مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

260
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

110
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی قابلیت های بازاریابی و کسب درآمد نیروی انسانی باشگاه های فوتبال لیگ برتر ایران و طراحی مدل

صفحات

 صفحه شروع 387 | صفحه پایان 403

چکیده

 هدف: هدف پژوهش حاضر شناسایی قابلیت های بازاریابی و کسب درآمد نیروی انسانی باشگاه های فوتبال لیگ برتر ایران و طراحی مدل آن است. روش تحقیق: این تحقیق از نوع کیفی است که از روش نظریه داده بنیاد و رویکرد گلیزر (1992) استفاده شده است. جامعه تحقیق شامل کلیه مدیران باشگاه های فوتبال و اساتید مدیریت ورزشی است. از روش نمونه گیری نظری و به شیوه گلوله برفی نمونه انتخاب شد. برای جمع آوری داده ها از مصاحبه به صورت سؤالات باز استفاده شد. یافته ها: داده های حاصل از 15 مصاحبه به روش تئوری سازی داده بنیاد, کدگذاری و تجزیه وتحلیل گردید. درمجموع 426 کد باز از تجزیه وتحلیل مصاحبه ها و پیشینه تحقیق به دست آمد. بعد از استخراج کدهای مشابه 134 کد حلصل شد و در مرحله کدگذاری محوری به 21 کد تبدیل شدند. در مرحله بعد, کدهای محوری در 5 گروه کد انتخابی از قابلیت بازاریابی نیروی انسانی شامل قابلیت های بازاریابی مدیران باشگاه, قابلیت های بازاریابی بازیکنان و مربیان, قابلیت های بازاریابی کارکنان و تدارکات, قابلیت های بازاریابی مشاهیر و پیشکسوتان و قابلیت های بازاریابی لیدرهای باشگاه جای گرفتند. با توجه به ارتباطات بین این پنج گروه مدل به صورت دایره ای تدوین شد که قابلیت بازاریابی مدیران در مرکز و سایر قابلیت ها در محیط قرار گرفتند. نتیجه گیری: مدل ارائه شده می تواند به عنوان ابزاری جهت شناسایی قابلیت های بازاریابی نیروی انسانی باشگاه های فوتبال, بهره گیری و استفاده از این قابلیت های برای بازاریابی و کسب درآمد مورد استفاده قرار گیرد تا به گونه ای منطقی و اصولی با برنامه ریزی و سازمان دهی این قابلیت ها و توسعه آنها, به بازاریابی و کسب درآمد و استقلال مالی باشگاه ها و حل مشکلات موجود در این حوزه پرداخت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زهره وندیان، کریم، خسروی زاده، اسفندیار، و شیروانی، طهماسب. (1399). شناسایی قابلیت های بازاریابی و کسب درآمد نیروی انسانی باشگاه های فوتبال لیگ برتر ایران و طراحی مدل. مدیریت منابع انسانی در ورزش، 7(2 )، 387-403. SID. https://sid.ir/paper/390245/fa

    Vancouver: کپی

    زهره وندیان کریم، خسروی زاده اسفندیار، شیروانی طهماسب. شناسایی قابلیت های بازاریابی و کسب درآمد نیروی انسانی باشگاه های فوتبال لیگ برتر ایران و طراحی مدل. مدیریت منابع انسانی در ورزش[Internet]. 1399؛7(2 ):387-403. Available from: https://sid.ir/paper/390245/fa

    IEEE: کپی

    کریم زهره وندیان، اسفندیار خسروی زاده، و طهماسب شیروانی، “شناسایی قابلیت های بازاریابی و کسب درآمد نیروی انسانی باشگاه های فوتبال لیگ برتر ایران و طراحی مدل،” مدیریت منابع انسانی در ورزش، vol. 7، no. 2 ، pp. 387–403، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/390245/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button