مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

مرکز اطلاعات علمی SID1
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسندگان: 

امامی امیر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    321-339
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    320
  • دانلود: 

    133
چکیده: 

هدف این پژوهش، کشف عواملی است که در رابطه قصد-عمل در خلق ارزش تاثیرگذارند. در این مقاله از سازه "میل به ارزیابی کارآفرینانه"، به عنوان رابط میانجی بین قصد و عمل در خلق ارزش استفاده شده است. نقش عمل به عنوان پیامد این سازه و قصد و عوامل محرک آن به عنوان علل، مفهوم پردازی شده است. روش پژوهش از منظر هدف، کاربردی و برحسب روش گردآوری اطلاعات، پیمایشی-کمی است که به صورت طولی انجام شده است. جامعه تحقیق، کارآفرینان پارک های علم وفناوری کشور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند. مقطع زمانی جمع آوری داده ها، سال های 1395 تا 1396 است. نمونه تحقیق شامل 213 نفر است که با روش نمونه گیری مرحله ای و منظم به دست آمده است. ابزار گردآوری داده ها، پرسش نامه استاندارد با پرسش های بسته پاسخ است. روابط بین پیامد و علل نیز با استفاده از روش معادلات ساختاری مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان می دهد: نگرش کارآفرینان به خلق ارزش و خودباوری، بر عمل تاثیر مثبت و معنادار دارد، اما هنجار های اجتماعی که از پیش نیازهای مهم قصد است، تاثیری بر اقدام به خلق ارزش ندارند. در مجموع، تاثیر خودباوری کارآفرینانه بر ادراکات مربوط به رفتارهای برنامه ریزی شده بیشتر است (قصد و عمل) تا بر میل به ارزیابی کارآفرینانه.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 320

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 133 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    341-360
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    889
  • دانلود: 

    359
چکیده: 

کشورهای در حال توسعه تعاونی ها توانسته اند در قالب های کوچک مقیاس، بخش قابل ملاحظه ای از نیروی انسانی را به کار گرفته و سهم شان را در تولید ناخالص ملی و حتی همبستگی و وحدت اجتماعی افزایش دهند. برهمین اساس، این پژوهش با هدف طراحی الگوی زیست بوم کارآفرینی در کسب وکارهای روستایی تعاون محور انجام شده است. پژوهش حاضر، کاربردی و از منظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی-پیمایشی است. برای نیل به هدف پژوهش، از رویکرد تحلیل سلسله مراتبی فازی استفاده شد. نخست به منظور شناسایی ابعاد و مولفه های زیست بوم کارآفرینی در کسب وکارهای روستایی تعاون محور، به مطالعه عمیق منابع نظری پرداخته شد. جامعه تحقیق 25 نفر از متخصصان کلیدی در زمینه کارآفرینی روستایی بودند که برای ارجحیت بندی و سنجش اهمیت نسبی معیارها و زیرمعیارها از آن ها استفاده شد. یافته های تحلیل سلسله مراتبی فازی این نتایج را نشان داد: بعد سیاسی (حمایت صریح از کارآفرینی تعاون محور در اسناد بالادستی کشور)، فرهنگی-اجتماعی (کاهش ریسک مالی در سرمایه گذاران محلی)، تامین مالی (تامین مالی ارزان قیمت کسب وکارهای روستایی تعاون محور)، بعد حمایتی (بهبود همه جانبه زیرساخت ها (ارتباطی، مالی و. . . )) و بازار (ایجاد شبکه های ارتباطی در بین کارآفرینان ایرانی و بین المللی)، از اهمیت بیشتری در یک اکوسیستم کارآفرینی در کسب وکارهای روستایی تعاون محور برخوردارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 889

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 359 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    361-380
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    432
  • دانلود: 

    147
چکیده: 

تیم کارآفرینانه، رایج ترین نهاد بنیان گذار کسب وکار در صنعت فناوری اطلاعات است. تشکیل کسب و کار توسط تیم کارآفرینانه، آثار مثبتی در نتایج عملکرد آن دارد. با این حال، در زمینه فناوری اطلاعات توافق چندانی در مورد تاثیر ویژگی های ساختاری تیم کارآفرینانه بر عملکرد کسب وکار وجود ندارد. پژوهش حاضر، از نظر هدف کاربردی بوده و از منظر گردآوری داده ها توصیفی-همبستگی است. داده ها با استفاده از ابزار پرسش نامه محقق ساخته و با روش تصادفی ساده، از 98 نفر ازمدیران کسب و کار فعال در صنعت فناوری اطلاعات در شهر تهران که به طور تیمی راه اندازی و اداره می شدند، گردآوری شده و تحلیل داده ها با رویکرد مدل یابی معادلات ساختاری انجام یافته است. آلفای کرونباخ برای تمامی سازه ها بالاتر از 7/0 و مقدار میانگین واریانس استخراج شده بالاتر از 5/0 بوده و روایی و پایایی سازه ها تایید شد. دلیل تناقضات پیشین، عدم تبیین ساز وکار تاثیر ساختار تیم کارآفرینانه بر عملکرد کسب و کار است. براساس نتایج، اندازه و تنوع تیم کارآفرینانه هم زمان که از پویایی محیط تاثیر می پذیرد، از طریق ایجاد دسترسی بالاتر به منابع ناشی از شبکه کارآفرینانه گسترده تری که خود معلول اندازه بزرگ تر و تنوع بیشتر تیم کارآفرینانه است، عملکرد کسب و کار را تحت تاثیر قرار می دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 432

