مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

649
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

714
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر نوآوری خدمات در بانک گردشگری

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 18

چکیده

 امروزه صنعت بانکداری به عرصه ای بدل شده است که نیاز به نوآوری در آن بیش از سایر صنایع خدماتی احساس می شود. هدف از این پژوهش بررسی عوامل و شاخص های موثر بر نوآوری خدمات در بانک گردشگری است. جامعه آماری پژوهش کاربران, کاربران ارشد, روسا و معاونین شعب بانک گردشگری در سطح کشور می باشد که تعداد 580 نفر از کل پرسنل را شامل می شود. با استفاده از جدول مورگان حجم نمونه 232 نفر برآورد گردیده است. قلمرو زمانی پژوهش از بهمن 95 تا مرداد 96 را شامل می شود. ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه الکترونیک, که روایی آن با قضاوت خبرگان و پایایی آن با ضریب آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفته است می باشد. براساس مطالعات ادبیات انجام شده, در این پژوهش 58 شاخص موثر بر نوآوری خدمات در قالب 9 عامل: ارتباطی, استراتژیک, انسانی, بازار و مشتریان, تکنولوژیک, سازمانی و سیستمی, فرآیندی, مالی و یادگیری در سطح بانک گردشگری شناسایی گردید و با استفاده از معادلات ساختاری و نرم افزار AMOS تاثیر آنها مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین وضعیت موجود عوامل نوآوری خدمات در بانک گردشگری نشان دهنده آن است که این بانک از نظر عملکرد نوآورانه در عامل ارتباطات, فرآیندی, سازمانی و سیستم ها و مالی دارای سطحی زیر سطح هشدار و در عوامل استراتژیک, بازار و مشتریان و یادگیری سطحی تقریبا برابر با سطح هشدار دارد و در دو عامل انسانی و تکنولوژیک, سطحی بالاتر از سطح هشدار دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عارف، فریبا، خمسه، عباس، و اوحدی، فریدون. (1398). بررسی عوامل موثر بر نوآوری خدمات در بانک گردشگری. توسعه تکنولوژی صنعتی، 17(35 )، 5-18. SID. https://sid.ir/paper/385452/fa

    Vancouver: کپی

    عارف فریبا، خمسه عباس، اوحدی فریدون. بررسی عوامل موثر بر نوآوری خدمات در بانک گردشگری. توسعه تکنولوژی صنعتی[Internet]. 1398؛17(35 ):5-18. Available from: https://sid.ir/paper/385452/fa

    IEEE: کپی

    فریبا عارف، عباس خمسه، و فریدون اوحدی، “بررسی عوامل موثر بر نوآوری خدمات در بانک گردشگری،” توسعه تکنولوژی صنعتی، vol. 17، no. 35 ، pp. 5–18، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/385452/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button