مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

974
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

633
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل تاثیرگذار بر فعالیت فیزیکی دانشجویان پزشکی بر اساس الگوی بین نظریه ای

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 مقدمه و هدف: امروزه, اهمیت فعالیت فیزیکی به عنوان رفتار ارتقاءدهنده سلامت به خوبی نشان داده شده است. این مطالعه با هدف تعیین پیش بینی کنندگی سازه های الگوی بین نظریه ای در اتخاذ رفتارهای منظم فعالیت فیزیکی دانشجویان پزشکی انجام شده است.مواد و روش ها: پژوهش حاضر از نوع مقطعی بوده و کلیه دانشجویان پزشکی دانشگاه شاهد در سال 1390 به تعداد 307 نفر مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه ای شامل سوالات دموگرافیک, سوالات فعالیت فیزیکی هفتگی و سوالات فواید و منافع انجام فعالیت فیزیکی بوده است. این مقیاس بر اساس الگوی بین نظریه ای طراحی شده و دارای روایی و پایایی لازم می باشد. داده ها ی جمع آوری شده با نرم افزار spss نسخه 16 تجزیه و تحلیل گردید.نتایج: میانگین سنی افراد شرکت کننده 22.28 سال با انحراف معیار 2.6, و 69.4 درصد آنها زن بودند. میانگین انجام فعالیت فیزیکی هفتگی در کل دانشجویان 175.17 دقیقه با انحراف معیار 172.04 بوده و این مقدار در پسرها, اندکی از دخترها بیشتر بود. برآورد آنالیز رگرسیون بدین معناست که هر نمره افزایش در نمره کل فواید انجام فعالیت فیزیکی به طور تقریبی, 7 نمره به نمره کل انجام فعالیت فیزیکی اضافه می کند؛ همچنین هر نمره افزایش در نمره کل موانع انجام فعالیت فیزیکی به طور تقریبی, 12 نمره از نمره کل انجام فعالیت فیزیکی می کاهد.نتیجه گیری: به کارگیری سازه های الگوی بین نظریه ای به سیاست گزاران کمک می کند که به منظور افزایش فعالیت فیزیکی در میان دانشجویان باید مداخلاتی بر اساس این الگوها اعمال کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پیراسته، اشرف، دواتی، علی، جوهری، زهرا، و محمدی، لاله. (1391). بررسی عوامل تاثیرگذار بر فعالیت فیزیکی دانشجویان پزشکی بر اساس الگوی بین نظریه ای. دانشور پزشکی، 19(100)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/385127/fa

    Vancouver: کپی

    پیراسته اشرف، دواتی علی، جوهری زهرا، محمدی لاله. بررسی عوامل تاثیرگذار بر فعالیت فیزیکی دانشجویان پزشکی بر اساس الگوی بین نظریه ای. دانشور پزشکی[Internet]. 1391؛19(100):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/385127/fa

    IEEE: کپی

    اشرف پیراسته، علی دواتی، زهرا جوهری، و لاله محمدی، “بررسی عوامل تاثیرگذار بر فعالیت فیزیکی دانشجویان پزشکی بر اساس الگوی بین نظریه ای،” دانشور پزشکی، vol. 19، no. 100، pp. 0–0، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/385127/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button