مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

448
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

627
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تأثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ادراک شده، تصویر مقصد و وفاداری گردشگران در راستای توسعه پایدار گردشگری (مطالعه موردی: شهر ساحلی آستارا)

صفحات

 صفحه شروع 163 | صفحه پایان 176

چکیده

 هدف این مطالعه بررسی رابطه ی آمیخته ی بازاریابی با وفاداری, ارزش ادراک شده, کیفیت ادراک شده و تصویر مقصد است. روش تحقیق مورد استفاده از حیث هدف کاربردی و از نظر روش, توصیفی پیمایشی می باشد که هدف آن تعیین تاثیر عوامل منتخب آمیخته بازاریابی خدمات (قیمت, شواهد فیزیکی, افراد, توزیع و پیشبرد فروش) بر کیفیت ادراکی, وفاداری, ارزش ادراکی و تصویر مقصد گردشگران منطقه آستارا می باشد. جامعه هدف تحقیق کلیه گردشگران ورودی به شهر آستارا می باشد و برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شده است. برای این پژوهش از 400 پاسخ دهنده کمک گرفته شده است. برای تحلیل مدل مفهومی از روش رگرسیون خطی به کمک نرم افزار SPSS بهره گرفته شده است. مقدار آلفای کرونباخ پرسش نامه برابر با 0. 788 به دست آمد که از مقدار 0. 7 بزرگتر می باشد که به این ترتیب پایایی مورد تایید قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که افراد, قیمت و شواهد فیزیکی بیشترین تاثیر را بر ارزش ادراک شده, تصویر مقصد و کیفیت ادارکی دارند و در نهایت به مدیران مقاصد گردشگری جهت افزایش ارزش و کیفیت ادراکی و همچنین تصویری مطلوب از مقصد پیشنهاداتی ارائه گردیده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علی زاده، محمد، رحیمی، محمد، اسماعیلی، سعیده، و ازهری، سونیا. (1399). بررسی تأثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ادراک شده, تصویر مقصد و وفاداری گردشگران در راستای توسعه پایدار گردشگری (مطالعه موردی: شهر ساحلی آستارا). مطالعات توسعه اجتماعی ایران، 12(2 )، 163-176. SID. https://sid.ir/paper/387344/fa

    Vancouver: کپی

    علی زاده محمد، رحیمی محمد، اسماعیلی سعیده، ازهری سونیا. بررسی تأثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ادراک شده, تصویر مقصد و وفاداری گردشگران در راستای توسعه پایدار گردشگری (مطالعه موردی: شهر ساحلی آستارا). مطالعات توسعه اجتماعی ایران[Internet]. 1399؛12(2 ):163-176. Available from: https://sid.ir/paper/387344/fa

    IEEE: کپی

    محمد علی زاده، محمد رحیمی، سعیده اسماعیلی، و سونیا ازهری، “بررسی تأثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ادراک شده, تصویر مقصد و وفاداری گردشگران در راستای توسعه پایدار گردشگری (مطالعه موردی: شهر ساحلی آستارا)،” مطالعات توسعه اجتماعی ایران، vol. 12، no. 2 ، pp. 163–176، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/387344/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button