مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

737
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

587
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی الگوی مطلوب مهارت های زندگی دوره متوسطه مراکز استعدادهای درخشان

صفحات

 صفحه شروع 370 | صفحه پایان 395

چکیده

 پژوهش حاضر با روش کیفی و نظریه برخاسته از داده ها انجام گرفت. گردآوری داده ها با استفاده از مصاحبه صورت گرفت. پس از انجام 11 مصاحبه نیمه ساختار یافته با خبرگان, اشباع نظری حاصل گشت و مقوله های اصلی پس از تکمیل فرایند کدگذاری استخراج گردید. پس از تکمیل یافته ها مدل زمینه ای براساس رویکرد گلیزر طراحی گردید. براساس یافته ها 111 کد باز از مصاحبه ها حاصل شد و در چهار طبقه: 1-اهداف آموزش (بهبود مهارت های اجتماعی, بهبود مهارت های بین فردی, بهبود مهارت های ارتباطی, پیشگیری از اختلالات و مشکلات روانی-اجتماعی, افزاش سرمایه اجتماعی, ارج نهادن به سرمایه های ملی, آشنایی دانش آموزان با شایستگی های اخلاقی, آشنایی دانش آموزان با شایستگی های اجتماعی, حل مسیله, توانمندسازی فردی, مقابله با رفتارهای پرخطر, سواد بهداشت جسمی, ارتقاء تفکر انتقادی, ارتقای سواد مدنی, ارتقاء توانایی های روانی, ارتقای سواد علمی, کاهش خشم و اضطراب)؛ 2-محتوا (اعتقادات, هویت یابی, تعامل و توانمندی), 3-روش های آموزش (آموزش در قالب دعوت از صاحب نظران, گردش علمی و آموزشی, یادگیری مشارکتی, استفاده از روش های فعال یادگیری, فعالیت های مکمل و فوق-برنامه, مشارکت دانش آموزان در تولید دانش, آموزش در عمل, برگزاری کارگاه های آموزشی, بارش مغزی, تحلیل وضعیت و مطالعه موردی, سخنرانی, ایفای نقش, بازی های آموزشی) 4-روش های ارزشیابی (مشاهده فرایند عملکرد, خود ارزشیابی, ارزشیابی توسط همتایان, انجام تکالیف و فعالیت ها, ارزشیابی توسط خانواده, انجام پروژه یا تحقیق به صورت فردی یا گروهی) تجلی پیدا کردند. به موجب این نتایج پیشنهاد می گردد الگوی مذبور در جهت رشد شخصیت سالم دانش آموزان, تامین و حفظ بهداشت روانی دانش آموزان مورد استفاده قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خضری، فریدون، قادری، مصطفی، و عبدالهی، فردین. (1399). طراحی الگوی مطلوب مهارت های زندگی دوره متوسطه مراکز استعدادهای درخشان. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، 8(1 )، 370-395. SID. https://sid.ir/paper/387942/fa

    Vancouver: کپی

    خضری فریدون، قادری مصطفی، عبدالهی فردین. طراحی الگوی مطلوب مهارت های زندگی دوره متوسطه مراکز استعدادهای درخشان. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)[Internet]. 1399؛8(1 ):370-395. Available from: https://sid.ir/paper/387942/fa

    IEEE: کپی

    فریدون خضری، مصطفی قادری، و فردین عبدالهی، “طراحی الگوی مطلوب مهارت های زندگی دوره متوسطه مراکز استعدادهای درخشان،” مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، vol. 8، no. 1 ، pp. 370–395، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/387942/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button