مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

373
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

686
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

راهبردهای خودتنظیمی انگیزش و مهارت های ارتباطی بر آموزش اثربخشی مقایسه دانش آموزان استعدادهای درخشان تبریز خودکارآمدی تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 32

چکیده

 مقدمه و اهداف: خودکارآمدی تحصیلی دلالت بر باور یک فرد به توانایی هایش در دستیابی به اهداف و فعالیت های آموزشی دارد که شکل گیری آن متاثر از عوامل مختلفی است. هدف از انجام پژوهش حاضر مقایسه اثربخشی آموزش راهبردهای خودتنظیمی انگیزش و مهارت های ارتباطی بر خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان دختر استعدادهای درخشان شهر تبریز بود. مواد و روش ها: روش پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون, پس آزمون با گروه کنترل بود. آزمودنی های پژوهش شامل 90 نفر از دانش آموزان پایه سوم دبیرستان های دخترانه استعدادهای درخشان ناحیه 4 و 1 تبریز در سال تحصیلی 95-96 بودند که به روش تصادفی خوشه ای انتخاب شدند و به طور تصادفی در هر یک از گروه های دوگانه آزمایشی و کنترل قرار گرفتند. گروه اول یک دوره آموزش راهبردهای خودتنظیمی انگیزش را در 10 جلسه دریافت و گروه دوم 10 جلسه آموزش مهارت های ارتباطی را طی کرد و گروه سوم (کنترل) نیز هم زمان به برنامه های عادی کلاسی خود ادامه داد. ابزار استفاده شده شامل پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی برتولد بود. یافته ها: یافته ها با استفاده از روش تحلیل کواریانس تک متغیره نشان داد که راهبردهای خودتنظیمی انگیزش و مهارت های ارتباطی بر خودکارآمدی تحصیلی اثر متفاوت داشته و روش راهبردهای خودتنظیمی انگیزش در افزایش خودکارآمدی تحصیلی اثربخش تر است (0/05>p). نتیجه گیری: به نظر می رسد برنامه ریزی برای مداخلات موثر در زمینه ارتقای خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان دختر برای پیشرفت تحصیلی بهتر, از ضرورت بالایی برخوردار باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پورحسین ملایوسفی، شهرام، حسینی نسب، سیدداوود، و پناه علی، امیر. (1399). راهبردهای خودتنظیمی انگیزش و مهارت های ارتباطی بر آموزش اثربخشی مقایسه دانش آموزان استعدادهای درخشان تبریز خودکارآمدی تحصیلی. طب توانبخشی، 9(2 )، 25-32. SID. https://sid.ir/paper/385372/fa

    Vancouver: کپی

    پورحسین ملایوسفی شهرام، حسینی نسب سیدداوود، پناه علی امیر. راهبردهای خودتنظیمی انگیزش و مهارت های ارتباطی بر آموزش اثربخشی مقایسه دانش آموزان استعدادهای درخشان تبریز خودکارآمدی تحصیلی. طب توانبخشی[Internet]. 1399؛9(2 ):25-32. Available from: https://sid.ir/paper/385372/fa

    IEEE: کپی

    شهرام پورحسین ملایوسفی، سیدداوود حسینی نسب، و امیر پناه علی، “راهبردهای خودتنظیمی انگیزش و مهارت های ارتباطی بر آموزش اثربخشی مقایسه دانش آموزان استعدادهای درخشان تبریز خودکارآمدی تحصیلی،” طب توانبخشی، vol. 9، no. 2 ، pp. 25–32، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/385372/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button