مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,089
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

556
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر ابعادهوش سازمانی بر رفتار شهروندی سازمانی در بین مدیران بانک قوامین شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 104

چکیده

 تحقیق پیرامون هوش به عنوان مفهومی جذّاب و کنجکاوی برانگیز, در بسیاری از رشته­ ها مورد توجّه قرار گرفته است. هدف تحقیق بررسی تاٌثیر ابعادهوش سازمانی بر رفتار شهروند سازمانی مدیران در بانک قوامین تهران بود. جامعه ی آماری شامل کلیه مدیران بانک قوامین شهر تهران بود که تعداد آن 260 نفر بودند. نمونه گیری به صورت تصادفی ساده است. حجم نمونه با توجه به جامعه آماری با استفاده فرمول کوکران155 نفرتعیین شد. روش تحقیق توصیفی-پیمایشی بوده و به منظور جمع آوری اطلاعات مورد نیاز از پرسشنامه های استاندارد هوش سازمانی استفاده شد. اطلاعات گردآوری شده با استفاده از نرم افزار آماری SPSS با آزمون های آماری توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های تحقیق با استفاده از آزمون رگرسیون خطی دلالت بر این امر داشت, که ابعاد هوش سازمانی(بینش راهبردی, چشم انداز مشترک, میل به تغییر, اشتیاق, فشار عملکرد, اتحاد و توافق وبه کار گیری دانش) بر رفتار شهروند سازمانی تاٌثیر دارد. در این راستا مدیران بانک قوامین شعب شهر تهران می توانند, فرآیندی منظم و رسمی برای بررسی مشکلات پیش رو رادر دستور کار قرار دهند. در برنامه راهبردی تجدید نظر نموده و به تعهد سازمان در قبال مراجعه کنندگان توجه داشته باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طوطیان اصفهانی، صدیقه، و گودرزی، لیلا. (1398). تأثیر ابعادهوش سازمانی بر رفتار شهروندی سازمانی در بین مدیران بانک قوامین شهر تهران. منابع انسانی ناجا، 13(55 )، 83-104. SID. https://sid.ir/paper/386974/fa

    Vancouver: کپی

    طوطیان اصفهانی صدیقه، گودرزی لیلا. تأثیر ابعادهوش سازمانی بر رفتار شهروندی سازمانی در بین مدیران بانک قوامین شهر تهران. منابع انسانی ناجا[Internet]. 1398؛13(55 ):83-104. Available from: https://sid.ir/paper/386974/fa

    IEEE: کپی

    صدیقه طوطیان اصفهانی، و لیلا گودرزی، “تأثیر ابعادهوش سازمانی بر رفتار شهروندی سازمانی در بین مدیران بانک قوامین شهر تهران،” منابع انسانی ناجا، vol. 13، no. 55 ، pp. 83–104، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/386974/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button