مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

834
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

658
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش سواد رسانه ای در حل تعارض نقشی-هویتی کودکان مورد مطالعه: مخاطبان کودک کارتون مرد عنکبوتی

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 39

چکیده

 هدف این پژوهش تشخیص جایگاه سواد رسانه ای در حل تعارض نقشی-هویتی کودکان 3 تا 7 ساله در مواجهه با ابرقهرمان «مرد عنکبوتی» است. در این مقاله از مدل سه وجهی سواد رسانه ای فیث روگو و رویکرد کیفی پدیدارشناسی استفاده می شود. بدین ترتیب که با استفاده از تکنیک مصاحبه ی عمیق, تفاسیر و تحلیل های کودکان از کنش های مردعنکبوتی به دست می آید. سپس از روش تحلیل چارچوب برای تحلیل این تفسیرها, به منظور شناخت وجوه سه گانه سواد رسانه ای و فهم تعامل یا تعارض نقشی هویتی کودکان استفاده می شود. نتایج نشان می دهند که اغلب کودکان با دیدن کارتون مرد عنکبوتی, تعارض نقشی هویتی را تجربه می کنند. این نتایج روشن می کنند که کودکان در سطح اول سوادرسانه ای یعنی «فهم داستان» توانمند بوده و در سطح سوم یعنی «فهم زبان رسانه» مهارت نسبتا خوبی دارند. از این رو, با ارائه چهار نوع جایگزین منطقی می توانند تعارض نقشی-هویتی شان را مدیریت کنند که عبارتند از: انجام حرکات مهیج اما ایمن, شبیه سازی جنگ با همسالان, استفاده از پوشش مشابه و تغییر روایت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اجاق، سیده زهرا، و واعظ، سپیده. (1396). نقش سواد رسانه ای در حل تعارض نقشی-هویتی کودکان مورد مطالعه: مخاطبان کودک کارتون مرد عنکبوتی. جهانی رسانه، 12(1 )، 21-39. SID. https://sid.ir/paper/391819/fa

    Vancouver: کپی

    اجاق سیده زهرا، واعظ سپیده. نقش سواد رسانه ای در حل تعارض نقشی-هویتی کودکان مورد مطالعه: مخاطبان کودک کارتون مرد عنکبوتی. جهانی رسانه[Internet]. 1396؛12(1 ):21-39. Available from: https://sid.ir/paper/391819/fa

    IEEE: کپی

    سیده زهرا اجاق، و سپیده واعظ، “نقش سواد رسانه ای در حل تعارض نقشی-هویتی کودکان مورد مطالعه: مخاطبان کودک کارتون مرد عنکبوتی،” جهانی رسانه، vol. 12، no. 1 ، pp. 21–39، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/391819/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button