مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,734
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

911
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چگونه می توان مدیریت دانش را به کار گرفت؟

صفحات

 صفحه شروع 123 | صفحه پایان 132

چکیده

 طی دو دهه اخیر افزایش حجم اطلاعات در سازمان ها و لزوم استفاده موثر از آنها در تصمیم های سازمانی, باعث ظهور پدیده ای به نام مدیریت دانش شده است. چهار عامل عمده را در ظهور مدیریت دانش موثر دانسته اند: 1) گذر ازعصر سلطه سرمایه های مادی به سلطه سرمایه های فکری, 2) افزایش خارق العاده در حجم اطلاعات, ذخیره الکترونیکی آن و افزایش دسترسی به اطلاعات, 3) تغییر هرم سنی جمعیت و خطر از دست دادن دانش سازمانی به واسطه بازنشستگی کارکنان, 4) تخصصی تر شدن فعالیت ها. فعالیت های مدیریت دانش ابتدا در بخش های سیستم های اطلاعاتی سازمان ها متمرکز بود, اما با مد نظر قرار گرفتن مهارت‎ و خبرگی کارکنان, توجه به سوی واحدهایی دیگر معطوف شد. تاکنون شش راهبرد مدیریت دانش ارایه شده است: راهبرد دانش به عنوان راهبرد کسب و کار, راهبرد مدیریت سرمایه های فکری, راهبرد مسوولیت برای سرمایه های دانش فردی, راهبرد خلق دانش, راهبرد انتقال دانش و راهبرد دانش مشتری محور. این مطالعه به منظور جستجوی مفاهیم نظری و راهبرد‎های مدیریت دانش و کاربردی کردن آنها در سازمان های بهداشتی و درمانی انجام شد و منابع انتشار یافته در زمینه مدیریت دانش در پایگاه های اطلاعاتی از Emerald قبیل , Science Direct و مجلات Information Research,Knowledge Management  و Libri از سال 1990 تاکنون به صورت مرور منظم  بررسی شدند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پیری، زکیه، و آصف زاده، سعید. (1385). چگونه می توان مدیریت دانش را به کار گرفت؟. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، 10(1 (پیاپی 38))، 123-132. SID. https://sid.ir/paper/392349/fa

    Vancouver: کپی

    پیری زکیه، آصف زاده سعید. چگونه می توان مدیریت دانش را به کار گرفت؟. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین[Internet]. 1385؛10(1 (پیاپی 38)):123-132. Available from: https://sid.ir/paper/392349/fa

    IEEE: کپی

    زکیه پیری، و سعید آصف زاده، “چگونه می توان مدیریت دانش را به کار گرفت؟،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، vol. 10، no. 1 (پیاپی 38)، pp. 123–132، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/392349/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button