مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

335
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

597
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

فراترکیب (مرور سیستماتیک) متغیرهای مدل پیشران های هوش فرهنگی مدیران در جهت ارتقای کیفیت خدمات مدیریت شهری

صفحات

 صفحه شروع 723 | صفحه پایان 750

چکیده

 زمینه: از موضوعات بسیار مهم سازمانی بالا بردن و ارتقای کیفیت خدمات مدیریت شهری است. هوش فرهنگی می تواند یکی از عوامل اثرگذار بر مدیریت شهری باشد و بستر مناسب را برای ارتقای کیفیت خدمات فراهم کند. هدف: پژوهش حاضر با هدف مرور سیستماتیک متغیرهای مدل پیشران های هوش فرهنگی مدیران در جهت ارتقای کیفیت خدمات مدیریت شهری انجام شده است. روش تحقیق: محققان با استفاده از روش فراترکیب بازنگری دقیق و عمیق در موضوع انجام داده اند. بدین منظور با مراجعه به اسناد و مدارک معتبر قابل دسترس در سایت های الکترونیکی «گوگل», «مگیران», «ساینس دایرکت» در بازه زمانی 1994 تا 2019, از میان انبوه مقالات اولیه, تعداد 33 مقاله مناسب شناسایی شدند. به منظور تحلیل مقالات منتخب, مفاهیم تشکیل دهنده, ابعاد, و مولفه های تاثیرگذار از روش تحلیل محتوا و دلفی و ومکس کیودا استفاده شد. یافته: یافته های پژوهش در قالب 6 عامل اصلی شامل هوش شناختی, هوش نگرشی, هوش مذهبی, هویت سازمانی, هوش انگیزشی, سرمایه اجتماعی, هوش رفتاری و 19 عامل فرعی ارایه شد. نتیجه: از آنجا که هوش فرهنگی لازمه و مقدمه موفق ارایه کیفیت خدمات به کارکنان است, لازم است به عوامل پیشبرنده هوش فرهنگی بالاخص هوش فرهنگی مذهبی توجه بیشتری شود و ازکارکنان دارای توانمندی و مهارت و همچنین از کانالهای مناسب هوش فرهنگی در ساختار مناسب سازمانی استفاده شود, تا زمینه انگیزه افزایش کیفیت خدمات تقویت می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علی خان گرگانی، ابراهیم، آقاجانی، حسنعلی، آقااحمدی، قربانعلی، و گرجی پشتی، مرضیه. (1399). فراترکیب (مرور سیستماتیک) متغیرهای مدل پیشران های هوش فرهنگی مدیران در جهت ارتقای کیفیت خدمات مدیریت شهری. مدیریت فرهنگ سازمانی، 18(4 )، 723-750. SID. https://sid.ir/paper/390027/fa

    Vancouver: کپی

    علی خان گرگانی ابراهیم، آقاجانی حسنعلی، آقااحمدی قربانعلی، گرجی پشتی مرضیه. فراترکیب (مرور سیستماتیک) متغیرهای مدل پیشران های هوش فرهنگی مدیران در جهت ارتقای کیفیت خدمات مدیریت شهری. مدیریت فرهنگ سازمانی[Internet]. 1399؛18(4 ):723-750. Available from: https://sid.ir/paper/390027/fa

    IEEE: کپی

    ابراهیم علی خان گرگانی، حسنعلی آقاجانی، قربانعلی آقااحمدی، و مرضیه گرجی پشتی، “فراترکیب (مرور سیستماتیک) متغیرهای مدل پیشران های هوش فرهنگی مدیران در جهت ارتقای کیفیت خدمات مدیریت شهری،” مدیریت فرهنگ سازمانی، vol. 18، no. 4 ، pp. 723–750، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/390027/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button