مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

223
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

139
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی فعالیت های یک پارچگی حسی بر مشکلات عملکرد عصب روان شناختی مبتلایان به اختلال های یادگیری خاص

صفحات

 صفحه شروع 486 | صفحه پایان 492

چکیده

 هدف: اختلال های یادگیری خاص, یکی از شایع ترین اختلال های دوران کودکی است که استفاده از روش موثر در بهبود مشکلات آن ها از اهمیت زیادی برخوردار است لذا در پژوهش حاضر اثر یک پارچگی حسی با تاکید بر حواس عمقی و دهلیزی به عنوان یک روش درمانی بر بهبود مشکلات عملکرد عصب روان شناختی این اختلال مورد بررسی قرار گرفت. مواد و روشها: روش این پژوهش از نوع شبه آزمایشی با پیش آزمون و پس آزمون با دو گروه آزمایش و گواه بود. از بین دانش آموزان 6 تا 12 ساله مبتلا به اختلال های یادگیری خاص مشغول به تحصیل در سال تحصیلی 96-95 در شهر سمنان, پس از اجرای آزمون تشخیصی مشکلات یادگیری ویلکات و همکاران (CLDQ), 30 دانش آموز مبتلا به اختلال های یادگیری خاص به صورت هدفمند انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه جایگزین شدند. گروه آزمایش هفته ای دو بار و طی 12 جلسه دو ساعته, مداخله یک پارچگی حسی را دریافت و گروه گواه روش درمانی را دریافت نکردند. مشکلات عملکرد عصب روان شناختی با استفاده از آزمون عصب روان شناختی کانرز ارزیابی شد. یافتهها: نتایج نشان داد که بین میانگین های دو گروه آزمایش و گواه در عملکرد عصب روان شناختی در مرحله پس آزمون تفاوت معنی داری وجود داشت (001/0P<). نتیجهگیری: فعالیت های یک پارچگی حسی با تاکید بر حواس عمقی و دهلیزی به طور معنی داری مشکلات عملکرد عصب روان شناختی را در آزمودنی های مورد آزمایش بهبود بخشید لذا به متخصصان مراکز اختلال های یادگیری پیشنهاد می شود که از این روش ها برای بهبود مشکلات عملکرد عصب روان شناختی استفاده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابراهیمی، مجتبی، باعزت، فرشته، و دانایی فرد، فاطمه. (1398). اثربخشی فعالیت های یک پارچگی حسی بر مشکلات عملکرد عصب روان شناختی مبتلایان به اختلال های یادگیری خاص. کومش، 21(3 (پیاپی 75) )، 486-492. SID. https://sid.ir/paper/393193/fa

    Vancouver: کپی

    ابراهیمی مجتبی، باعزت فرشته، دانایی فرد فاطمه. اثربخشی فعالیت های یک پارچگی حسی بر مشکلات عملکرد عصب روان شناختی مبتلایان به اختلال های یادگیری خاص. کومش[Internet]. 1398؛21(3 (پیاپی 75) ):486-492. Available from: https://sid.ir/paper/393193/fa

    IEEE: کپی

    مجتبی ابراهیمی، فرشته باعزت، و فاطمه دانایی فرد، “اثربخشی فعالیت های یک پارچگی حسی بر مشکلات عملکرد عصب روان شناختی مبتلایان به اختلال های یادگیری خاص،” کومش، vol. 21، no. 3 (پیاپی 75) ، pp. 486–492، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/393193/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button