مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

424
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

624
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر قیمت واحد بر تصویر قیمت فروشگاه و قصد خرید مشتریان

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 109

چکیده

 افزایش رقابت میان کسب و کارها, سبب شده تا مصرف کنندگان با شمار زیادی از برندهای گوناگون محصولات مصرفی مواجه شوند که بسیاری از آن ها از لحاظ کاربرد مشابه یکدیگر هستند. در این میان مراکز فروش و ارایه این کالاها و خدمات برای تاثیر گذاری بر تصمیم خرید مصرف کنندگان از روش های گوناگونی همچون قیمت واحد محصولات در بهبود تصویر مشتریان از قیمت محصولات فروشگاه خود استفاده می کنند, تا از این طریق بتوانند مشتریان را به خرید و تکرار خرید تشویق نمایند و با افزایش فروش بر سودآوری فروشگاه خود بیفزایند. این پژوهش به دنبال بررسی تاثیر قیمت واحد بر تصویر قیمت فروشگاه (شامل ابعاد پردازش, حساسیت, ارزیابی, ادراک و ارزش قیمت فروشگاه) و قصد خرید مشتریان است. همچنین نقش میانجی تصویر قیمت فروشگاه و ابعاد آن میان قیمت واحد و قصد خرید مشتریان بررسی شده است. این پژوهش از نظر هدف, کاربردی و از نظر شیوه گردآوری و تحلیل داده ها, توصیفی است. جامعه آماری تحقیق, مشتریان فروشگاه مواد غذایی در شهر کرج می باشد و برای تجزیه و تحلیل داده های تحقیق نیز از نرم افزار SPSS22 و Smart PLS2 استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که قیمت واحد بر تصویر قیمت فروشگاه و نیز بر ابعاد آن تاثیر مثبت و معنی داری دارد. همچنین تصویر قیمت فروشگاه بر قصد خرید مشتریان تاثیر مثبت و معنی داری دارد. علاوه بر این تصویر قیمت فروشگاه میان قیمت واحد و قصد خرید مشتریان نقش میانجی را دارد و تمام ابعاد تصویر قیمت فروشگاه به جز حساسیت قیمت نیز نقش میاجی را میان قیمت واحد و قصد خرید مشتریان ایفا می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اکبری، محسن، رمضانیان، محمدرحیم، جانی پور، ستاره، و وشکائی نژاد، سیده صدف. (1399). تاثیر قیمت واحد بر تصویر قیمت فروشگاه و قصد خرید مشتریان. بررسی های بازرگانی، 18(101 )، 93-109. SID. https://sid.ir/paper/392416/fa

    Vancouver: کپی

    اکبری محسن، رمضانیان محمدرحیم، جانی پور ستاره، وشکائی نژاد سیده صدف. تاثیر قیمت واحد بر تصویر قیمت فروشگاه و قصد خرید مشتریان. بررسی های بازرگانی[Internet]. 1399؛18(101 ):93-109. Available from: https://sid.ir/paper/392416/fa

    IEEE: کپی

    محسن اکبری، محمدرحیم رمضانیان، ستاره جانی پور، و سیده صدف وشکائی نژاد، “تاثیر قیمت واحد بر تصویر قیمت فروشگاه و قصد خرید مشتریان،” بررسی های بازرگانی، vol. 18، no. 101 ، pp. 93–109، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/392416/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button