مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

718
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

717
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی روش درمانی وست مید بر لکنت کودکان پیش دبستانی

صفحات

 صفحه شروع 138 | صفحه پایان 144

چکیده

 هدف: درمان زودهنگام در کودکان پیش دبستانی دارای لکنت, جهت کاهش مشکلات احتمالی در بزرگسالی و عدم ایجاد لکنت مزمن مورد تاکید قرار گرفته است. روش درمانی گفتار هجایی از جمله روش های درمانی مفید برای این کودکان به شمار می رود. هدف مطالعه حاضر, بررسی اثربخشی روش درمانی وست مید را بر کودکان پیش دبستانی دارای لکنت بود. مواد و روشها: 6 کودک مبتلا به لکنت در محدوده سنی 3 تا 6 ساله در این مطالعه شرکت کردند. مقیاس اندازه گیری شدت لکنت در این افراد درصد هجای لکنت شده (%SS) بود. ابتدا روش درمانی مورد نظر در فاز 1a به همه کودکان و والدین در کلینیک آموزش داده شد. سپس این روش توسط مادر در منزل برای 4 تا 6 بار در روز به صورت هجا به هجا با سرعت طبیعی گفتار حداقل برای 10 هفته اجرا شد. یافته ها: داده ها با روش Visual Analysis مورد تحلیل قرار گرفتند. 33 درصد از شرکت کنندگان توانستند به فاز دوم از مرحله اول درمان وارد شوند. در 5 نفر از آن ها کاهش بیش از 50 درصد شدت لکنت به صورت با ثبات بعد از حداقل 10 جلسه درمانی دیده شد. نمونه های گرفته شده از مادر در منزل نیز کاهش شدت لکنت با این روش درمانی را, همانند نمونه های کلینیکی نشان داد. نتیجه گیری: نتایج مطالعه حاضر نشان داد که حتی فاز اول روش درمانی گفتار هجایی می تواند در کاهش شدت لکنت در کودکان پیش دبستانی موثر باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ایلخانی، زهرا، شفیعی، بیژن، جعفری، نرگس، و هادیان دهکردی، شکیبا. (1398). اثربخشی روش درمانی وست مید بر لکنت کودکان پیش دبستانی. کومش، 22(1 (پیاپی 77) )، 138-144. SID. https://sid.ir/paper/389975/fa

    Vancouver: کپی

    ایلخانی زهرا، شفیعی بیژن، جعفری نرگس، هادیان دهکردی شکیبا. اثربخشی روش درمانی وست مید بر لکنت کودکان پیش دبستانی. کومش[Internet]. 1398؛22(1 (پیاپی 77) ):138-144. Available from: https://sid.ir/paper/389975/fa

    IEEE: کپی

    زهرا ایلخانی، بیژن شفیعی، نرگس جعفری، و شکیبا هادیان دهکردی، “اثربخشی روش درمانی وست مید بر لکنت کودکان پیش دبستانی،” کومش، vol. 22، no. 1 (پیاپی 77) ، pp. 138–144، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/389975/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button