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 147 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    381-400
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    452
  • دانلود: 

    246
چکیده: 

امروزه افکار عمومی و محققان کشورمان، تخطی برخی از فعالان کسب وکار از اصول اخلاقی را واقعیتی انکارناپذیر می دانند. درعین حال، می توان کارآفرینان موفقی را در صنعت غذا یافت که پای بندی آنان به اخلاق کسب وکار، زبانزد خبرگان کسب وکار است. نظر به ضرورت درک عمیق از ساختار تجربه زیسته این افراد، پژوهش کاربردی و کیفی حاضر با راهبرد نظریه داده بنیاد تلاش دارد به دلایل التزام آنان به اخلاق کسب وکار وقوف یابد. مولفان تلاش کردند تجربیات اخلاقی کسب وکاری مشارکت کنندگان را طی مصاحبه های عمیق بررسی و دلایل پای بندی آنان به اخلاق کسب وکار را احصاء کنند. جامعه پژوهشی منتخب، "کارآفرینان موفق صنایع غذایی" ایرانی بودند که واجد ویژگی های شهرت به اخلاق مداری در کسب وکار، مالکیت کسب وکار تثبیت شده و داشتن برند و نوآوری مکرر در محصول بودند. نمونه های نهایی نیز به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند و داده های میدانی طی ده مصاحبه واقع محور جمع آوری شد. تحلیل داده ها، با پیروی از نظریه داده بنیاد کلاسیک انجام شد. نتایج پژوهش حاکی از آن است که کارآفرینان مذکور تلقی دو گانه ای از اخلاق کسب وکار دارند. دغدغه آنان در کسب وکار، کسب فایده (سود و برکت) است که از طریق موازنه منافع کارآفرین و ذینفعان برطرف می شود. دلیل پای بندی شان نیز فایده مندی اخلاق است؛ یعنی التزام به اخلاق کسب وکار معطوف به فواید مادی و معنوی است که از اخلاق نصیب شان می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 452

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 246 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    401-420
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2605
  • دانلود: 

    169
چکیده: 

این پژوهش کاربردی با هدف تدوین و کاربست چارچوبی برای ارزیابی زیست بوم کسب وکارهای نوپای فاوا در استان ایلام و با بهره گیری از روش آمیخته اکتشافی، به انجام رسید. در مرحله تدوین، با تشکیل گروه کانونی و مشارکت 14 نفر از خبرگان کسب وکارهای فاوا، چارچوبی در سه سطح مولفه ها، ابعاد و نشانگرهای زیست بوم تدوین شده و هفت مولفه (سیاست، تامین مالی، فرهنگ، پشتیبانی، سرمایه انسانی، بازار و جذابیت محیطی) شناسایی شد. در مرحله کاربست، با به کارگیری روش فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP)، درجه اهمیت هرکدام از معیارهای دوگانه «میزان اهمیت» و «میزان دسترسی» برای رتبه بندی محاسبه شده و سپس، با استفاده از وزن های به دست آمده، نشانگرهای شناسایی شده در مرحله تدوین، با استفاده از مدل TOPSIS رتبه بندی شدند. پاسخگویان در این مرحله نیز 14 مشارکت کننده ی مرحله پیشین بودند که از بین فعالان زیست بوم کسب وکارهای نوپای فاوا در استان ایلام با شیوه نمونه گیری هدفمند برگزیده شده بودند. ابزار تحقیق نیز پرسش نامه محقق ساخته براساس یافته های مرحله پیشین بود. ارزیابی وضعیت زیست بوم کسب و کار مورد مطالعه نشان داد که بیشترین میزان شکاف در ابعاد دولت، بیمه و مالیات، سرمایه مالی، الگوسازی فرهنگی، خدمات حمایتی و شبکه استارت آپی وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2605

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 169 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    421-440
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    376
  • دانلود: 

    151
چکیده: 

