Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    207-223
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    432
  • دانلود: 

    649
چکیده: 

هدف: هدف تحقیق حاضر، مطالعه نقش مدیریت ارتباط با مشتری بر میزان مشتری مداری کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان گلستان بود. روش شناسی: روش تحقیق حاضر، توصیفی از نوع همبستگی است و جامعه آماری آن شامل کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان گلستان بود که 132 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های مدیریت ارتباط با مشتری (هانگ کیت و همکاران، 2005) و مشتری مداری (داناوان و همکاران، 2004) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها و شناسایی اثرات متغیرهای تحقیق از مدل یابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار اسمارت پی. ال. اس استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد که تمرکز بر مشتریان کلیدی (59/0=β ، 14/3=t) و مدیریت دانش (62/0=β ، 99/1=t) بر میزان مشتری مداری کارکنان تأثیر مثبت و معنی داری دارد. دیگر یافته تحقیق حاکی از آن بود که تأثیر سازماندهی مدیریت ارتباط با مشتری (30/0-=β ، 33/1=t) و مدیریت ارتباط با مشتری مبتنی بر فناوری (46/0-=β ، 35/1=t) بر مشتری مداری کارکنان معنی دار نمی باشد. نتیجه گیری: با توجه به نتایج تحقیق می توان چنین نتیجه گیری کرد که مدیریت ارتباط با مشتری می تواند نقش مهمی در مشتری مداری کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان گلستان ایفا نمایند. لذا پیشنهاد می شود که مدیران ادارات ورزش و جوانان با انتخاب یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری توانمند، مشتری مداری کارکنان خود را افزایش دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 432

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 649 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    225-244
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    454
  • دانلود: 

    598
چکیده: 

هدف: هدف از انجام این پژوهش بررسی تأثیر تفکراستراتژیک بر بهره وری کارمندان ادارات ورزش و جوانان غرب کشور با نقش میانجی چابکی سازمانی بود. روش شناسی: جامعة آماری پژوهش را کلیه ی کارکنان ادارات ورزش و جوانان غرب کشور تشکیل دادند که از بین آن ها 356 پاسخ دهنده به شکل تصادفی-طبقه ای به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری مورد استفاده پرسشنامه های چابکی سازمانی شریفی و ژانگ (2000)، تفکر استراتژیک گلدمن (2005) و بهره وری نیروی انسانی سرمد و همکاران (1390) بود. برای تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی استفاده گردید. تمامی تحلیل ها با استفاده از نرم افزارهای SPSS. 23 و Smart Pls. 328 انجام شد. یافته ها: یافته های پژوهشی نشان داد تفکراستراتژیک (52/0r=) و چابکی سازمانی (428/0r=) به طور مستقیم بر بهره وری سازمانی اثر مثبت و معناداری دارند. همچنین تفکراستراتژیک اثر مثبت و معناداری بر چابکی سازمانی (836/0r=) دارد. علاوه بر این مشخص گردید که تفکراستراتژیک بر بهره وری سازمانی از طریق چابکی سازمانی اثر مثبت و معناداری (358/0r=) دارد. نتیجه گیری: با توجه به نتایج پژوهش آینده نگری، تفکر مفهومی، تفکر سیستمی و فرصت طلبی هوشمندانه کارکنان در کنار سرعت، شایستگی، انعطاف پذیری و پاسخگویی سازمان می تواند منجر به بهبود بهره وری کارکنان شود که باید از سوی مدیران ادارات ورزش و جوانان غرب کشور مورد توجه قرار گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 454

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 598 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    245-263
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    318
  • دانلود: 

    489
چکیده: 

