مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

330
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

585
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی تاثیر مولفه های فرهنگی جمع گرایی و فردگرایی بر تمایل به خرید محصولات آرایشی بهداشتی

صفحات

 صفحه شروع 89 | صفحه پایان 100

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی تاثیر ادراک مشتری و مولفه های فرهنگی جمع گرایی و فردگرایی بر تمایل به خرید محصولات آرایشی و بهداشتی است. روش اجرای پژوهش, توصیفی-پیمایشی و جامعه مورد مطالعه پژوهش, مشتریان مراکز خرید غرب تهران هستند که 384 نفر از آنان به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شده اند. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از ضریب همبستگی و مدل معادلات ساختاری با نرم افزار پی ال اس استفاده شده است. نتایج نشان می دهد که تاثیر ارزش ادارک شده بر تمایل به خرید محصولات آرایشی و بهداشتی با تکیه بر نقش تعدیل گری مذهب مثبت و معنی دار است. منفعت ادراک شده بر تمایل به خرید محصولات آرایشی و بهداشتی حلال با تکیه بر نقش تعدیل گری مذهب تاثیر مثبت دارد. جمع گرایی عمودی و افقی بر تمایل به خرید محصولات آرایشی و بهداشتی با تکیه بر نقش تعدیل گری مذهب تاثیر مثبت دارد. همچنین فرد گرایی عمودی و فردگرایی افقی بر تمایل به خرید محصولات آرایشی و بهداشتی با تکیه بر نقش تعدیل گری مذهب تاثیر مثبت دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دانش پرور، میترا، و عاشوری، سمیه. (1399). ارزیابی تاثیر مولفه های فرهنگی جمع گرایی و فردگرایی بر تمایل به خرید محصولات آرایشی بهداشتی. بررسی های بازرگانی، 18(103 )، 89-100. SID. https://sid.ir/paper/387092/fa

    Vancouver: کپی

    دانش پرور میترا، عاشوری سمیه. ارزیابی تاثیر مولفه های فرهنگی جمع گرایی و فردگرایی بر تمایل به خرید محصولات آرایشی بهداشتی. بررسی های بازرگانی[Internet]. 1399؛18(103 ):89-100. Available from: https://sid.ir/paper/387092/fa

    IEEE: کپی

    میترا دانش پرور، و سمیه عاشوری، “ارزیابی تاثیر مولفه های فرهنگی جمع گرایی و فردگرایی بر تمایل به خرید محصولات آرایشی بهداشتی،” بررسی های بازرگانی، vol. 18، no. 103 ، pp. 89–100، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/387092/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button