مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

817
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

968
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش قدردانی بر همدلی و مهارت های ارتباطی نوجوانان دختر

صفحات

 صفحه شروع 151 | صفحه پایان 166

چکیده

 مقدمه هدف این پژوهش اثربخشی آموزش قدردانی بر همدلی و مهارت های ارتباطی نوجوانان بود. روش این پژوهش به روش آزمایشی و طرح پژوهش پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل انجام شد. جامعه آماری پژوهش شامل تعداد 3258 از دانش آموزان دختر پایه هشتم شهرستان رشت در سال تحصیلی 99-1398 بود که از بین آن ها نمونه ای به تعداد 40 نفر انتخاب و به صورت تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. برای جمع آوری داده ها, از پرسشنامه های مهارت های ارتباطی کویین دام (2004) و همدلی جولیف و فارینگتون (2006) و آموزش قدردانی ایمونز و مک کالوگ (2003) استفاده شد. داده های پژوهش با تحلیل کوواریانس چندمتغیری تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها: نتایج نشان داد که آموزش قدردانی بر افزایش همدلی (028/0˂ p) و مهارت های ارتباطی دختران نوجوان اثرگذار است (001/0˂ p). نتیجه گیری: بر اساس نتایج یافته های این پژوهش می توان نتیجه گیری کرد که دوره نوجوانی دوره بسیار حساس و با اهمیتی است که دارای ویژگی های منحصر به فرد می باشد و در این زمینه آموزش قدردانی می تواند موثر باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امیدپور، آرزو، برادران، مجید، و رنجبرنوشری، فرزانه. (1399). اثربخشی آموزش قدردانی بر همدلی و مهارت های ارتباطی نوجوانان دختر. پژوهش های روان شناسی اجتماعی، 10(38 )، 151-166. SID. https://sid.ir/paper/387366/fa

    Vancouver: کپی

    امیدپور آرزو، برادران مجید، رنجبرنوشری فرزانه. اثربخشی آموزش قدردانی بر همدلی و مهارت های ارتباطی نوجوانان دختر. پژوهش های روان شناسی اجتماعی[Internet]. 1399؛10(38 ):151-166. Available from: https://sid.ir/paper/387366/fa

    IEEE: کپی

    آرزو امیدپور، مجید برادران، و فرزانه رنجبرنوشری، “اثربخشی آموزش قدردانی بر همدلی و مهارت های ارتباطی نوجوانان دختر،” پژوهش های روان شناسی اجتماعی، vol. 10، no. 38 ، pp. 151–166، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/387366/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button