مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

259
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

495
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شیوع اختلالات صوت در معلمان دبستان های شهر اراک در سال 1396

صفحات

 صفحه شروع 118 | صفحه پایان 124

چکیده

 مقدمه و اهداف: با توجه به اینکه مشکلات صوتی می تواند تاثیر زیادی بر توانایی کاری معلمان و در نتیجه جامعه داشته باشد, هدف از مطالعه حاضر بررسی شیوع اختلالات صوت در معلمان دبستان های شهر اراک بود. مواد و روش ها: مطالعه کنونی شیوع اختلال صوت را در 965 معلم پایه اول تا ششم دبستان های شهر اراک با استفاده از پرسشنامه سنجش اختلالات صوت ویژه معلمان مقطع ابتدایی که از روایی و پایایی بالایی برخوردار است, مورد بررسی قرار داد. افرادی که نمره 9 یا بالاتر گرفتند به عنوان معلمان مبتلا به اختلالات صوت طبقه بندی شدند. یافته ها: شیوع اختلال صوت در معلمان دبستان های شهر اراک, %28/9 (29/9% از معلمان مرد و 28/9% از معلمان زن) می باشد. بین پایه تحصیلی مورد تدریس معلم و شیوع اختلال صوت (0/815=Pvalue) و جنسیت معلم و شیوع اختلال صوت (0/666=Pvalue) تفاوت معناداری مشاهده نشد, ولی بین نوع مدرسه (0/001=Pvalue) و نوع ناحیه (1 یا 2) (0/044=Pvalue) و شیوع این اختلال تفاوت معنادار مشاهده شد. نتیجه گیری: به طورکلی شیوع کل اختلال صوت در معلمان برابر 28/9% است که عوامل جنسیت و پایه تحصیلی مورد تدریس تفاوتی در میزان شیوع این اختلال ایجاد نمی نماید, ولی نوع مدرسه و ناحیه تحصیلی در شیوع این اختلال موثر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یاوری، عبدالرضا، ولی زاده، اکرم، حبیبی، دانیال، و مجیری، فریبا. (1399). شیوع اختلالات صوت در معلمان دبستان های شهر اراک در سال 1396. طب توانبخشی، 9(2 )، 118-124. SID. https://sid.ir/paper/389601/fa

    Vancouver: کپی

    یاوری عبدالرضا، ولی زاده اکرم، حبیبی دانیال، مجیری فریبا. شیوع اختلالات صوت در معلمان دبستان های شهر اراک در سال 1396. طب توانبخشی[Internet]. 1399؛9(2 ):118-124. Available from: https://sid.ir/paper/389601/fa

    IEEE: کپی

    عبدالرضا یاوری، اکرم ولی زاده، دانیال حبیبی، و فریبا مجیری، “شیوع اختلالات صوت در معلمان دبستان های شهر اراک در سال 1396،” طب توانبخشی، vol. 9، no. 2 ، pp. 118–124، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/389601/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button