش نمونه گیری مرحله ای و منظم به دست آمده است. ابزار گردآوری داده ها، پرسش نامه استاندارد با پرسش های بسته پاسخ است. روابط بین پیامد و علل نیز با استفاده از روش معادلات ساختاری مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان می دهد: نگرش کارآفرینان به خلق ارزش و خودباوری، بر عمل تاثیر مثبت و معنادار دارد، اما هنجار های اجتماعی که از پیش نیازهای مهم قصد است، تاثیری بر اقدام به خلق ارزش ندارند. در مجموع، تاثیر خودباوری کارآفرینانه بر ادراکات مربوط به رفتارهای برنامه ریزی شده بیشتر است (قصد و عمل) تا بر میل به ارزیابی کارآفرینانه.