مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

691
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

558
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل سنجش کیفیت خدمات دولت الکترونیک مورد مطالعه: دفاتر پیشخوان دولت

صفحات

 صفحه شروع 89 | صفحه پایان 109

چکیده

 شناسایی شاخص های کلیدی در چارچوب مدلی علمی برای اصلاح و بهبود کیفیت خدمات دولت الکترونیک, از مهم ترین دغدغه های سیاست گذاران و کارورزان دولت الکترونیک است. در پژوهش پیش رو, پژوهشگر ضمن شناسایی معیارهای کلیدی کیفیت خدمات دولت الکترونیک با جست وجو در مبانی نظری مرتبط و توزیع پرسش نامه در میان 11 نفر از خبرگان و متخصصان حوزه مدیریت کیفیت, مدیریت دولتی, سیاست گذاری, فناوری اطلاعات و دولت الکترونیک, که از روش گلوله برفی انتخاب شدند, مدلی برای سنجش کیفیت خدمات دولت الکترونیک براساس رویکرد ترکیبی مدل سازی ساختاری تفسیری (ISM) و دیمتل تدوین کرده است. پژوهشگر با استفاده از ISM به معماری و مهندسی شاخص های کلیدی در بهبود کیفیت خدمات دولت الکترونیک و درنتیجه, تدوین مدل نظام مند جامعی و شناسایی تاثیر یک شاخص بر دیگر شاخص ها و از رهگذر دیمتل, میزان کمی تاثیر مستقیم و غیرمستقیم شاخص ها بر یکدیگر را محاسبه کرده است. مدل نهایی, نشان دهنده شاخص های سنجش کیفیت خدمات دولت الکترونیک شامل اعتماد مشتریان, کارایی, قابلیت برقراری ارتباط با مشتری, انجام دادن درست خدمات در بار اول, تنوع خدمات, دسترسی به خدمات, قابلیت ردیابی خدمات, پشتیبانی خدمات, تعامل پذیری, زیرساخت, جبران مالی, متناسب سازی, تضمین کیفیت و مدیریت شکایت ها و تاثیر و تاثر آنها بر یکدیگر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابراهیمی، کریم، آذر، عادل، و چیت سازیان، علیرضا. (1399). طراحی مدل سنجش کیفیت خدمات دولت الکترونیک مورد مطالعه: دفاتر پیشخوان دولت. مدیریت تولید و عملیات، 11(1 (پیاپی 20) )، 89-109. SID. https://sid.ir/paper/385759/fa

    Vancouver: کپی

    ابراهیمی کریم، آذر عادل، چیت سازیان علیرضا. طراحی مدل سنجش کیفیت خدمات دولت الکترونیک مورد مطالعه: دفاتر پیشخوان دولت. مدیریت تولید و عملیات[Internet]. 1399؛11(1 (پیاپی 20) ):89-109. Available from: https://sid.ir/paper/385759/fa

    IEEE: کپی

    کریم ابراهیمی، عادل آذر، و علیرضا چیت سازیان، “طراحی مدل سنجش کیفیت خدمات دولت الکترونیک مورد مطالعه: دفاتر پیشخوان دولت،” مدیریت تولید و عملیات، vol. 11، no. 1 (پیاپی 20) ، pp. 89–109، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/385759/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button