مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

297
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

586
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیشگیری از جرائم سرقت از طریق توسعه برنامه های آموزشی مراکز بازپروری در استان قزوین

صفحات

 صفحه شروع 179 | صفحه پایان 202

چکیده

 مقدمه: اعتیاد و موادمخدر در صدر مسائل اجتماعی جهان بوده و مهم ترین چالش اجتماعی دولت ها به شمار می آید. اعتیاد به موادمخدر, علاوه بر بیماری ها, آسیب های فراوانی برای فرد و جامعه دارد. این تحقیق درصدد است به بررسی پیشگیری از جرائم سرقت از طریق توسعه برنامه های آموزشی مراکز بازپروری در استان قزوین بپردازد. روش: این پژوهش از نظر هدف, کاربردی و از نظر ماهیت, توصیفی و همبستگی است. داده ها به روش کتابخانه ای و تحقیق میدانی با استفاده از ابزار پرسشنامه جمع آوری شده است. جامعه آماری تحقیق, مدیران وکارشناسان استانی در بهزیستی و سازمان های همکار با شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان می باشد که با استفاده از فرمول کوکران تعداد 146 نفر به عنوان حجم نمونه به روش نمونه گیری احتمالی طبقه ای تعیین شد. روایی محتوای ابزار با استفاده از روش صوری و تحلیل عاملی و پایایی پرسشنامه نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ معادل 832/0 محاسبه شده است. جهت تجزیه وتحلیل داده ها از روش های آماری همبستگی پیرسون و رگرسیون, تی تک متغیره با استفاده از نرم افزار spss نسخه 20 استفاده شد. یافته ها: یافته ها نشان می دهد که آموزش های اشتغال و کارآفرینی, آموزش های اجتماعی و فرهنگی, آموزش های روان شناختی و مذهبی به ترتیب, 8/20, 1/14 و 8/15, توانایی تبیین پیشگیری ازجرائم سرقت را دارا می باشند. همچنین, بین وضعیت موجود و مطلوب متغیرهای تحقیق تفاوت معناداری وجود داشته و متغیرآموزش های اجتماعی و فرهنگی دارای بیشترین تأثیر و آموزش های اشتغال و کارآفرینی دارای کمترین تأثیر بر پیشگیری از جرائم سرقت بوده اند. نتیجه گیری: نتایج پژوهش بیانگر این است که میانگین تأثیر آموزش های مراکز بازپروری بر پیشگیری از جرم, در وضعیت مطلوب در سطح 05/0P< به طور معناداری پایین تر از حد مورد انتظار است و توجه به توسعه کمی وکیفی این گونه آموزش ها, تأثیر زیادی در کاهش گرایش به سوی ارتکاب جرائم سرقت داشته و نقش مؤثری در ارتقاء نظم و امنیت اجتماعی در جامعه ایفاء می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    درویشی، صیاد، کریمی، مجید، و پورمحمدارداقی، عباس. (1399). پیشگیری از جرائم سرقت از طریق توسعه برنامه های آموزشی مراکز بازپروری در استان قزوین. پژوهشنامه نظم و امنیت انتظامی، 13(3 (پیاپی 51) )، 179-202. SID. https://sid.ir/paper/384936/fa

    Vancouver: کپی

    درویشی صیاد، کریمی مجید، پورمحمدارداقی عباس. پیشگیری از جرائم سرقت از طریق توسعه برنامه های آموزشی مراکز بازپروری در استان قزوین. پژوهشنامه نظم و امنیت انتظامی[Internet]. 1399؛13(3 (پیاپی 51) ):179-202. Available from: https://sid.ir/paper/384936/fa

    IEEE: کپی

    صیاد درویشی، مجید کریمی، و عباس پورمحمدارداقی، “پیشگیری از جرائم سرقت از طریق توسعه برنامه های آموزشی مراکز بازپروری در استان قزوین،” پژوهشنامه نظم و امنیت انتظامی، vol. 13، no. 3 (پیاپی 51) ، pp. 179–202، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/384936/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button