Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,097
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,055
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل شایستگی مدیران بازاریابی بین المللی

صفحات

 صفحه شروع 131 | صفحه پایان 152

چکیده

 امروزه پرورش مدیران شایسته, به یکی از کلیدی ترین مفاهیم در عرصه مدیریت تبدیل شده است و به زعم بسیاری از خبرگان دانشگاهی و صنعتی, می تواند یکی از رهیافت های اصلی موفقیت سازمان ها و فراتر از آن صنایع مختلف یک کشور در بسترهای ملی و فراملی باشد. این پژوهش با بهره گیری از رویکرد کیفی و با استفاده از نظریه داده بنیاد, به دنبال شناسایی شایستگی های مدیران بازاریابی بین الملل در ایران است. بدین منظور با استفاده از روش نمونه گیری نظری, با 10 نفر از مدیران موفق در حوزه تجارت بین الملل مصاحبه انجام شد. در گام بعدی, 99 گزاره مفهومی اولیه از کدگذاری باز, 18 گزاره مقوله ای از کدگذاری محوری و 6 مقوله اصلی از کدگذاری انتخابی به دست آمد. بر اساس تجزیه وتحلیل های صورت گرفته, پدیده اصلی این پژوهش را "شایستگی های مدیران بازاریابی بین الملل" تشکیل می دهد که متاثر از شرایط علی (هوش ریاضی, هوش فرهنگی و ویژگی های فردی), عوامل زمینه ای (عملکرد رایزن های ایرانی و عملکرد اتاق های بازرگانی) و عوامل مداخله گر (شرایط اقتصادی, سیاسی و فرهنگی) است و از طریق راهبردهایی نظیر تجربه کار و زندگی در کشور مقصد, انجام تحقیقات گسترده و نظام مند پیرامون بازار, مشتریان و مصرف کنندگان و تشکیل شبکه روابط گسترده, می تواند پیامدهایی از جمله ارتقاء جایگاه برند ملی, افزایش آگاهی از برند ایرانی و افزایش ارزش برند ملی را به همراه داشته باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بسیجی، عسل، بابایی زکلیکی، محمدعلی، حسین زاده شهری، معصومه، و خدیور، آمنه. (1399). ارائه مدل شایستگی مدیران بازاریابی بین المللی. پژوهش های مدیریت در ایران، 24(1 )، 131-152. SID. https://sid.ir/paper/383520/fa

    Vancouver: کپی

    بسیجی عسل، بابایی زکلیکی محمدعلی، حسین زاده شهری معصومه، خدیور آمنه. ارائه مدل شایستگی مدیران بازاریابی بین المللی. پژوهش های مدیریت در ایران[Internet]. 1399؛24(1 ):131-152. Available from: https://sid.ir/paper/383520/fa

    IEEE: کپی

    عسل بسیجی، محمدعلی بابایی زکلیکی، معصومه حسین زاده شهری، و آمنه خدیور، “ارائه مدل شایستگی مدیران بازاریابی بین المللی،” پژوهش های مدیریت در ایران، vol. 24، no. 1 ، pp. 131–152، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/383520/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا