مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

532
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

645
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش ارزیابی معلمان مقطع ابتدایی شهر داراب از بهداشت محیط مدارس در پیش بینی سلامت روان و شادکامی آنان

صفحات

 صفحه شروع 385 | صفحه پایان 396

چکیده

 زمینه و هدف: این تحقیق به ارزیابی معلمان از بهداشت محیط مدارس و رابطه آن با سلامت روان و شادکامی آنان پرداخته است. روش کار: روش تحقیق توصیفی پیمایشی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری معلمان ابتدایی شهر داراب به تعداد 254نفر بودکه یک نمونه 160 نفری از میان آنها به روش نمونه گیری طبقه ای انتخاب شد. برای اندازه گیری شادکامی از پرسشنامه آکسفورد, برای اندازه گیری سلامت روان از پرسشنامه گیلدبرگ و برای ارزیابی معلمان از بهداشت محیط از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. روایی و پایایی این پرسشنامه ها توسط محقق گزارش گردید. نتایج: نتایج نشان داد که 57. 23% معلمان بهداشت محیط مدارس را مطلوب, 37. 73% متوسط و و 5% نامطلوب ارزیابی نموده اند, بین ارزیابی معلمان مرد و زن, معلمان بومی و غیر بومی, معلمان با رشته تحصیلی آموزش ابتدایی و سایر رشته ها, معلمان مدارس دخترانه و پسرانه, معلمان دارای اطلاعات قبلی از بهداشت و سایر معلم ها, معلمان با استخدام رسمی و سایر معلم ها, معلمان مدارس مروج بهداشت و سایر معلم ها, از بهداشت محیط مدارس تفاوت معنی داری وجود دارد (p<0. 05), بین ارزیابی معلمان از بهداشت محیط مدارس با شادکامی و سلامت روان همبستگی معنی داری وجود دارد(p<0. 0001). ارزیابی معلمان از بهداشت محیط مدارس می تواند 19. 8% از غییرات شادکامی و 10. 2% از تغییرات سلامت روان آنان را پیش بینی کند. نتیجه گیری: ارزیابی نامطلوب معلمان از بهداشت محیط مدارس, شادکامی و سلامت روان آنان را تحت تاثیر قرار می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باقری کراچی، امین، افلاکی فرد، حسین، و کرمی، ملیحه. (1398). نقش ارزیابی معلمان مقطع ابتدایی شهر داراب از بهداشت محیط مدارس در پیش بینی سلامت روان و شادکامی آنان. مجله دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی، 17(4 )، 385-396. SID. https://sid.ir/paper/386549/fa

    Vancouver: کپی

    باقری کراچی امین، افلاکی فرد حسین، کرمی ملیحه. نقش ارزیابی معلمان مقطع ابتدایی شهر داراب از بهداشت محیط مدارس در پیش بینی سلامت روان و شادکامی آنان. مجله دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی[Internet]. 1398؛17(4 ):385-396. Available from: https://sid.ir/paper/386549/fa

    IEEE: کپی

    امین باقری کراچی، حسین افلاکی فرد، و ملیحه کرمی، “نقش ارزیابی معلمان مقطع ابتدایی شهر داراب از بهداشت محیط مدارس در پیش بینی سلامت روان و شادکامی آنان،” مجله دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی، vol. 17، no. 4 ، pp. 385–396، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/386549/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا