مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

335
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

474
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقد کتاب گرافیک در خدمت یادگیری: دستورالعمل های علمی برای برنامه ریزی، طراحی و ارزیابی نمودهای بصری در مواد آموزشی

صفحات

 صفحه شروع 285 | صفحه پایان 305

چکیده

 کتاب «گرافیک در خدمت یادگیری», حاصل تلاش ارزشمند روت کالوین کلارک و چاپتا لاینز در تبیین گرافیک در تسهیل یادگیری است. فرض اصلی کتاب آن است که کاربرد گرافیک(عناصر بصری) در کنار کلمات در مقایسه با کلمات به تنهایی, یادگیری را تسهیل می کند. تلاش مولفان در ارایه مطالب با ویژگی هایی از جمله استفاده از شواهد تحقیقاتی و نظریه شناختی مبتنی بر عمل در موقعیت های آموزشی واقعی, با بیان روشن و یکپارچه و به روز بودن, همراه است تا این کتاب را از دیگر کتاب های موجود در طراحی گرافیکی متمایز سازند. ویژگی خاص دیگر کتاب, بهره گیری از راهنماها یا دستورالعمل های گرافیکی در چگونگی استفاده از عناصر بصری برای تقویت فرآیندهای روانشناسی یادگیری و برای یادگیری گونه های مختلف محتوای دروس است. وجود نقشه کلی از کتاب و تبیین موقعیت هر بخش و هرفصل در ارتباط با مجموعه مطالب, موجب یکپارچگی و شکل گیری نقشه ذهنی گردیده است. لیکن در انتخاب موضوعات و مفاهیم کلی مطروحه, دلایل نویسندگان به درستی مشخص نگردیده است و همچنین نقدهایی در زمینه نادیده گرفتن سبک های یادگیری, محیط یادگیری و عدم تبیین آموزش و یادگیری وارد می باشد. این کتاب یکی از منابع رشته تکنولوژی آموزشی بوده و شایسته است تا از ابعاد تاثیرگذاری آن در آموزش و یادگیری مورد بررسی قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طالبی، سکینه، و نیلی احمدآبادی، محمدرضا. (1399). نقد کتاب گرافیک در خدمت یادگیری: دستورالعمل های علمی برای برنامه ریزی, طراحی و ارزیابی نمودهای بصری در مواد آموزشی. پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، 20(10 )، 285-305. SID. https://sid.ir/paper/387632/fa

    Vancouver: کپی

    طالبی سکینه، نیلی احمدآبادی محمدرضا. نقد کتاب گرافیک در خدمت یادگیری: دستورالعمل های علمی برای برنامه ریزی, طراحی و ارزیابی نمودهای بصری در مواد آموزشی. پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی[Internet]. 1399؛20(10 ):285-305. Available from: https://sid.ir/paper/387632/fa

    IEEE: کپی

    سکینه طالبی، و محمدرضا نیلی احمدآبادی، “نقد کتاب گرافیک در خدمت یادگیری: دستورالعمل های علمی برای برنامه ریزی, طراحی و ارزیابی نمودهای بصری در مواد آموزشی،” پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، vol. 20، no. 10 ، pp. 285–305، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/387632/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا