مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

376
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

272
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رفتار متکبرانه مصرف کننده؛ فهمی از برداشت های معناآفرین با استفاده از پدیدارشناسی

صفحات

 صفحه شروع 436 | صفحه پایان 454

چکیده

 هدف: در پژوهش حاضر, به بررسی درک «رفتار متکبرانه مصرف کننده» میان افرادی که این رفتار را تجربه کرده اند, پرداخته شده است. رفتار متکبرانه مصرف کننده, نشان دهنده تمایل افراد به استفاده و نمایش اموال به منظور ایجاد برتری اجتماعی است. روش: در این پژوهش بنا بر نیاز به استفاده از تجربه های زیسته افراد درگیر در موضوع پژوهش (افرادی که رفتار متکبرانه مصرف کننده را تجربه کرده اند), از روش پژوهش کیفی و رویکرد پدیدارشناسی استفاده شد. به منظور دستیابی به هدف پژوهش با استفاده از روش نمونه گیری معیارمحور (شدت) و گلوله برفی تا رسیدن به اشباع با 10 نفر مصاحبه کامل انجام شد. اعتبار نتایج به دست آمده با استفاده از پرانتزگذاری دانش قبلی پژوهشگر, مراجعه مجدد به شرکت کنندگان و تایید آنها مشخص شد. یافته ها: یافته ها گویای ساختاری پنج بعدی برای رفتار متکبرانه مصرف کننده, شامل مصرف مبتنی بر تصویر, مصرف مبتنی بر خودنمایی, بالیدن مصرف کننده, برتری مصرف کننده و نیاز به منحصربه فرد بودن است. چهار بعد نخست با پژوهش های قبلی انجام شده در این زمینه هماهنگی دارند و بعد نیاز به منحصربه فرد بودن, بعدی جدید است که با توجه به اظهارات افراد به ساختار رفتار متکبرانه مصرف کننده اضافه شد. نتیجه گیری: یافته های پژوهش در شناخت, درک و پیش بینی رفتار مصرف کننده موثر است و به کارگیری صحیح آنها در افزایش رضایت مشتری و در نهایت افزایش فروش, نقش شایان توجهی ایفا می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    انصاری پور، سمیه، سهرابی، روح اله، و خاکباز، عظیمه سادات. (1399). رفتار متکبرانه مصرف کننده؛ فهمی از برداشت های معناآفرین با استفاده از پدیدارشناسی. مدیریت بازرگانی، 12(2 )، 436-454. SID. https://sid.ir/paper/385668/fa

    Vancouver: کپی

    انصاری پور سمیه، سهرابی روح اله، خاکباز عظیمه سادات. رفتار متکبرانه مصرف کننده؛ فهمی از برداشت های معناآفرین با استفاده از پدیدارشناسی. مدیریت بازرگانی[Internet]. 1399؛12(2 ):436-454. Available from: https://sid.ir/paper/385668/fa

    IEEE: کپی

    سمیه انصاری پور، روح اله سهرابی، و عظیمه سادات خاکباز، “رفتار متکبرانه مصرف کننده؛ فهمی از برداشت های معناآفرین با استفاده از پدیدارشناسی،” مدیریت بازرگانی، vol. 12، no. 2 ، pp. 436–454، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/385668/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button