مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

573
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

621
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی فرهنگ آموزش اساتید در روایت های دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، پردیس امام سجاد(ع) بیرجند

صفحات

 صفحه شروع 109 | صفحه پایان 131

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی فرهنگ آموزش اساتید در روایت های دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان, پردیس امام سجاد (ع) شهرستان بیرجند بود. رویکرد این پژوهش کیفی و روش آن, پدیدارشناسی بوده است. تحلیل داده ها با استفاده از روش تحلیل مضمون انجام شد و ضمن آن, روایت های مربوط به اساتید در پروژه های 15 نفر از دانش آموختگان رشته آموزش ابتدایی پردیس امام سجاد(ع) شهرستان بیرجند در سال 1399-1398 تحلیل گردید. برای به دست آوردن اعتبار و روایی داده ها, روش های بازبینی مشارکت کنندگان و مرور روایت ها توسط خبرگان غیرشرکت کننده در پژوهش, مورد استفاده قرار گرفت. یافته های این پژوهش نشان داد که برخی اساتید از روش های تدریس فعال, بحث گروهی و یادگیری همکارانه استفاده می کردند و برخی صرفاً روش های منفعل سخنرانی و روخوانی از روی اسلاید را به کار می گرفتند. نگرش, دانش و تسلط علمی اساتید نیز متفاوت بود. اساتید دانشگاه, مهارت های لازم در تدریس مانند مهارت های ارتباطی, مدیریت کلاس و مدیریت زمان را به کار می گیرند اما از مهارت پژوهشی لازم برخوردار نیستند. در ارتباط با اخلاق, برخی منعطف, عدالت محور و قانون مدار هستند و از شایستگی های اخلاقی و صفات پایدار شخصیتی برخوردار می باشند اما بعضی, فاقد این ویژگی ها هستند. همچنین یافته های پژوهش, شیوه ارزشیابی مستمر و پایانی را نشان داد؛ بنابراین تنوع فرهنگ آموزش در ابعاد مختلف آن وجود دارد و اساتید, سبک نسبتاً واحدی در مواجهه با دانشجومعلمان در پیش نمی گیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حامدی نسب، صادق، و جلیلی، فرخ رو. (1400). واکاوی فرهنگ آموزش اساتید در روایت های دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان, پردیس امام سجاد(ع) بیرجند. مطالعات سیاست گذاری تربیت معلم (پژوهش در تربیت معلم)، 4(1 (پیاپی 7) )، 109-131. SID. https://sid.ir/paper/389096/fa

    Vancouver: کپی

    حامدی نسب صادق، جلیلی فرخ رو. واکاوی فرهنگ آموزش اساتید در روایت های دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان, پردیس امام سجاد(ع) بیرجند. مطالعات سیاست گذاری تربیت معلم (پژوهش در تربیت معلم)[Internet]. 1400؛4(1 (پیاپی 7) ):109-131. Available from: https://sid.ir/paper/389096/fa

    IEEE: کپی

    صادق حامدی نسب، و فرخ رو جلیلی، “واکاوی فرهنگ آموزش اساتید در روایت های دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان, پردیس امام سجاد(ع) بیرجند،” مطالعات سیاست گذاری تربیت معلم (پژوهش در تربیت معلم)، vol. 4، no. 1 (پیاپی 7) ، pp. 109–131، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/389096/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button