مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

600
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

653
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل موانع کاربری اراضی توسعه حمل ونقل عمومی در کلان شهر اهواز

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 42

چکیده

 در کاهش سطح کیفی حمل ونقل عمومی درون شهری دلایل متعددی ازجمله موانع اقتصادی, موانع سیاسی-مدیریتی, موانع زیست محیطی, موانع کالبدی و موانع اجتماعی فرهنگی دخالت دارند که موانع کاربری اراضی به عنوان یکی از ابعاد موانع کالبدی قابل رویت ترین آن ها است. ازاین رو هدف پژوهش حاضر بررسی و تحلیل موانع کاربری اراضی توسعه حمل ونقل عمومی در کلان شهر اهواز است. این تحقیق ازنظر هدف, کاربردی و ازنظر روش توصیفی-تحلیلی و پیمایشی است. اطلاعات موردنیاز تحقیق از طریق روش اسنادی, کتابخانه ای و مصاحبه با مردم و کارشناسان گردآوری شده است جهت رتبه بندی موانع کاربری اراضی در هر یک از کاربری های حمل ونقل از روش تصمیم گیری ARAS استفاده شده است. همچنین جهت پهنه بندی این موانع در سطح شهر اهواز با نرم افزار ARC GIS10. 3 از مدل کریجینگ استفاده شده است. نتایج نشان می دهد که مجموعا (36) مانع کلیدی در هریک از کاربری های حمل ونقل عمومی اهواز موثر هستند. این موانع برای ایستگاه های حمل ونقل عمومی (9 عامل) شریان های شهری (9 عامل) پایانه های درون شهری (9) عامل و پارکینگ های عمومی (9 عامل) بودند؛ که دسترسی نامناسب با وزن (0. 974) وجود کنده کاری های سازمانی با وزن (0. 61115), ضعف سیستم سرمایشی-گرمایشی با وزن (0. 295) و دوری از مراکز بهداشتی و درمانی با وزن (0. 3479) به ترتیب بیشترین موانع ایستگاه ها, شریان های شهری, پایانه ها و پارکینگ ها هستند. همچنین پهنه بندی این موانع نشان می دهد ایستگاه ها در مناطق 2 و 5 شریان های شهری در مناطق 2 و 5 م پایانه ها در مناطق 8 و 4 و پارکینگ های عمومی در مناطق 2 و 7 به ترتیب بیشترین و کمترین موانع را دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    گودرزی، مجید، فیروزی، محمدعلی، و سعیدی، امید. (1399). تحلیل موانع کاربری اراضی توسعه حمل ونقل عمومی در کلان شهر اهواز. برنامه ریزی و آمایش فضا (مدرس علوم انسانی)، 24(2 )، 1-42. SID. https://sid.ir/paper/386990/fa

    Vancouver: کپی

    گودرزی مجید، فیروزی محمدعلی، سعیدی امید. تحلیل موانع کاربری اراضی توسعه حمل ونقل عمومی در کلان شهر اهواز. برنامه ریزی و آمایش فضا (مدرس علوم انسانی)[Internet]. 1399؛24(2 ):1-42. Available from: https://sid.ir/paper/386990/fa

    IEEE: کپی

    مجید گودرزی، محمدعلی فیروزی، و امید سعیدی، “تحلیل موانع کاربری اراضی توسعه حمل ونقل عمومی در کلان شهر اهواز،” برنامه ریزی و آمایش فضا (مدرس علوم انسانی)، vol. 24، no. 2 ، pp. 1–42، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/386990/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button