هدف: هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل مؤثر بر پذیرش رایانش ابری در کارکنان دانشکده های تربیت بدنی شهر تهران بود. روش شناسی: به لحاظ هدف از نوع پژوهش های کاربردی و به لحاظ شیوه ی گردآوری داده ها توصیفی-پیمایشی بود که به شکل میدانی به مرحله اجرا درآمد. بدین منظور کارکنان دانشکده های تربیت بدنی شهر تهران (400 نفر) به صورت نمونه گیری کل شمار به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند و درنهایت تعداد 278 پرسشنامه سالم مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. ابزار جمع آوری داده های پژوهش شامل دو پرسشنامه عوامل موثر بر پذیرش رایانش ابری (12 عامل شامل 47 گویه) و تمایل به پذیرش آن بود (3 گویه) که به صورت محقق ساخته تدوین گردید. روایی صوری ابزار از طریق 12 تن از اساتید دانشگاهی با مدرک دکتری در رشته مدیریت ورزشی مورد تائید قرار گرفت و روایی محتوایی نیز با تحلیل عاملی تائیدی مورد تائید قرار گرفت. پایایی ابزار با آلفای کرونباخ بررسی شد که برای پرسشنامه عوامل موثر بر پذیرش رایانش ابری ضریب (921/0=α ) و برای پرسشنامه تمایل به پذیرش رایانش ابری ضریب (769/0=α ) به دست آمد. همچنین از آمار توصیفی برای توصیف متغیرها و تحلیل عاملی تائیدی و تحلیل مسیر در بخش استنباطی استفاده گردید. یافته ها: یافته های به دست آمده نشان از برازش خوب و مناسب ابزار پژوهش در جهت اندازه گیری عوامل مؤثر بر رایانش ابری داشت و آزمون تحلیل مسیر نیز نشان دهنده تأثیر عوامل 12 گانه بر تمایل به پذیرش رایانش ابری بود. نتیجه گیری: بر اساس نتایج به دست آمده 12 عامل موثر بر پذیرش رایانش ابری در بین دانشکده های تربیت بدنی شهر تهران شناسایی و مورد بررسی قرار گرفتند که براساس افزایش آمادگی فناوری در بین دانشکده های تربیت بدنی؛ امنیت داده ها و کاهش پیچیدگی بعنوان مهم ترین عوامل بر پذیرش ابری شناسایی شدند و می تواند تاثیر مناسبی بر پذیرش سریع تر رایانش ابری داشته باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 318

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 489 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

قزلسفلو حمیدرضا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    265-285
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    171
  • دانلود: 

    80
چکیده: 

هدف: هدف از تحقق حاضر الگوسازی فرآیندهای کارآفرینانه ورزشی بر مبنای نظام های کاری عملکرد بالا با نقش میانجی توانمندسازی شغلی می باشد. روش شناسی: تحقیق حاضر از نوع تحقیقات آمیخته است که در دوفاز کیفی و کمی عملیاتی گردید. جامعه کیفی شامل 23 تن از خبرگان حوزه کارآفرینی با نمونه برادری گلوله برفی و جامعه کمی شامل 250 نفر از مدیران، مالکان و منابع انسانی باشگاه های ورزشی بودند که به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. ابزار تحقیق بر مبنای تحلیل عاملی اکتشافی فاز کیفی پژوهش و نسخه اصلاح شده پرسشنامه نظام های کاری با عملکرد بالای چین تسی (2007)، پرسشنامه توانمندسازی شغلی بادر (2017) و پرسشنامه محقق ساخته کارآفرینی سازمانی بود. پس از اطمینان از روایی صوری و محتوایی، پایایی درونی پرسشنامه از طریق خبرگان به روش آلفای کرونباخ تایید گردید (76/0α >). داده ها نیز پس از تایید نکویی برازش مدل با استفاده از شاخص های سه گانه فورنل و لارکر با استفاده از تکنیک حداقل مربعات جزئی ( PLS) و نرم افزار اس پی اس اس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها نتایج تحلیل عاملی نشان داد که اثرات مستقیم نظام ارزیابی عملکرد بالای منابع انسانی بر کارآفرینی و توانمندسازی کارکنان معنادار می باشد. همچنین آزمون رگرسون چندگانه حاکی از معناداری نقش میانجی سازه توانمندسازی شغلی بر فرآیندهای کارآفرینانه ورزشی بود (05/0 ≥ Sig). نتیجه گیری: بنابراین مدیران صفی باشگاه ها می توانند از طریق استقرار راهبردهای مرتبط با مدیریت منابع انسانی و لحاظ کردن توانمندسازی های شغلی، تعلق و تعهد کارکنان را برانگیخته تا از این طریق علاوه بر توسعه کسب و کارهای قبلی، فرصت های جدید کارآفرینی را شناسایی نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 171

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 80 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    287-312
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    654
  • دانلود: 

    574
چکیده: 

هدف: هدف از انجام این تحقیق مطالعه ی مدیریت استعدادیابی کشورهای پیشرو در جهان بود. از میان این کشورها برنامه کشور آلمان به لحاظ موفقیت و روزآمدی انتخاب شد. روش شناسی: روش انجام این تحقیق، از نظر هدف، کاربردی و به لحاظ ماهیت، کیفی و با رویکرد فراترکیب بود. به همین منظور، از روش 7 مرحله ای ساندلوسکی و باروسو (2007) استفاده شد. فرآیند تحلیل داده ها شامل: 3 مرحله ی کدگذاری باز، مفاهیم و مقولات و سپس، تحلیل مراحل استعدادیابی در فوتبال آلمان بود. یافته ها: فرآیند استعدادیابی در فوتبال آلمان شامل 4 مرحله است: رشد و پرورش پایه؛ رشد و پرورش استعداد؛ رشد و پروش نخبه؛ فوتبال حرفه ای یا قهرمانی. به منظور اثربخشی این برنامه، همکاری نزدیکی میان فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، دولت، دانشگاه های علوم ورزشی، هماهنگ کننده ها، باشگاه های حرفه ای، باشگاه های آماتور منطقه، انجمن های ایالتی و منطقه ای، مدارس آموزش و پرورش، تیم های ملی، مربیان آلمان، کمیته ی آکادمی ها، آکادمی های جوانان، آکادمی فوتبال محلی و بین المللی، پایگاه های استعدادیابی، مراکز پیشرفت بازیکن، مدارس فوتبال نخبه، کمپ های فوتبال، اتحادیه بازیکنان حرفه ای فوتبال، ایجاد شده است. نتیجه گیری: برای بهره مندی از الگوی کشورهای پیشرو در ایران لازم است برنامه ای راهبردی تدوین و دنبال شود. همچنین، فدراسیون فوتبال با باشگاه ها، هیئت های فوتبال، شهرداری، مدارس آموزش و پرورش، دولت به عنوان نهاد حاکمیتی، وزارت ورزش و جوانان و مربیان همکاری نزدیکی داشته باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 654

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 574 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    313-329
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    639
  • دانلود: 

    767
چکیده: 

هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش مدیریت و برنامه ریزی در مدیریت امنیت گردشگری ورزشی ایران بود. روش شناسی: پژوهش به لحاظ هدف کاربردی، از نظر شیوه گردآوری داده ها توصیفی-پیمایشی و براساس رویکرد تحقیق از نوع آمیخته بود؛ جهت شناسایی عوامل موثر بر مدیریت امنیت گردشگران ورزشی از روش کیفی شامل هفده مصاحبه نیمه ساختار یافته به صورت هدفمند و با استفاده از نمونه گیری گلوله برفی استفاده شد؛ در این مرحله پرسش نامه ای 31 گویه ای طراحی و ساخته شد. در مرحله دوم پژوهش (بخش کمی) تعداد 240 نفر به عنوان نمونه به پرسش نامه پاسخ دادند. داده های جمع آوری شده با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی جهت تعیین عامل ها و سپس با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی مرتبه اول و دوم جهت تعیین اثرات گویه ها و عامل های شناسایی شده بر امنیت گردشگران ورزشی مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: براساس نتایج بخش کیفی عامل مدیریت و برنامه ریزی به عنوان یکی از مولفه های اصلی موثر برمدیریت امنیت گردشگری ورزشی شناسایی شد؛ همچنین مشخص شد عوامل مدیریت منابع انسانی، مدیریت برگزاری رویداد، مدیریت ریسک، مدیریت بحران و همکاری سازمان های برگزار کننده رویداد به ترتیب به عنوان مهم ترین مولفه های تأثیرگذار بر عامل برنامه ریزی مدیریت امنیت گردشگران ورزشی بودند. نتیجه گیری: با توجه به نتایج به دست آمده مدیریت صحیح منابع انسانی و به کارگیری نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده جهت برقراری امنیت رویدادهای ورزشی و همچنین برنامه ریزی درست و در نظر گرفتن تمهیداتی مانند، رویکردهای مدیریت ریسک و بحران هنگام برگزاری رویدادهای ورزشی می تواند از طریق افزایش امنیت گردشگران، باعث رضایت و خشنودی گردشگران حاضر در رویدادها شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 639

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 767 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    331-349
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    311
  • دانلود: 

    484
چکیده: 

هدف: هدف از این پژوهش طراحی و تبیین یک چارچوب تحلیل مفهومی برای تحلیل راهبردی مشارکت ذینفعان توسعه صنعت ورزش کشور بود. روش شناسی: روش تحقیقات از نوع تحقیقات کیفی نظام مند می باشد. منابع جمع آوری یافته ها شامل دو بخش منابع اطلاعاتی (منابع علمی) و منابع انسانی (صاحب نظران) مرتبط با موضوع پژوهش بود. منابع مورد مطالعه در هر دو بخش به تعداد قابل کفایت براساس اشباع نظری برآورد و به صورت هدفمند و دردسترس نمونه گیری شد (24 نفر و 108 نسخه). ابزار پژوهش شامل رونوشت مطالعه کتابخانه ای و چارچوب مصاحبه اکتشافی بود. روایی ابزار ابتدا براساس تعیین اعتبار علمی و حقوقی افراد و اسناد کنترل شد سپس از نظر متخصصان برای بررسی روایی محتوایی و صوری استفاده گردید. علاوه براین ضریب توافق بین مصححان کدگذاری محاسبه شد. جهت تحلیل یافته های پژوهش از روش های تحلیل و طراحی چارچوب مبتنی بر کدگذاری مفهومی استفاده گردید. یافته ها: 187 مولفه شناسایی شده در 5 سطح، 9 منظر و 31 بُعد دسته بندی شدند که شامل؛ سطح محیط و اکوسیستم (محیط ملی و بین المللی)، سطح نقش و بازیگران (ارکان و راهبری)، سطح پشتیبانی و ساختار (فرایندها و منابع)، سطح تعامل و مشارکت (سطوح ورزش و بخش های صنعت) و سطح پیامد و توسعه (کارکردها و پایدارسازی) می باشد. روابط کلی بین متغیرها در مدل ترسیم گردیده است. نتیجه گیری: براساس چارچوب می توان گفت توسعه صنعت ورزش از اصول مدیریت سیستمی پیروی می کند و عوامل کلیدی و راهبردی آن جهت گیری مسیر راهبردی توسعه را در مدل تعیین می کند تا مدیران باید در برنامه ریزی، اجرا و ارزیابی آن را مبنا قرار دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 311

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 484 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    351-366
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    362
  • دانلود: 

    545
چکیده: 

هدف: امروزه سازمان های ورزشی برای کسب مزیت رقابتی در صدد انتخاب مدیرانی هستند که با استفاده از ویژگی تفکر استراتژیک و منابع و امکانات سازمان، در شرایط عدم اطمینان بتوانند با بروز رفتارهایی استراتژیک، تهدید ها و موانع راهبردی را شناسایی کرده و تصمیماتی همسو با اهداف سازمان اتخاذ کنند. پژوهش حاضر قصد دارد مدل رفتار استراتژیک مدیران ورزش ایران را طراحی کند. روش شناسی: به منظور تحقق این هدف از روش شناسی کیفی و روش تحقیق نظریه داده بنیاد استفاده شد و از نظر هدف در زمره تحقیقات کاربردی قرار داشت. جامعه تحقیق شامل، نخبگان تربیت بدنی در ورزش دانشگاهی )شامل مدیران ارشد ادارات تربیت بدنی دانشگاه ها و مدیران و کارشناسان اداره کل تربیت بدنی ( بود و نمونه گیری آزمودنی ها به صورت نظری و گلوله برفی صورت گرفت. ابزار جمع آوری داده ها، مصاحبه نیمه ساخت یافته بود و دادههای حاصل از مصاحبه ها به روش زمینه ای کدگذاری و تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: دستاوردها گویای آن است که در قالب ابعاد 6 گانه مدل پارادایمی شامل: موجبات علی (12 مقوله)؛ پدیده اصلی (رفتار مدیران، 6 مقوله)؛ راهبرد (6 مقوله)؛ ویژگی های زمینه ای (4 مقوله)؛ شرایط؛ پیامد (8 مقوله) و مداخله گر (6مقوله) شناسایی شدند. نتیجه گیری: به نظر می رسد، با نهادینه سازی تفکر استراتژیک و اتخاذ تصمیماتی برخاسته از رفتار استراتژیک، مدیران می توانند بسیاری از گلوگاه های استراتژیک سازمان های ورزشی را برطرف نماید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 362

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 545 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    367-385
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    247
  • دانلود: 

    438
چکیده: 

هدف: شایستگی های اعضای هیات علمی لازمه تجاری سازی یافته های دانشگاهی است. قبل از تجاری سازی یافته های دانشگاهی اعضای هیات علمی باید شایستگی هایی را داشته باشند یا شایستگیهای وجودی خود را توسعه دهند که بتوانند یافته های خود و دانشجویان را تجاری سازی کنند. هدف از این پژوهش بهره گیری از رویکرد گراندد تیوری در جهت طراحی الگوی شایستگیهای محوری اعضای هیات علمی در تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی در حوزه ورزش است. روش شناسی: این پژوهش از نوع پژوهش های کیفی و در حوزه پارادایم (الگواره) استقرایی است. در پژوهش حاضر، از مصاحبه نیم ساختاریافته به عنوان ابزار گردآوری داده ها استفاده شده که داده های حاصل از آن، با بهره گیری از کدگذاری باز، محوری و نظری تجزیه و تحلیل شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل اعضای هیات علمی دانشکده های تربیت بدنی، کارآفرینان دانشگاهی، مخترعین دانشگاهی در حوزه ورزش و اعضای هیات علمی عضو بنیاد ملی نخبکان است. نمونه گیری با استفاده از روش نمونه گیری نظری و روش قضاوتی هدفمند انجام و تا رسیدن به اشباع نظری دنبال شد که درمجموع 19 نفر از متخصصان این امر را در برگرفت. یافته ها: نتایج بخش کیفی نشان داد که شایستگیهای محوری اعضای هیات علمی شامل 74 مفهوم، 11 مقوله(شایستگی ارتباطی، شایستگی رفتاری، شایستگی فنی، شایستگی شخصیتی، شایستگی ارزشی، شایستگی راهبردی، شایستگی خلاقیت، شایستگی حرفه ای، شایستگی رهبری، شایستگی مدیریت مالی، شایستگی شناخت بازار) و 5 بعد (بعد دانشی-فنی، فردی، ادراکی، مدیریتی و بازاریابی) را شامل می شود. نتیجه گیری: الگوی تدوین شده میتواند برای سیاست گذاری و برنامه ریزی در دانشگاه ها مؤثر باشد و همچنین میتواند به عنوان الگویی برای توسعه شایستگی های اعضای هیات علمی در امر تجاری سازی مورد استفاده قرار گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 247

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 438 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    387-403
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    239
  • دانلود: 

    472
چکیده: 

هدف: هدف پژوهش حاضر شناسایی قابلیت های بازاریابی و کسب درآمد نیروی انسانی باشگاه های فوتبال لیگ برتر ایران و طراحی مدل آن است. روش تحقیق: این تحقیق از نوع کیفی است که از روش نظریه داده بنیاد و رویکرد گلیزر (1992) استفاده شده است. جامعه تحقیق شامل کلیه مدیران باشگاه های فوتبال و اساتید مدیریت ورزشی است. از روش نمونه گیری نظری و به شیوه گلوله برفی نمونه انتخاب شد. برای جمع آوری داده ها از مصاحبه به صورت سؤالات باز استفاده شد. یافته ها: داده های حاصل از 15 مصاحبه به روش تئوری سازی داده بنیاد، کدگذاری و تجزیه وتحلیل گردید. درمجموع 426 کد باز از تجزیه وتحلیل مصاحبه ها و پیشینه تحقیق به دست آمد. بعد از استخراج کدهای مشابه 134 کد حلصل شد و در مرحله کدگذاری محوری به 21 کد تبدیل شدند. در مرحله بعد، کدهای محوری در 5 گروه کد انتخابی از قابلیت بازاریابی نیروی انسانی شامل قابلیت های بازاریابی مدیران باشگاه، قابلیت های بازاریابی بازیکنان و مربیان، قابلیت های بازاریابی کارکنان و تدارکات، قابلیت های بازاریابی مشاهیر و پیشکسوتان و قابلیت های بازاریابی لیدرهای باشگاه جای گرفتند. با توجه به ارتباطات بین این پنج گروه مدل به صورت دایره ای تدوین شد که قابلیت بازاریابی مدیران در مرکز و سایر قابلیت ها در محیط قرار گرفتند. نتیجه گیری: مدل ارائه شده می تواند به عنوان ابزاری جهت شناسایی قابلیت های بازاریابی نیروی انسانی باشگاه های فوتبال، بهره گیری و استفاده از این قابلیت های برای بازاریابی و کسب درآمد مورد استفاده قرار گیرد تا به گونه ای منطقی و اصولی با برنامه ریزی و سازمان دهی این قابلیت ها و توسعه آنها، به بازاریابی و کسب درآمد و استقلال مالی باشگاه ها و حل مشکلات موجود در این حوزه پرداخت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 239

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 472 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    405-420
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    240
  • دانلود: 

    518
چکیده: 

هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر برند کار فرما بر عملکرد فردی و سازمانی نیروی انسانی در فدراسیون های ورزشی ایران انجام شده است. روش شناسی: این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و به لحاظ ماهیت و روش، توصیفی/ همبستگی می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل 300 نفر از روئسا، نائب رئیسان، اعضای مجمع، کارشناسان، دبیران، مدیران کمیته ها، مربیان و داوران مطلع در 15 فدراسیون ورزشی منتخب می باشد. با استفاده از روش سرشماری، نمونه آماری برابر با جامعه در نظر گرفته شد و برای گردآوری داده ها از پرسشنامه های برندسازی کارفرمایی برتون، اوینگ و هاه (2005)، عملکرد سازمانی یانگ و همکاران (2004) و عملکرد فردی پترسون (1992) استفاده شده است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها در راستای آزمون فرضیه ها و مدل سازی از مدل معادلات ساختاری و تحلیل عاملی تاییدی استفاده شد و داده های پژوهش با استفاده از نرم افزار pls و spss مورد تحلیل قرار گرفت. یافته ها: با توجه به یافته های پژوهش می توان گفت، برند-سازی کار فرمایی، سهم قابل توجهی در تبیین عملکرد سازمانی (70/0=β ، 03/8=t) و عملکرد فردی (92/0=β ، 47/10=t) و همچنین عملکرد فردی اثر معنی داری بر عملکرد سازمانی (94/0=β ، 22/10=t) دارا است. همچنین مدل اثر برندسازی کارفرمایی بر عملکرد فردی و سازمانی نیروی انسانی در فدراسیون های ورزشی ایران دارای برازش می باشد. نتیجه گیری: طبق یافته های پژوهش، پیاده سازی برند کارفرما در فدراسیون های ورزشی موجب افزایش عملکرد و کارایی آنها می شود و مدیران و سیاست گذاران فدراسیون های ورزشی می توانند از برندسازی به عنوان اهرمی جهت توسعه عملکرد بهره گیرند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 240

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 518 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    421-438
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    273
  • دانلود: 

    505
چکیده: 

هدف: دانشکده های علوم ورزشی به عنوان بستر آماده سازی سرمایه انسانی و کنشگران دانشگاهی به عنوان مولد دانش و نوآوری، برای انتقال دانش و فناوری موفقیت آمیز نیاز مبرم به کنش های کارآفرینانه دارند. لذا هدف این پژوهش، بررسی نقش اقدامات مدیریت منابع انسانی و اینرسی دانش در کنش های کارآفرینی دانشگاهی بود. روش شناسی: این پژوهش از نوع توصیفی-همبستگی است که به شکل پیمایشی انجام گرفته است. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه استاندارد مشتمل بر 47 سؤال استفاده شد. جامعه آماری شامل دانشجویان و دانش آموختگان تحصیلات تکمیلی علوم ورزشی در دانشگاه های شهر تهران بود که در سال های 1398-1390 مشغول به تحصیل بوده اند. نمونه آماری بر اساس جدول مورگان برای جامعه نامحدود، 384 نفر به صورت تصادفی ساده انتخاب شد. برای تحلیل داده ها از معادلات ساختاری به روش حداقل مربعات جزئی استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد که اینرسی دانش (یادگیری و تجربه) با کنش های کارآفرینی دانشگاهی ارتباط غیرمستقیم و معنادار دارد. هم چنین، اقدامات مدیریت منابع انسانی شامل گزینش و استخدام، آموزش و توسعه، ارزیابی عملکرد و انگیزه و پاداش، رابطه مستقیم و معناداری با کنش های کارآفرینی دانشگاهی دارند. نتیجه گیری: کنشگران دانشگاهی منابع اصلی مزیت رقابتی از طریق کارآفرینی دانشگاهی اند، لذا توجه به اینرسی دانش در کنار اقدامات مدیریت منابع انسانی در دانشکده های علوم ورزشی، راهبردهای مفید و ارزشمندی برای تحقق کارآفرینی دانشگاهی و بروز کنش های کارآفرینانه است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 273

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 505 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button