مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

581
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

844
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و اعتبارسنجی مدل شایستگی مدیران بازاریابی بین الملل

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 62

چکیده

 امروزه پرورش مدیران شایسته, به یکی از کلیدی ترین مفاهیم در عرصه مدیریت تبدیل شده است و به زعم بسیاری از خبرگان دانشگاهی و صنایع می تواند از رهیافت های اصلی موفقیت سازمان ها و صنایع مختلف یک کشور در بسترهای ملی و فراملی به شمار رود, برهمین اساس این پژوهش قصد دارد با بهره گیری از روش ترکیبی, مدل شایستگی مدیران بازاریابی بین الملل را طراحی و اعتبارسنجی نماید. در مرحله نخست با اتکا به راهبرد پژوهشی کیفی و با استفاده از روش نمونه گیری نظری با مدیران بازاریابی بین الملل موفق که در عرصه تجارت بین الملل فعال هستند تا دستیابی به اشباع نظری, مصاحبه های عمیق انجام شد و سپس داده های حاصل از آن با استفاده از روش نظریه پردازی داده بنیاد در نرم افزار MAXQDA نسخه 10کدگذاری و مقوله بندی شد که مجموعا 638 مفهوم اولیه درقالب 50 مقوله فرعی نهایی و 6 مقوله اصلی, مشتمل بر شایستگی های حیاتی (شرایط علی), شایستگی های حرفه ای (پدیده محوری), شایستگی های تعاملی (راهبردها), شرایط زمینه ای, شرایط مداخله گر و پیامدها را دربرداشت. در گام بعدی, پرسشنامه مستخرج از مدل پارادایمی پژوهش, طراحی و میان مدیران بازاریابی بین الملل فعال کشور در 12 حوزه صنعت, توزیع و با استفاده از روش مدل سازی معادلات ساختاری اعتبارسنجی شد. نتایج, حاکی از تایید فرضیه ها و روابط میان سازه ها بود و نشان داد که مولفه های مدل به درستی شناسایی شده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بسیجی، عسل، بابایی زکلیکی، محمدعلی، حسین زاده شهری، معصومه، و خدیور، آمنه. (1399). طراحی و اعتبارسنجی مدل شایستگی مدیران بازاریابی بین الملل. پژوهش های مدیریت منابع انسانی، 12(2 (40 پیاپی) )، 35-62. SID. https://sid.ir/paper/391065/fa

    Vancouver: کپی

    بسیجی عسل، بابایی زکلیکی محمدعلی، حسین زاده شهری معصومه، خدیور آمنه. طراحی و اعتبارسنجی مدل شایستگی مدیران بازاریابی بین الملل. پژوهش های مدیریت منابع انسانی[Internet]. 1399؛12(2 (40 پیاپی) ):35-62. Available from: https://sid.ir/paper/391065/fa

    IEEE: کپی

    عسل بسیجی، محمدعلی بابایی زکلیکی، معصومه حسین زاده شهری، و آمنه خدیور، “طراحی و اعتبارسنجی مدل شایستگی مدیران بازاریابی بین الملل،” پژوهش های مدیریت منابع انسانی، vol. 12، no. 2 (40 پیاپی) ، pp. 35–62، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/391065/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button