مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

384
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

607
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه ی مدل بالندگی حرفه ای مدیران مدارس متوسطه: نظریه ای داده بنیاد

صفحات

 صفحه شروع 251 | صفحه پایان 272

چکیده

 هدف از انجام این پژوهش تدوین مدلی مفهومی برای بالندگی حرفه ای مدیران مدارس متوسطه استان لرستان بود. این پژوهش از نوع پژوهش های کیفی بود و روش نظریه ی داده بنیاد در این پژوهش ملاک عمل واقع شد. جامعه ی آماری شامل افراد متخصص و صاحب نظر در زمینه آموزش و پرورش, مسئولان و متولیان آموزش و پرورش و اعضای هیأت علمی رشته مدیریت آموزشی بود که با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند و بکارگیری معیار اشباع نظری, مصاحبه هایی نیمه ساختار یافته با 12 نفر به عنوان مشارکت کنندگان در پژوهش انجام شد. برای بدست آوردن اعتبار و روایی داده ها از دو روش بازبینی مشارکت کنندگان و مرور خبرگان غیر شرکت کننده در پژوهش استفاده شد. نتایج تحلیل داده ها در طی سه مرحله ی کد گذاری باز, کد گذاری نظری و کد گذاری انتخابی حاکی از 18 مقوله کلی است که در چارچوب مدلی پارادایمی شامل: شرایط علی(قوانین و مقررات, بودجه و منابع مالی, احساس نیاز مدیران), پدیده محوری (مشارکت در تدوین برنامه های بالندگی حرفه ای), راهبرد ها (ایجاد مراکز بالندگی حرفه ای در ادارات آموزش و پرورش, برگزاری کارگاه های آموزشی, بازدید از دیگر مدارس, مطالعه کتاب و مقالات, جلسات مربیگری, کمک گرفتن از همتایان با تجربه), شرایط واسطه ای (خصوصیات شخصیتی مدیران, سیاست های آموزشی), شرایط زمینه ای(حمایت مدیران ارشد, استفاده از روش های مناسب بالندگی حرفه ای, دوره های آموزشی مخصوص مدیران) و پیامد-ها (بالندگی مدرسه, بالندگی معلمان و بالندگی دانش آموزان), تحلیل شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جودکی، اکبر، محمدخانی، کامران، و محمدداوودی، امیرحسین. (1398). ارائه ی مدل بالندگی حرفه ای مدیران مدارس متوسطه: نظریه ای داده بنیاد. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، 7(2 )، 251-272. SID. https://sid.ir/paper/387909/fa

    Vancouver: کپی

    جودکی اکبر، محمدخانی کامران، محمدداوودی امیرحسین. ارائه ی مدل بالندگی حرفه ای مدیران مدارس متوسطه: نظریه ای داده بنیاد. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)[Internet]. 1398؛7(2 ):251-272. Available from: https://sid.ir/paper/387909/fa

    IEEE: کپی

    اکبر جودکی، کامران محمدخانی، و امیرحسین محمدداوودی، “ارائه ی مدل بالندگی حرفه ای مدیران مدارس متوسطه: نظریه ای داده بنیاد،” مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، vol. 7، no. 2 ، pp. 251–272، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/387909/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button