مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

437
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

574
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر وابستگی اجتماعی بر اعتماد مشتریان در شبکه های اجتماعی

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 76

چکیده

 نظر به رشد چشمگیر استفاده از گوشی های هوشمند, خدمت دهی به مشتریان شکل دیگری پیدا کرده است. در سال های اخیر تعداد کاربران شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام, رشد بسیار زیادی داشته است؛ به همین دلیل, تعداد زیادی از کسب وکارهای کوچک و متوسط با استفاده از این شبکه ها, محصولات خود را به صورت برخط (آنلاین) به فروش می رسانند. هدف این پژوهش, کشف میزان اعتماد کاربران اینستاگرام و همچنین استخراج میزان اثرگذاری صفحات فروش مجازی بر تصمیم خرید آنان است. در این پژوهش و با استفاده از مدل رگرسیون, ارتباط بین جنسیت, تعداد صفحاتی که مشتری در اینستاگرام دنبال می کند, تعداد افرادی که مشتری آنها را دنبال کرده و آنها نیز صفحه تجاری را دنبال می کنند و همچنین تعداد دفعاتی که مشتری صفحه اینستاگرام خود را در روز بررسی می کند, برای متغیرهای مستقل و میزان اعتمادی او در خرید از صفحه تجاری (متغیر وابسته) بررسی شده است. به دلیل جمع آوری داده, آزمایشی تجربی به کمک 136 کاربر اینستاگرام انجام شد. داده های جمع آوری شده با کمک مدل سازی رگرسیون تحلیل شدند. نتایج تحقیق نشان می دهد از مجموعه فاکتورهای پیش بینی شده, تنها تعداد دفعاتی که مشتری صفحه اینستاگرام خود را بررسی می کند, اثر چشمگیری بر میزان اعتماد او در هنگام خرید از صفحات تجاری دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صفایی، ناصر، و عاطف یکتا، هما. (1398). بررسی تاثیر وابستگی اجتماعی بر اعتماد مشتریان در شبکه های اجتماعی. تحقیقات بازاریابی نوین، 6(4 (پیاپی 35) )، 55-76. SID. https://sid.ir/paper/385368/fa

    Vancouver: کپی

    صفایی ناصر، عاطف یکتا هما. بررسی تاثیر وابستگی اجتماعی بر اعتماد مشتریان در شبکه های اجتماعی. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1398؛6(4 (پیاپی 35) ):55-76. Available from: https://sid.ir/paper/385368/fa

    IEEE: کپی

    ناصر صفایی، و هما عاطف یکتا، “بررسی تاثیر وابستگی اجتماعی بر اعتماد مشتریان در شبکه های اجتماعی،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 6، no. 4 (پیاپی 35) ، pp. 55–76، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/385368/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button