کشف و به کارگیری فرصت های کارآفرینی از اصول مهم زنجیره تامین کارآفرینانه است. اما فرصت های کارآفرینی دارای یک فریم خاص اند که باز بودن آن محدودیت زمانی دارد. در این معنا اگر این زمان به سر آید، دیگر فرصت تلقی نمی شوند و پنجره بسته خواهد شد. طراحی مدلی برای شناخت علائم و سیگنال های بازبودن پنجره های فرصت در سرتاسر زنجیره تامین به منظور بهره برداری از فرصت ها، هدف این تحقیق است. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی، برحسب گردآوری داده ها از نوع اسنادی-فراترکیب و از نوع پژوهش های غیرآزمایشی (توصیفی) است. در این تحقیق براساس روش فراترکیب، 295 مقاله و کتاب (منابع داخلی و خارجی) مورد بررسی قرار گرفته است. سپس برای پالایش و کنترل کیفیت متون، با استفاده از روش مهارت های ارزیابی ضروری، 36 مقاله نهایی انتخاب شده و پس از بازنگری، ترکیب مفاهیم مشترک و سنجش پایایی ابعاد و مولفه های به دست آمده با کمک خبرگان و استفاده از شاخص کاپا، نتایج تحقیق با عنوان مدل پنجره فرصت در زنجیره تامین، براساس تغییرات در 8 مقوله اصلی (تغییرات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، قانونی، تکنولوژی، دانش جدید، نقایص بازار، صنعت و بازار و تغییرات جمعیتی) و 34 تم ارائه شده است. این الگو می تواند به عنوان مبنایی برای برنامه ریزی مدیران در سرتاسر زنجیره تامین ایجاد کارآفرینی مدنظر قرار گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 376

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 151 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    441-460
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    447
  • دانلود: 

    186
چکیده: 

دشواری دسترسی به منابع مالی توسط کارآفرینان نوپا و محدودبودن منابع مالی سرمایه گذاران، سبب می شود نحوه تفکر و انتظار سرمایه گذاران در مورد انتخاب سرمایه گذاری های جدید حائز اهمیت باشد. هدف این مقاله، طراحی الگوی رفتار مورد انتظار سرمایه گذاران از کارآفرینان نوپا در فرآیند سرمایه گذاری است. برای این منظور و برحسب گردآوری اطلاعات کیفی، از نظریه برخاسته از داده ها با رویکرد سیستماتیک بهره گرفته و به این ترتیب پژوهشی کاربردی در این زمینه انجام شده است. جامعه آماری مورد نظر این پژوهش شامل تمام سرمایه گذاران مخاطره پذیر و سرمایه گذاران فعال در شتاب دهنده های استان تهران است که حداقل یک تجربه سرمایه گذاری در مرحله ایجاد کسب وکار روی کارآفرینان نوپا داشته اند. نمونه گیری نظری از این جامعه تا رسیدن به مرحله اشباع نظری ادامه یافت و در مصاحبه دوازدهم محقق شد. نتایج حاصل از این مطالعه بیانگر آن است که داشتن روحیه کارآفرینانه و رفتار اجتماعی و استراتژیک کارآفرینان نوپا، از جمله مهم ترین رفتارهای مورد انتظار سرمایه گذاران از کارآفرینان نوپا در فرآیند سرمایه گذاری است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 447

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 186 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    461-480
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    319
  • دانلود: 

    142
چکیده: 

در حالیکه پژوهش های بسیاری تاثیر معنادار قصد کارآفرینانه بر راه اندازی و اداره ی کسب وکار و اهمیت به سزای مباحث مالی بر شکل گیری قصد کارآفرینانه را نشان داده اند، اما تاکنون کمتر به مباحث مالی و تاثیر آن بر قصد کارآفرینانه، به خصوص در میان دانشجویان، پرداخته شده است. هدف اصلی این مقاله آن است که با استفاده از نظریه رفتار برنامه ریزی شده، به بررسی تاثیر ویژگی های فردی در زمینه مالی (هم چون خوش بینی مالی، درک دسترسی مالی، خودباوری مالی و اعتمادبه نفس بیش ازحد در حوزه مالی) بر قصد کارآفرینانه دانشجویان بپردازد. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از منظر ماهیت از نوع کمی-همبستگی است. 294نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، به روش نمونه گیری تصادفی ساده برای شرکت در این پژوهش انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از پرسش نامه ای که محقق تنظیم کرده است و برای تحلیل داده ها از نرم افزار AMOS 24 وSPSS21 استفاده شد. نتایج نشان داد، ویژگی های فردی در حوزه مالی، بر قصد کارآفرینانه دانشجویان تاثیر مثبت و معنادار دارد. همچنین خوش بینی مالی و درک دسترسی مالی بر قصد کارآفرینانه دانشجویان تاثیر مثبت و معنادار دارد، اما خودباوری و اعتمادبه نفس بیش ازحد در حوزه مالی بر قصد کارآفرینانه دانشجویان تاثیر معنادار ندارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 319

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 142 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button