مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

426
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

674
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین الگوی شبکه سازی در بخش خدمات

صفحات

 صفحه شروع 417 | صفحه پایان 444

چکیده

 شبکه سازی برای رهبرانی که دنیا را با دیدی نظام مند می بینند به استراتژی محبوبی تبدیل شده است و متخصصان در بسیاری از زمینه ها, از جمله رهبری سازمانی, برای حل یا بهبود مشکلات اجتماعی پیچیده از راه حل های مبتنی بر شبکه استفاده می کنند. توسعه تیوری رهبری شبکه ای در دانشگاه ها منجر به ارتباط منسجم و نظام یافته لایه ها و سطوح مختلف دانشگاه گردیده و از توسعه جزیره ای دانشگاه جلوگیری خواهد کرد. پژوهش با رویکرد کیفی, با استفاده از استراتژی تیوری مفهوم سازی داده بنیاد به طراحی الگوی رهبری شبکه ای در بخش خدمات پرداخته است. با 12 نفر از مدیران اجرایی دانشگاه پیام نور در سطوح مختلف و به روش نیمه ساختاریافته مصاحبه و متون مصاحبه در سه مرحله کدگذاری باز, محوری و انتخابی مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. در نتیجه این تجزیه وتحلیل 179 مفهوم, 17 مقوله و 8 قضیه شناسایی گردید که تشکیل دهنده مدل نهایی پژوهش مبتنی بر مدل پارادایمی استراوس و کوربین هستند. نتایج پژوهش نشان می دهد که رهبری شبکه ای به مثابه مقوله محوری و در تعامل با شبکه گونی پیرامونی, کنش های فردی و سازمانی, زیرساخت نرم و سخت و نوآوری فرآیند و خدمت, باعث تعالی شبکه دانشگاه می شود. با توجه به مولفه های اصلی رهبری شبکه ای شامل کسب دانش, مهارت و نگرش شبکه ای, توصیه می شود طراحی و تدوین برنامه های مدون و منظمی برای ایجاد و پرورش این مولفه ها در بین کارکنان دانشگاه از قبیل برگزاری کارگاه های آموزشی و عملیاتی و همایش های علمی در دستور کار مدیران و اعضای هیات علمی دانشگاه قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شریفی، روح اله، الوداری، حسن، رسولی، رضا، و منتظری، محمد. (1399). تدوین الگوی شبکه سازی در بخش خدمات. کاوش های مدیریت بازرگانی، 12(23 )، 417-444. SID. https://sid.ir/paper/392519/fa

    Vancouver: کپی

    شریفی روح اله، الوداری حسن، رسولی رضا، منتظری محمد. تدوین الگوی شبکه سازی در بخش خدمات. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1399؛12(23 ):417-444. Available from: https://sid.ir/paper/392519/fa

    IEEE: کپی

    روح اله شریفی، حسن الوداری، رضا رسولی، و محمد منتظری، “تدوین الگوی شبکه سازی در بخش خدمات،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 12، no. 23 ، pp. 417–444، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/392519/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button