مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

849
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

812
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر پذیرش فناوری وب 2.0 در دولت الکترونیک از دیدگاه شهروندان و ارائه الگو: مورد دفاتر پیشخوان دولت در استان همدان

صفحات

 صفحه شروع 60 | صفحه پایان 71

چکیده

 زمینه و هدف: این پژوهش, با هدف بررسی عوامل موثر بر پذیرش فناوری وب 2.0 در دولت الکترونیک از دیدگاه شهروندان مراجعه کننده به دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک در استان همدان به روش توصیفی- پیمایشی به انجام رسیده است.روش پژوهش: این پژوهش به روش توصیفی- پیمایشی انجام شد. برای گردآوری داده های مورد نیاز پژوهش از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. این پرسشنامه شامل 24 سوال در 7 بعد (عوامل اقتصادی, فرهنگی, فردی, فناورانه, سازمانی, انگیزشی و اجتماعی) و 4 سوال مربوط به اطلاعات جمعیت شناختی بوده است. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی شهروندان مراجعه کننده به دفاتر پیشخوان دولت, بخش عمومی و خصوصی در استان همدان است. حجم نمونه با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای با تخصیص متناسب, 518 نفر تعیین گردید. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزارهای spss-24 و Amos-24 انجام گرفت.یافته ها: یافته های منتج از پژوهش نشان داد که شش عامل اقتصادی, فرهنگی, فردی, فناورانه, سازمانی و انگیزشی به صورت معنی داری بر پذیرش فناوری وب 2.0 در پیاده سازی دولت الکترونیک موثر است و اما به علت این که در بررسی عامل فرهنگی و پذیرش فناوری وب 2.0 آماره آزمون کوچکتر از 1.96 است رابطه بین دو متغیر رد می شود. شاخص های نیکویی برازش مدل ارائه شده یعنی GFI, IFI, CFI و RMSEA به ترتیب برابر با 0.901, 0.902, 0.901 و 0.067 است. این شاخص ها نشانگر خوب بودن مدل است و اینکه مدل تحقیق دارای توانایی بالایی در اندازه گیری متغیر اصلی تحقیق است.نتیجه گیری: بر مبنای نتایج حاصل شده, جهت سرمایه گذاری در راستای پیاده سازی دولت الکترونیک بر مبنای فناوری وب 2.0 بیشترین تمرکز بایستی در زمینه عوامل اقتصادی, فرهنگی, فردی, فناورانه, سازمانی و انگیزشی صورت گیرد چرا که هر یک از عوامل فوق دارای زیرمولفه هایی هستند که با فراهم سازی زمینه های ایجاد و توسعه این عوامل, به صورت غیرمستقیم بر سایر عوامل موثر نیز ایفای نقش خواهند نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسینی شعار، منصوره، اسفندیاری مقدم، علیرضا، زارعی، عاطفه، و حسن زاده، محمد. (1396). بررسی عوامل موثر بر پذیرش فناوری وب 2.0 در دولت الکترونیک از دیدگاه شهروندان و ارائه الگو: مورد دفاتر پیشخوان دولت در استان همدان. تعامل انسان و اطلاعات، 4(3 )، 60-71. SID. https://sid.ir/paper/260346/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی شعار منصوره، اسفندیاری مقدم علیرضا، زارعی عاطفه، حسن زاده محمد. بررسی عوامل موثر بر پذیرش فناوری وب 2.0 در دولت الکترونیک از دیدگاه شهروندان و ارائه الگو: مورد دفاتر پیشخوان دولت در استان همدان. تعامل انسان و اطلاعات[Internet]. 1396؛4(3 ):60-71. Available from: https://sid.ir/paper/260346/fa

    IEEE: کپی

    منصوره حسینی شعار، علیرضا اسفندیاری مقدم، عاطفه زارعی، و محمد حسن زاده، “بررسی عوامل موثر بر پذیرش فناوری وب 2.0 در دولت الکترونیک از دیدگاه شهروندان و ارائه الگو: مورد دفاتر پیشخوان دولت در استان همدان،” تعامل انسان و اطلاعات، vol. 4، no. 3 ، pp. 60–71، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/260346/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button